۱۳۸۷ خرداد ۱۶, پنجشنبه

اسامی دست اندرکاران برنامه هسته ای رژیم

انرژى هسته اى و تحریمها

با عرض سلام خدمت خوانندگان گرامی،
مایلیم که مطالبی چند در رابطه با دانشمند دیگری که مشخصاتش در لیست ما قرار دارد را، خدمتتان ارائه دهیم. داستان امروز ما مربوط میشود به مدیر عامل شرکت شاخص بهبود صنعت، بهروز آقاابراهیمی سامانی.

بهروز سامانی، تا چندی پیش یکی از مدیران پروژه یو. سی.اف در اصفهان بود و حتی سمت وی راهنمای این پروژه، تعریف شده بود. پروژه یو. سی.اف بخشی از تأسیسات تبدیل اورانیوم
(UCF – URANIUM CONVERSION FACILITY) میباشد. در اینجا سخن از یک پروژه عظیم به منظور برپائی تأسیساتی برای تبدیل ترکیبات اورانیوم مورد نیاز در چرخه سوخت هسته ای، در میان است. این سایت در نزدیکی مرکز هسته ای در اصفهان (ای.ان.تی. سی) واقع شده است و توسط سازمان انرژی اتمی ایران (ا.ای.او.آی) اداره میشود.

از 2000 الی 2003 پیشرفت چشمگیری در احداث این سایت و همچنین در برقراری تماس و ارتباط برای خرید تجهیزاتی که ایران قادر به تولید مستقلانه آن نمیباشد، حاصل شد.
بین سالهای 2003 و 2004 ایران به تلاشهای خود برای به پایان رساندن تأسیسات خط تولید اصلی یو.سی.اف ادامه داده و طی سال 2004 شروع به انباشتن یو.اف 6 دراین تأسیسات نمودند.

تأسیسات تبدیل، ماده اولیه یو.اف.6 را برای غنی سازی تولید مینماید، ماده ای که از آن برای سانتریفوژهای موجود در کاشان که کارشان غنی سازی اورانیوم طبیعی به درجه ای که برای تولید بمب هسته ای مناسب باشد، استفاده بعمل می آید.
همانطور که شما خوانندگان گرامی بخاطر دارید، زمانی که دکتر صولت ثنا را که یکی از افراد ارشد یو.سی.اف در سازمان انرژی اتمی میباشد خدمتتان معرفی کردیم، مفصلا در باره تأسیسات یو.سی.اف صحبت کردیم.

بهروز سامانی کیست؟
بهروز سامانی یک مهندس مکانیک است که حدود 43 سال سن دارد. سامانی بجز زبان فارسی، به زبانهای انگلیسی و روسی تسلط دارد.

در سال 1999 سامانی در راس بخش پیمایشها قرار داشت که این بخش تحت امر معاون رئیس قسمت توسعه مواد اولیه و اشتعال پذیر در سازمان انرژی اتمی ایران بود.
از سال 2007 این موضوع دانسته شده است که سامانی مدیر عامل شرکتی بنام شاخص بهبود صنعت میباشد. این شرکت در تولید تجهیزات و قطعات لازمه برای چرخه سوخت، دست اندر کار میباشد. این سمت سامانی در شرکت فوق الذکرعلاوه بر سمت وی بعنوان رئیس تاسیسات یو.سی.اف در اصفهان میباشد.

آیا این دو سمت با یکدیگر ضدیت و تناقض ندارند؟ کسی که باید توسعه تاسیسات یو.سی.اف را به پیش ببرد همان شخصی است که مدیریت شرکتی را بعهده دارد که تجهیزات و قطعات برای چرخه هسته ای تامین مینماید و از این کار سود مالی نصیبش میگردد.

ذیلا جزئیات کوتاهی از شخصیت بهروز سامانی بعرضتان خواهد رسید.
سرگرمیهای سامانی عبارتند از: گردش، دیدن تلویزیون و سیر در ایتنرنت.
این موضوع که وی متاهل بوده و صاحب زن و بچه میباشد مانع آن نمیشود که چشمان وی بدنبال زنان جوان نباشد. وی مایل است "روابط اجتماعی" داشته باشد. سابقاً سامانی دو دوست دختر داشت، یکی از آنها پریسا نام داشت و 37 ساله بوده و دیگری سی و دو سال داشت.

همچنین این امر دانسته شده است که بهروز برادری دارد که در تهران برای سازمان انرژی اتمی کار میکند و در چهارچوب سمتش، به زمینه معادن اورانیوم نیز مربوط میباشد.
بهروز سامانی، مانند سایر مسئولین و افراد عالیرتبه دیگر در سازمان انرژی اتمی ایران، دوستان و نزدیکان خود که فاقد هرگونه تجربه کاری، علمی و فنی میباشند را، به سمت های کلیدی منصوب داشته است.

خوانندگان گرامی، کار امنیت مملکتمان دست چنین اشخاصی است که از صداقت ، پاکدامنی و تعهد نسبت به مکان کار و پروژه هائی که مسئولیت آن را بعهده دارند، بوئی نبرده اند.

http://anucleardisaster.blogspot.com/

هیچ نظری موجود نیست: