۱۳۸۷ خرداد ۱۵, چهارشنبه

سولانا سفر قريب الوقوع خود را به تهران تائيد کر

به گزارش خبرگزاري رويتر از بروکسل، خاوير سولانا، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا امروز تائيد کرد بمنظور ارایه بسته پيشنهادی جديد قدرت هاي بزرگ به رژیم تهران براي متقاعد کردن اين رژیم به توقف غني سازي اورانيوم، بزودي به ایران سفر خواهد کرد.

سولانا احتمال دستيابي به پيشرفتي در این زمینه را ضعيف دانست و طی سخناني در جمع نمایندگان پارلمان اروپا گفت من انتظار معجزه ندارم.


خلیل زاد: منتظر نتیجه دیدار سولانا از تهران هستیم

سفیر آمریکا در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد شورای امنیت در انتظار نتیجه گفتگوهای خاویر سولانا در تهران است.

زلمای خلیل زاد که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است اواسط ماه ژوئن از طرف گروه پنج بعلاوه یک راهی ایران شود و در باره بسته پیشنهادی گروه مزبور با مقامات رژیم تهران گفتگو کند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت ما گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی را داریم و برای تصمیم در باره گامهای بعدی شورای امنیت علیه رژیم تهران، منتظر نتیجه گفتگوهای سولانا در ایران هستیم.

خلیل زاد افزود شورای امنیت براساس گزارش جدید آژانس انرژی اتمی و همچنین گزارش دیدار سولانا از ایران در باره مرحله بعدی اقدامات خود علیه رژیم تهران تصمیم خواهد گرفت.

منابع دیپلماتیک در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) گفتند سولانا روز 14 ژوئن در تهران با مقامات جمهوری اسلامی در باره بسته پیشنهادی گروه پنج بعلاوه یک (پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان) گفتگو خواهد کرد.

همین منابع گفتند سولانا یک بار دیگر تلاش خواهد کرد تا رژیم تهران را به توقف برنامه های حساس هسته ای متقاعد سازد، اما بعید به نظر میاید که رژیم تهران درخواست گروه پنج بعلاوه یک برای توقف غنی سازی اروانیوم را بپذیرد.

خامنه ای روز سه شنبه طی سخنانی بر سر قبر خمینی با حمله هیستریک به کشورهای غربی بویژه ایالات متحده آمریکا بار دیگر بر ادامه فعالیتهای هسته ای تاکید کرد و گفت "جمهوری اسلامی این راه را دنبال خواهد کرد و به کوری چشم دشمنان با قدرت تمام به آن خواهد رسید."

هیچ نظری موجود نیست: