۱۳۸۷ خرداد ۱۸, شنبه

وخامت وضع سلامتی یک فعال حقوق بشر در زندان اوین....

زندانیان سیاسی و قتلهایی سیاسی در حکومت ضحاکان

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

رهايی از بند و معالجه بيماری كبودوند را خواستار شويد!

براساس اطلاعات دريافتي پس از چند روز مسدودي تلفن هاي زندان اوين، محمدصديق كبودوند در يك ارتباط تلفني با خانواده از وخامت بيماري خود و بي توجهي مسئولان زندان نسبت به این مسئله شكايت و خبر داده است. آقاي كبودوند كه در پي نگهداري طولاني مدت در سلول انفرادي و ابتلاء به برخي بيماري ها ناگريز به مصرف داروهاي مختلف تجويزي در زندان شده، اخيراً به بيماري ناشناخته اي توام با سرگيجه هاي غيرقابل كنترل و سردردهاي شديد مبتلا گرديده است.

رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان علي رغم وخامت بيماري هم اكنون در بندي آلوده به دخانيات و مواد مخدر در كنار متهمين و مجرميني چون سارقين مسلح، تجاوزين به عنف و آدم ربايي، قاتلين، كلاهبرداران و معتادين نگهداري مي شود. اين در حاليست كه جمهوري اسلامي براي افراد روحاني كه به جرم كلاه برداري، قاچاق انسان، مواد مخدر و فساد اخلاقي زنداني شده اند بندي مجزا و براي هريك از آنان، يك اتاق جداگانه با امكانات ضروري اختصاص داده است.

سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان از تبعيض موجود ميان افراد روحاني و غيرروحاني، افراد متموّل و ثروتمند و وابسته به حكومت با افراد و شهروندان عادي حتي در زندان ها به شدت نگران است.

اين سازمان هم چنين از عدم تفكيك زندانيان برحسب نوع اتهام و يا جرم و از نگهداري زندانيان وجداني، سياسي و عقيدتي در كنار زندانيان با جرايم خطرناك به مثابه اقدامات زجرآور و تحقيرآميز شديداً نگران و ضمن محكوميت اينگونه رفتارها از تمامي وجدان هاي بيدار مي خواهد اينگونه اقدامات مبتني بر آزار و شكنجه دولت جمهوري اسلامي نسبت به زندانيان سياسي و عقيدتي بويژه زنداني وجداني كرد –محمدصديق كبودوند- را محكوم نموده و مجدانه خواستار رهايي و معالجه و مداواي سريع بنيانگذار حقوق بشر كردستان شوند.

18 خرداد 1387/ 7 جون 2008

هیچ نظری موجود نیست: