۱۳۸۷ خرداد ۱۵, چهارشنبه

سرکوب ها – سکته- شیوه جدید از میان برداشتن مخالفان :

زندگى- حقوق آن و نقض آن در ایران و جهان

سرکوب ها – سکته - شیوه جدید از میان برداشتن

مخالفان :

انقلاب اسلامی : قربانیان سرکوب دیگر تنها فعالان سیاسی و کارگران و معلمان و زنان و دانشجویان نیستند . اعتراض کنندگان به فسادها نیز هستند . کارگران نیشکر هفت تپه قربانیان مافیای شکر هستند :

* سرکوب فعالان سیاسی :

آقای اسماعیل محمدی نیز بعنوان وکیل آقای صالح کامرانی در دادگاه حضور داشتند.
◄ در 20 اردیبهشت 87، دکتر مصطفی علوی پژو هشگر زندانی روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه درهفدهمین روز اعتصاب غذای خود توسط فردی به نام آخریان رئیس بند به دفتر بند برده شد دکتر علوی وقتی که به دفتر آخریان وارد شد با یکی از معاونین زندان و علی محمدی معاون قضائی زندان روبرو گردید. معاون زندان با توهین و تهدید خطاب به علوی گفت: روت را کم می کنیم،زنده نمی گذارم از اینجا بیرون بری و پس از این توهینها و تهدیدات به گارد زندان دستور داد که علوی را به سلول انفرادی منتقل کنند. زندانبانان دکتر علوی را با ضرب و شتم برای چندین ساعت در سلول انفرادی نگهداشتند. این در حالی است که شرایط جسمی او بسیار بد بود و به سختی قادر به راه رفتن بود.
◄ در 27 اردیبهشت 87، رژیم از برگزاری سال روز تأسیس نهضت آزادی جلوگیری به عمل آورد .
◄ در 28 اردیبهشت، فهرستی از 151 جداشده از گروه رجوی که در عراق سرگردان هستند، انتشار یافت . جز آنها، 35 تن نیز از عراق خارج شده اند .
◄ در 28 اردیبهشت 87، شهرستان دویست هزار نفری لردگان در استان چهارمحال و بختیاری امروز نیز شاهد درگیری و آشوب بود . در حالیکه تا کنون دهها نفر در این شهرستان کشته و زخمی شدند و شدت استمرار حوادث قابل مقایسه با هیچ جای کشور نبوده اما کمترین انعکاسی نداشته است. در ادامه حوادث این شهرستان امروز نیزمردم بخش خانمیرزا در شهر آلونی مرکزاین بخش در اعتراض به شایعه ابطال انتخابات تجمع نمودند . این تجمع به خشونت و درگیری با نیروهای انتظامی منجر شد و معترضین اقدام به آتش زدن لاستیک ، وتخریب بخشداری و ادرات و بانکها نمودند.
◄ در 28 اردیبهشت 87، کاوه عزیز پور 25 ساله و ساکن مهاباد، دو سال پیش به اتهام ارتباط با احزاب اپوزیسیون کرد از سوی اداره اطلاعات مهاباد بازداشت و روانه زندان شده بود. وی از مدتی پیش بر اثر آنچه که از سوی اطرافیان وی سکته مغزی در نتیجه "شکنجه" اعلام شده بود، در بیمارستان اورمیه بستری و دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. نامبرده امروز پس از اینکه نزدیک به 20 روز را در حالت کما گذراند، در بیمارستان ارومیه درگذشت.

*سرکوب دانشجویان :

◄ در 19 اردیبهشت 87، اعتراضات گسترده دانشجویان دانشکده های شریعتی، ولیعصر و شمسی پور که از روز دوشنبه آغاز شده است، با همراهی دانشجویان دانشکده انقلاب وارد سومین روز خود شد. گسترش اعتراضات دانشجویان به خیابانهای اطراف این دانشکده ها باعث واکنش نیروهای انتطامی شده و در مواردی از باتوم برای متفرق کردن دانشجویان استفاده شده است.
◄ در 22 اردیبهشت، هفت تن از دانشجویان دانشگاه تهران به محرومیت از تحصیل توسط کمیته انضباطی این دانشگاه محکوم شدند. این دانشجویان به دلیل شرکت در تریبون آزاد حمایت از دانشجویان زندانی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در دی‌ماه گذشته و برگزاری مراسم ۱۶ آذر اکثراً به یک ترم محرومیت از تحصیل و یا توبیخ کتبی توسط کمیته انضباطی دانشگاه تهران محکوم شده‌اند.
اسامی دانشجویان محکوم شده به این شرح است :۱- پگاه حمزه‌ای یک ترم محرومیت از تحصیل ۲- میلاد عزیزی یک ترم محرومیت از تحصیل ۳- مارال لطیفی یک ترم محرومیت از تحصیل ۴- رضازاده یک ترم محرومیت از تحصیل ۵- مرتضی مساکنی یک ترم محرومیت از تحصیل ۶- حسام سلامت توبیخ کتبی ۷- رضایی‌نیا توبیخ کتبی ۸- رضا قاضی‌نوری توبیخ کتبی
◄ در 23 اردیبهشت 87، در پی فشارهای وارده به انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان، علی شجاعی دبیر این انجمن به خوابگاه ممنوع الورود شد.
وی حتی به عنوان مهمان هم نمی تواند در خوابگاه حضور داشته باشد. نگهبانان دلیل این محرومیت را فعالیتهای انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان بیان کردند.
◄ در 26 اردیبهشت 87، اعضای هیات موسس انجمن اسلامی دانشگاه مازندران به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شدند. رضا عرب، مهدی داودیان، میلاد حسینی کشتان ، آرنوش ازرحیمی و سیاوش صفوی (اعضای هیات موسس) به همراه محمد فکری مدیر مسئول نشریه دانشجویی رویداد و عادل اسلامی دبیر شورای صنفی دانشکده علوم انسانی به کمیته انضباطی احضار شدند. اعضای هیات موسس امروز ظهر در اعتراض به این امر به صورت دسته جمعی در اتاق رییس دانشگاه حاضر شدند و با وی به مذاکره نشستند.
◄ در 30 اردیبهشت 87، شعبه ۱۰۵۹ دادگاه عمومی تهران، علی نیکونسبتی مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت را که به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شده بود مجرم شناخت و به ۵ ماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم نمود. جالب آنکه حکم فوق به دلیل عدم سوء پیشینه مانند بسیاری از پروندهای دیگر تعلیق نمی شود و به جزای نقدی بدل می شود! اما بازداشت در زمان انقضای حکم جلب و تداوم آن به اصرار وزارت اطلاعات و عدم ارائه گزارش به پازپرس از روند بازجویی ها و اسناد دیگر که تمامی آنها در پرونده نیکونسبتی موجود است، حکایت از دلایل دیگری در مورد بازداشت و محاکمه وی و علی عزیزی دیگر عضو دفتر تحکیم وحدت دارد. همچنین گفتنی است دادگاه علی عزیزی، نائب دبیر دفتر تحکیم وحدت نیز که بدلیل اشکال در روند دادرسی به تعویق افتاده است، بزودی برگزار می شود.
◄ در 31 اردیبهشت 87، یک عده افراد ناشناس با سلاح سرد به سلف سرویس دانشگاه حمله نمودند و برخی از دانشجویان دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در همین مکان وحید شیبانی دبیر سیاسی سابق انجمن و برخی دیگر از فعالین انجمنی را مورد حمله قرار دادند که در نتیجه وی مجبور شد شب را در بیمارستان بگذراند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این افراد با تعقیب دانشجویان تا خوابگاه آنها را با سلاح سرد مجدداً مورد ضرب و شتم قرار دادند. افرادی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند اعضا یا مرتبطین با انجمن اسلامی دانشجویان بودند و در تمام طول این مدت هیچ حمایتی نسبت به دانشجو از جانب حراست دانشگاه انجام نشد و این افراد ناشناس بدون محدودیت در دانشگاه به عربده کشی و هجوم به خوابگاه پرداختند.
◄ در 31 اردیبهشت 87، اطلاع رسید که سه دانشجوی دختر یک دانشگاه در آذربایجان شرقی که مورد تعرض کارکنان این دانشگاه قرار گرفته‌اند، از ترس بی‌آبرویی و اخراج، حاضر به شکایت از عاملان این حادثه ناگوار نیستند.
در ادامه سلسله حوادث تلخ دانشگاه‌ها در زمان دولت نهم و دوران تصدی زاهدی بر وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری، سه دانشجوی دختر از شروع سال جدید تحصیلی در مهرماه ۸۶ در سه مرحله و به طور جداگانه مورد تعرض سه تن از کارکنان دانشگاه قرار گرفته‌اند که به دلیل تهدید مسوولان حراست دانشگاه، حاضر به شکایت از مسببان ابن حادثه نیستند.
بر اساس شنیده‌ها، از مهر سال ۸۶ تاکنون یک فرد مسوول در حراست دانشگاه، یک استاد و مسوول آزمایشگاه و یک راننده سرویس دانشگاهی در تبریز، سه دانشجوی دختر را مورد تجاوز قرار داده‌اند. در ابتدای سال ۸۷ دانشجویان در اعتراض به این اتفاقات ناگوار و بی‌تفاوتی مسوولان ذی‌ربط در برخورد با عاملان آنها، چندین تحصن اعتراض‌آمیز برگزار کردند و خواستار برکناری معاونت دانشجویی و رییس حراست این دانشگاه شدند.
بر اساس این گزارش، از مسببان این حوادث تنها راننده سرویس دانشگاه که از حمایتی برخوردار نبود، از کار خود اخراج شد اما با دو متعرض دیگر تاکنون برخوردی صورت نگرفته و آنها همچنان بر سر کار خود حاضر می‌شوند.
گفتنی است مسولان حراست این دانشگاه، دانشجویان مورد تعرض قرار گرفته را تهدید کرده‌اند که در صورت شکایت از عاملان این حوادث یا انتشار اخبار مربوط به آن، آنها را به دلایلی چون داشتن رابطه دوستانه با دانشجویان پسر از دانشگاه اخراج خواهند کرد.

*سرکوب کارگران :

◄ در 29 اردیبهشت 87 ، کارگران نیشکر هفت تپه در چهاردهمین روز اعتصاب و اعتراضات گسترده خود از ساعت 08:00 صبح امروز یکشنبه در مقابل درب فرمانداری شوش تجمع کردند . آنها پس از مدتی از فرمانداری به سمت بازارشهر شروع به راهپیمائی نمودند. در طی مسیر علیرغم ممانعت نیروهای امنیتی و انتظامی تعداد زیادی از جوانان و مردم به صفوف کارگران پیوستند . کارگران و مردم با شعارهای مانند، معیشت و زندگی حق مسلم ماست/کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد/ کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم گرسنه / حقوق ماهیانه حق مسلم ماست / مرک بر ساعدی و شعارهای دیگر
◄ در همان روز، کارگران شرکت لوله سازی اهواز بیانیه ای در حمایت از کارگران کشت و صنعت هفت تپه انتشار دادند و در آن گفتند : چهارده روز از اعتصابکارگران شرکت کشت ونیشکر هفت تپه می گذرد. متاسفانه باز هم نیروهای نظامی و امنیتی به جای برخورد با عوامل فاسد اقتصادی و مافیای شکر، با باتون و گاز اشک آور به جان هموطنان عزیزمان در شهر شوش افتاده اند و حتی به زن وفرزندان بی دفاع آنان رحم نکرده اند و این در شرایطی است که مسئولین جمهوری اسلامی همواره از دولت اسراییل به بهانه های گوناگون در خصوص حمله به فرزندان وزنان انتقاد می کنند و همیشه با نشان دادن صحنه هایی سعی در دفاع از مردم فلسطین و لبنان می کند. ولی طی روزهای گذشته هنگامی که کارگران شرکت کشت ونیشکر هفت تپه برای احقاق حقوق خود به همراه همسران وفرزندانشان به خیابان های شوش آمدند وبا شعارگرسنه ایم گرسنه ،نیرهای انتظامی ندای برادر نظامی حمایت،حمایت آنان را با شلیک گاز اشک آور پاسخ داد. شرم بر شما باد که این گونه به جان زنان وفرزندانی می افتید که جزء دریافت حقوق قانونی خود خواسته ای ندارند .
◄ در 1 خرداد 87، جلسه محاكمه 6 نفر از كارگران هفت تپه، روز اول خرداد ماه برگزار شد. اين 6 نفر از كارگران هفت تپه هستند كه چند ماه پيش در جريان اعتصاب كارگران اين كارخانه بازداشت شدند و قرار است به اتهام تحريك كارگران هفت تپه محاكمه شوند.
◄ در 30 اردیبهشت 87، کارگران نیشکر کارون و خوزستان بیانیه مشترکی در حمایت از کارگران هفت تپه انتشار دادند : دروود بر همه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که با بیش از دو هفته مقاومت در حال تلاش و مبارزه برای گرفتن حق و حقوق خود هستند. ما کارگران دو مجموعه بزرگ تولید کننده شکر در خوزستان هستیم که بیش از بیست و پنج هزارکارگرمشغول به کار داریم و بیش از 5 ماه است که حقوق نگرفته ایم . حراست شرکتهای ما با تهدید و فشار های امنیتی مانع از هرگونه حرکت اعتراضی ما می شوند و شکر را به کاممان تلخ می کنند .
حمایت خود را از کارگران هفت تپه اعلام می کنیم واز همه ی کارگران ایران و جهان در خواست می کنیم که به ندای کارگران خوزستان گوش دهند و ما را در این شرایط سخت که شدید ترین فشار ها ی اقتصادی را بر ما تحمیل کرده اند یاری نمایید. ما کارگران خواستار پرداخت کامل حقوق و مطالبات قانونی در هفت تپه و سایر کارخانجات هستیم .
◄ در 30 اردیبهشت 87، کارگران نیشکر هفت تپه در پانزدهمین روز اعتصاب و اعتراضات گسترده خود صبح امروز جاده اهواز – اندیمشک را مسدود کردند.
◄ در 29 اردیبهشت 87، به دنبال اخراج 11 نفر از کارگران ناراضی ایران برک، تمامی کارگران این کارخانه از صبح دیروز به نشانه اعتراض از حضور در محل کار خودداری کردند و مقابل کارخانه تجمع کردند.

* سرکوب روزنامه نگاران :

◄ در 21 اردیبهشت 87، نشریه ی دانشجویی شالیز که از سال 84 به طور مرتب در دانشگاه گیلان منتشر شده است توقیف شد . آخرین شماره شالیز ، ویژه نامه ی 8مارس 1386 بود که بر روی جلد آن عکسی از پروین اردلان با مشتی گره کرده رو به آسمان به چشم می خورد.
◄ در 22 اردیبهشت 87، برای دومین بار پیاپی مامورین حراست دانشگاه یزد مانع از پخش نشریات دانشگاه یزد شدند. این مامورین که پیش از این از پخش نشریه “پرومته” جلوگیری کرده و نشریات را با خود برده بودند، این بار نیز با جلوگیری از پخش نشریه “اندیشه سبز” ارگان کانون اندیشه سبز در اقدامی توهین آمیز مثل گذشته نشریات را با خود بردند.
◄ در 22 اردیبهشت 87، لیلا مدنی مدیر مسوول و صاحب امتیاز هفته نامه کرفتو به دلیل انتشار گزارشی در رابطه با مراسم روز جهانی کارگر سال ۸۶ به دادگاه سنندج احضار شد.
◄ در 23 اردیبهشت 87، جلسه رسيدگي به پرونده خبرگزاري ايلنا در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران به رياست قاضي حسينيان برگزار شد. براساس احضاريه اي كه براي مسعود حيدري مديرعامل سابق خبرگزاري ايلنا ارسال شده است. اتهامات مطرح شده در پرونده خبرگزاري ايلنا، نشر اكاذيب به قصد تشويق اذهان عمومي و اضرار به غيرموضوع شكايت وزارت علوم، دانشگاه اميركبير و يكي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي اين دانشگاه عنوان شده است.

http://enghelabe-eslami.com/tajavojz-be-hoghogh/698_tajavoz-be-hoghogh.htm

هیچ نظری موجود نیست: