۱۳۸۷ خرداد ۱۱, شنبه

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران...

اعتصابات و اعتراضات در حکومت آخوندى ضحاکی

خبرنامه امیرکبیر: دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران در اعتراض به مشکلات صنفی و کیفیت بد غذای سلف دانشجویان، در پردیس کرج تجمع اعتراضی برگزار کردند. این اعتراض ها که از پنج شنبه شب آغاز شده است، امروز ساعت ۱۱:۳۰ با تجمع دانشجویان در مقابل سلف سرویس و پلمپ کردن درب سلف ادامه پیدا کرد.

دانشجویان نوشته ای را با مضمون “به دلیل کیفیت پایین غذا و عدم رعایت موازِین بهداشتی، سلف سرویس تا اطلاع ثانوی و بهبود کیفیت تعطیل می باشد” بر درب سلف سرویس نصب کردند.

tarbiatmoalem۲.JPG

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان با برگزاری تریبون آزاد به اعتراضات خود ادامه داده و شعارهایی همچون “دانجشو میمیرد، ذلت نمی پذیرد” و “توپ، تانک، حراست دیگر اثر ندارد” سر دادند. همچنین دانشجویان پلاکاردهایی با نوشته های “عزل معاونت آموزشی و عزل مدیر فوق برنامه” ، “تفکیک جنسیتی در اردوها و برنامه های دانشجویی توهین به شان دانشجوست”،”وعده های دروغین دیگر اثر ندارد”،”تا کی مسئولان می خواهند برخوردهای گزینشی را با تشکل های دانشجویی ادامه دهند؟” در دست داشتند.

در مقابل سلف سرویس نیز، به دلیل زدن قفل به درب های سلف سرویس، درگیری هایی با مامورین حراست و نگهبانان دانشگاه بوجود آمد که درها با مقاومت دانشجویان تا پایان رسیدن تریبون آزاد سلف بسته نگه داشته شد. در ساعت ۱۳:۳۰ دانشجویان درهای سلف سرویس را باز کرده و سینی های غذا را از محل سلف تا جلوی دفتر ریاست دانشگاه چیدند.

دانشجویان اعلام کرده اند تا رسیدن به خواسته هایشان به تحصن ادامه خواهند داد و اعلام کرده اند که خواسته آنان نه دیدن رئیس دانشگاه، نه هیچ مقام مسئول دیگری است، بلکه فقط در صورت اجرای خواسته هایشان در عمل، به تحصن خود پایان خواهند داد.

tarbiatmoalem۳.JPG

tarbiatmoalem۴.JPG

tarbiatmoalem۵.JPG

tarbiatmoalem۶.JPG

tarbiatmoalem۱.JPG

tarbiatmoalem۷.JPG

tarbiatmoalem۸.JPG

tarbiatmoalem۹.JPG

tarbiatmoalem۱۰.JPG

tarbiatmoalem۱۱.JPG

نه گرانی اتفاق بدی است، نه ارزانی اتفاقی خوب

اراجيف احمقانه از ضحاکان

مشاور رئیس جمهور:
نه گرانی اتفاق بدی است، نه ارزانی اتفاقی خوب
مشاور رسانه ای احمدی نژاد گفته است: اگر در حال حاضر جامعه ای وجود داشته باشد که در آن همه چیز در حال ارزانی باشد، آن جامعه بی تردید در حال فروپاشی است! نه گرانی به طور مطلق چیز بدی است و نه ارزانی به طور مطلق چیز خوبی!
مشاور رئیس جمهور در اظهارنظری گرانی را چیز بدی نداست.

به گزارش «فردا»، مهدی کلهر مشاور رسانه ای رئیس جمهور در گفتگو با اقتصاد پویا در خصوص مزایای گرانی و معایب ارزانی گفته است: در قدیم مادریزرگ ها و پدربزرگ های ما از قیمت های بسیار پایین همواره صحبت کرده و آن را به عنوان خاطره تعریف می کردند و بعد از دوره گرانی صحبت می کردند.

بنابراین گزارش وی ادامه داده است: این فرهنگ گرانی و ارزانی به صورت غلط و سنتی در جامعه ما ادامه دارد که با جهان صنعتی و سازوکار روز ناپسند خواهد بود.

کلهر در ادامه افزود: نه گرانی به طور مطلق چیز بدی است و نه ارزانی به طور مطلق چیز خوبی! سالهاست که عرصه تولید، صنعت، کشاورزی و دادوستد و تجارت از این مرز عبور کرده است.

مشاور رسانه ای احمدی نژاد در ادامه گفته است: یعنی اگر در حال حاضر جامعه ای وجود داشته باشد که در آن همه چیز در حال ارزانی باشد، آن جامعه بی تردید در حال فروپاشی است!
وی در ادامه به ذکر مثالی در این خصوص می پردازد و می گوید: الان آمریکا یکی از مشکلاتش نه گرانی مسکن، بلکه ارزانی مسکن است.

كاركنان ايران خودرو، اخراج‌ها را تاييد كردند...

بيکاران و کارگران در حکومت آخوندى ضحاکی

کارگرانی اخراجی عموما کارگران شرکت‌های پیمانکاری در شرکت‌های مختلف ایران خودرو از جمله شرکت‌های ایفاچی کار، احیاء گستر سبز، نوین سازان، فن اندیش، شرکت کلاله سبز و شرکت ایساکو و شرکت ایتکو هستند که دهها نفر از کارگران خود را به بهانه‌های مختلف اخراج کرده‌اند.


جمعي از كارگران ايران خودرو با ارسال پيامي به سايت دسترنج، اسامي كارگران اخراجي شركت ايتكو از زير مجموعه‌هاي ايران خودرو را اعلام كردند.
متن كامل اين پيام به اين شرح است؛
طی هفته‌های گذشته خبر اخراج تعدادی از کارگران ایران خودرو در سایت‌های مختلف درج گردید. یکی از این سایت‌ها سایت آفتاب و دسترنج بودند. شرکت ایران خودرو مدعی شد که هیچ کارگری از این شرکت اخراج نشده است و ظاهرا برای تبرئه خود یک انجمن مدیران صنایع غرب استان تهران که تا حالا وجود خارجی نداشت و یا اگر داشت کسی در جریان کار انجمن نبود طی بیانیه‌اي اعلام کرد ایران خودرو نه تنها کارگران را اخراج نمی‌کند بلکه جذب نیرو هم دارد و از طرفی مدیریت ایران خودرو آقای شهسواری، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی را متهم به فراافکنی و تهدید به شکایت کرد.
شرکت ایران خودرو در مورد اخراج کارگران درست می‌گوید چون کارگران اخراجی، کارگران قراردادی و استخدامی خود شرکت ایران خودرو نمی‌باشند، بلکه این کارگران عموما کارگران شرکت‌های پیمانکاری در شرکت‌های مختلف ایران خودرو از جمله شرکت‌های ایفاچی کار، احیاء گستر سبز، نوین سازان، فن اندیش، شرکت کلاله سبز و شرکت ایساکو و شرکت ایتکو هستند که دهها نفر از کارگران خود را به بهانه‌های مختلف اخراج کرده‌اند.
اسامی تعدادی از کارگران که اخیرا توسط شرکت ایتکو اخراج شده‌اند، بدین شرح می‌باشد:
مرتضی اعلائی، کرم کولیوند، ناصر ضیاء ملکی با بیش از 25 سال سابقه، کیوان ملکیان، علی جوکار، محمد کوچکی، عبدالهی، سلمان میرزائی، مجید نوینی، مهدی عباسی، احمد پور مدیران، ساسان مقدم، مهرداد افتخاری، عباس ردنی، حسین غریبی، و حیدریان
کارگران اخراجی در قسمت‌های مختلف شرکت از جمله پرسکاری، قالبسازی و تعمیرات و امور اداری و ...هستند. بعضی از این کارگران که دارای 25 سال سابقه کار و پرداخت بیمه دارند شرکت با اخراج و بکارگیری مجدد این کارگران بمدت سه ماه از آنها تعهد گرفته که دنبال بازنشستگی بیش از موعد با 25 سال باشند با این شرط که بپذیرند که سهم 2/5 سال پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارفرما را خود بپردازند و حتی کارگران در مقابل این در خواست ازشرکت خواستند مبلغی به صورت وام به آنها بدهند و هنگام تسویه حساب ازسنوات‌شان کم کند ولی شرکت حتی حاضر به این کار نشده است.
ما جمعی ازکارگران ایران خودرو ضمن حمایت از اعتصاب شکوهمند کارگران ایتکو، خواهان پاسحگوئی مدیریت به این اخراج‌ها و بازگشت فوری کارگران اخراجی به سرکار می‌باشیم.
جمعی از کارگران ایران خودرو

سولانا بسته پيشنهادي رامي‌آورد ولي زمانش مشخص نيست...

سخنگوي دولت:
ـ دولت به بازارمعاملات مسكن انضباط مي‌بخشد
ـ نهايت همكاري وتعامل رابا مجلس خواهيم داشت
ـ ـسولانا بسته پيشنهادي رامي‌آورد ولي زمانش مشخص ني

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سخنگوي دولت از اتخاذ سياست‌هايي شامل حمايت از توليد مسكن و انضباط بخشي به بازار معاملات مسكن براي سامان‌بخشيدن به اين حوزه در كشور خبر داد.

دولت به بازار معاملات مسكن انضباط مي‌بخشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) غلامحسين الهام، صبح روز شنبه در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران هم‌چنين با گراميداشت ياد حضرت امام(ره) و تاكيد بر " تجديد بيعت با آرمان‌هاي خميني كبير به عنوان مردي كه عزت، استقلال، آزادي، اعتماد به نفس، عدالت‌خواهي و فقرستيزي از واژه‌هايي است كه مديون وي هستند" گفت: امروز نه تنها ميهن اسلامي، كه همه آزادي‌خواهان عالم با بهره‌گيري از اين مكتب آزادي‌طلب حركت مي‌كنند و اعتماد به نفس پيدا كرده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات موجود در حوزه‌ مسكن و سياست‌هاي دولت در اين‌باره اظهار كرد: ما در حوزه‌ مسكن با دو مشكل مواجهيم؛ يكي توليد مسكن است كه با نياز واقعي جامعه متناسب نبوده و عقب‌ماندگي چندين ساله در آن داريم و ديگري سوداگري و معامله‌گري در اين حوزه. دولت بايد به اين دو مهم مي‌پرداخت كه در بخش اول، حمايت از توليد مسكن و در بخش دوم، انضباط بخشيدن به بازار معاملات مسكن را مد نظر قرار داد.

وي ادامه داد: توليد مسكن كار مردم است و دولت بايد از آن حمايت كند، از اين رو نمي‌خواهد در اين بخش تصدي‌گري كند، اما انضباط بخشيدن به سوداگري و معامله‌گري را مد نظر قرار داده است.

به تمام واجدين شرايط تا پايان سال، زمين واگذار خواهد شد

سخنگوي دولت هم‌چنين با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست انجام دولت در اين راستا گفت: در امر ساخت مسكن، اصلاح نظام شهرسازي كه باعث افزايش توليد مسكن مي‌شود، يكي از كارهاي دولت است كه در كنار آن بايد به حذف قيمت زمين از هزينه‌هاي ساخت و فروش مسكن نيز اشاره كرد.

سخنگوي دولت گفت: بر اساس سياست واگذاري زمين بدون دريافت قيمت، تا كنون حدود يك ميليون و 100 هزار واحد مسكوني آماده‌ دريافت زمين در چارچوب طرح مسكن مهر شده‌اند.

وي ادامه داد: به تمام كساني كه ثبت‌نام كرده‌اند و واجد شرايط هستند، تا پايان سال، زمين واگذار خواهد شد.

وي در ادامه، به حمايت‌هاي تسهيلاتي دولت در اين بخش اشاره كرد و گفت: بر اساس پيش‌بيني در منابع تسهيلات بانك‌ها براي ساخت مسكن و توليد آن، وام‌هايي با نرخ اعلام شده كه براي مسكن شهري 10 درصد و مسكن روستايي كمتر از آن است آماده‌ي پرداخت شده است.

الهام در ادامه با اشاره به طرح دولت براي ارزان كردن ساخت و سرعت ساخت مسكن، گفت: روش‌هاي نوين به كار گرفته شده است كه استفاده از مسكن‌هاي پيش‌ساخته و قطعات آماده از آن جمله است.

وي افزود: بر اين اساس زمينه‌هاي لازم آماده شده و تا پايان سال 30 كارخانه‌ توليد مسكن پيش‌ساخته در 30 استان به بهره‌برداري مي‌رسد كه تا سال آينده بر 300 واحد بالغ مي‌شود.

وي هم‌چنين سياست‌هاي دولت در بخش حمايت از انبوه‌سازان مسكن را در ارايه‌ زمين بدون قيمت مورد اشاره قرار داد.

سخنگوي دولت سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي، حمايت دولت از آن و نيز سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي را كه مقدمات آن فراهم شده و قراردادهايش نيز به امضا رسيده، از جمله‌ ديگر سياست‌هاي دولت در اين باره برشمرد.

وي ادامه داد: حمايت دولت در سياست‌گذاري‌ها، اصلاح مقررات و آماده كردن زيرساخت‌هاي لازم، هم‌چنين حمايت‌هاي تسهيلاتي است.

وي با تاكيد بر اين‌كه " امروز يكي از آشفته‌ترين بازارها بازار مسكن است" به ساماندهي حوزه‌ سوداگري امر مسكن نيز پرداخت و گفت: دولت برنامه‌اي با هماهنگي سازمان ثبت اسناد و املاك و ديوان عدالت اداري در دست دارد كه بر اين اساس امر فروش و خريد مسكن را ساماندهي و منضبط مي‌كند.

ايجاد بانك اطلاعات زمين و مسكن

الهام خاطرنشان كرد: اولين اقدام انجام شده در اين راستا كه براي نخستين بار صورت مي‌گيرد، ايجاد بانك اطلاعات زمين و مسكن است.

وي ادامه داد: زيرساخت‌هاي اين كار با همكاري سازمان ثبت آماده شده است كه بر اساس زماني كه دولت تعيين مي‌كند، همه زمين‌ها و املاك بايد اطلاعات‌شان در اين بانك ثبت شود.

وي افزود: همه نوع اطلاعات خريد، فروش، نقل و انتقال و چه خريد و فروش ثبتي، رسمي، وكالتي، مشاعي، فردي و چه از سوي اشاخص حقيقي و حقوقي وارد اين بانك اطلاعاتي مي‌شود.

سخنگوي دولت هم‌چنين دسترسي دولت به اطلاعات دقيق از همه‌ املاك كشور را از جمله‌ دستاوردهاي اين طرح عنوان كرد و گفت: از اين پس با توجه به ثبت الكترونيكي شدن معاملات رسمي كشور، اطلاعات نقل و انتقال به بانك اطلاعات وارد مي‌شود كه به همين خاطر هر نوع نقل و انتقالي با كد خاصي انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: نقل و انتقالات قول‌نامه‌اي كه از طريق بنگاه‌ها اعمال مي‌شود نيز بر روي فرم‌هاي خاصي انجام خواهد شد كه اين فرم‌ها اوراق بهادار است و ثبت اسناد هم بدون وجود آن ملكي را ثبت نمي‌كند.

كساني كه در سال بيش از دو بار معامله مسكن داشته باشند بايد ماليات بپردازند

وي " تفكيك ميان افرادي كه براي رفع نيازهاي خود اقدام به خريد و فروش مسكن مي‌كنند و كساني كه شغل‌شان خريد و فروش مسكن است" را از ديگر برنامه‌هاي دولت در حوزه مسكن برشمرد و خاطرنشان كرد: كساني كه در سال بيش از دو بار معامله مسكن (خريد و فروش) داشته باشند افرادي تلقي خواهند شد كه شغل‌شان خريد و فروش است؛ لذا با همكاري وزارت بازرگاني، اين نوع كار شغل محسوب مي‌شود و بايد ماليات مشاغل را بپردازند. اين كار بعد از يك فرصت چهار ماهه و از آذرماه امسال اجرايي مي‌شود و ماليات براي خريد و فروش بر اساس قيمت‌هاي واقعي املاك تعيين مي‌شود.

الهام گفت: انبوه سازان و توليدكنندگان مسكني كه زير نظر وزارت مسكن فعاليت مي‌كنند از اين مورد مستثنا هستند.

وي حركت به سمت قيمت واقعي در كليه‌ معاملات را از جمله نتايج اين طرح برشمرد كه جزئيات آن به مرور عرضه مي‌شود.

از آذرماه قيمت‌هاي واقعي مسكن درج مي‌شود

به گزارش ايسنا سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره طرح واقعي كردن نرخ مسكن گفت: ساز و كارهاي اين مساله پيش‌بيني شده و با توجه به وجود بانك اطلاعاتي و قولنامه‌هايي كه روي اوراق بهادار انجام مي‌شود، اين كار صورت خواهد گرفت؛ لذا به نفع افراد نيست كه قيمت صوري بزنند، از آذرماه قيمت‌هاي واقعي درج مي‌شود و كساني كه غير از اين عمل كنند خودشان آسيب ديده و متضرر مي‌شوند.

الهام در پاسخ به سوالي درباره فروش تراكم نيز گفت: در مساله مربوط به توليد مسكن، مقررات مربوط به شهرسازي در همه كشور بازنگري شده و بر اساس حمايت از توليد، اين مساله اصلاح خواهد شد.

مساله‌ هسته‌يي، مسير عادي خود را طي مي‌كند

وي در پاسخ به سوالي درباره گزارش آژانس و واكنش‌هاي موجود در اين قضيه گفت: موضوع از نظر دولت تمام شده است و مساله‌ هسته‌يي، مسير عادي خود را طي مي‌كند. اين‌كه گفته شود آژانس تحت فشار است، تازگي ندارد؛ چراكه آژانس هميشه تحت فشار بوده و ما هم دنبال اين هستيم كه آژانس به عنوان يك جايگاه حقوقي و بين‌المللي در حوزه‌ نظارت بر امر مسايل هسته‌يي، كارش را انجام دهد.

وي ادامه داد: ادعاي آمريكايي‌ها نيز موضوعي نيست كه قابل رسيدگي طبق مقررات آژانس باشد و ظرفيتي در كش دادن موضوع نيست.

سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: از نظر اين گزارش، ايران از نظر فني هيچ مشكلي ندارد و كارهاي آن تحت نظارت آژانس پيش رفته و همكاري ايران نيز با آژانس بسيار خوب بوده است. البته ممكن است آژانس گاهي طبق روالي كه دارد همكاري فراتر از NPT را مطالبه كند كه اين هم مساله جديدي نيست.

دولت در زمينه ادغام بانك‌ها مصوبه‌اي نداشته‌ است

وي در پاسخ به سوالي درباره ادغام بانك‌ها نيز گفت: در دولت به طور طبيعي در روزهاي مختلف ممكن است ده‌ها طرح بررسي شود و دستگاه‌هاي مختلف پيشنهاداتي ارايه دهند كه اين پيشنهادات در قالب مسايل كارشناسي بررسي خواهد شد و معمولا دستگاه‌ها نيز نمونه مصوب مورد نياز را هم ضميمه‌ پيشنهاد خود مي‌كنند تا در صورت انجام كار كارشناسي و موافقت مصوب شود؛ لذا يك امر طبيعي در روند كار كارشناسي و تصميم‌سازي در تمام امور وجود دارد. نمي‌دانم چه اصراري است كه افرادي چنين مواردي را مطرح و فضايي را در اطراف موضوع درست مي‌كنند. دولت وقتي به تصميمي برسد آن را براي مردم توضيح و اهداف را تبيين مي‌كند.

وي ادامه داد: اين‌كه كسي به دنبال اين باشد كه مسايل را در عرصه‌ رسانه‌ها و به نام تصميم دولت عنوان كند، نادرست و غيراصولي بوده و منطق روشني ندارد؛ لذا در اين خصوص تاكنون تصويبي از سوي دولت انجام نشده و كسي كه اين مساله را مصوبه‌ دولت مي‌داند يك امر جاعلانه است.

مظاهري استعفا نداده است

سخنگوي دولت هم‌چنين درباره شايعاتي درخصوص استعفاي مظاهري نيز تاكيد كرد: اين مساله درست نيست و وي در حال انجام كارهاي خود است.

بحث سود بانكي، ارتباط با سپرده‌هاي مردم ندارد

وي هم‌چنين در پاسخ به سوالي درباره مساله سود بانكي گفت: بايد موضوع را براي افكار عمومي تبيين كنيم. بحث سود بانكي در نظام اسلامي بايد تبيين شود.

وي ادامه داد: در حوزه‌ بانك‌ها دو نوع عقود و معاملات و قراردادها اجرا مي‌شود كه بحثي درخصوص ارتباط و قرارداد مردم با بانك‌ها و هم‌چنين ارتباط بانك‌ها با مردم و تسهيلاتي كه به مردم مي‌دهند است. مردم بخشي از سپرده‌هاي خود را به بانك در قالب قرض‌الحسنه مي‌دهند؛ لذا سودي از بانك نمي‌گيرند و بحث مربوط به جوايز نيز بحث ديگري است.

الهام ادامه داد: اما در مقابل گروهي از مردم به بانك‌ها پول مي‌دهند و در واقع سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري مي‌گذارند؛ لذا بحث سود بانكي، ارتباط با سپرده‌هاي مردم ندارد. سود واقعي كه بانك از سرمايه‌ مردم به دست آورد آن را به نسبتي كه قرار داده در اختيار سرمايه‌گذار مي‌گذارد. لذا سود سپرده‌گذاران و سرمايه‌گذاران هيچ تغييري نمي‌كند.

وي افزود: دولت در حال ساماندهي اين مساله است كه اين سپرده‌گذاري در كدام بخش بوده است تا آن سود هرچه تصوب شود سرمايه‌گذار از آن بهره ببرد و در اين خصوص بانك‌ها نيز به عنوان وكيل سرمايه‌گذار عمل مي‌كنند. در واقع بخش سرمايه‌گذاري هم بر اساس عقود اسلامي تابع سود واقعي است و نمي‌شود اين را از پيش تعيين كرد. لذا مساله‌ سود بانكي ارتباطي با سپرده‌گذاري مردم در بانك‌ها ندارد كه در اين راستا عده‌اي را نگران كرده است.

وي ادامه داد: بخشي هم مربوط به عقود مبادلاتي است كه جزو مشاركت سرمايه‌گذاري نيست. در واقع بانك‌ها خريد و فروش اقساطي دارند كه به يك ذهنيت غلط در مردم به عنوان وام تلقي مي‌شود؛ بلكه بانك‌ها پول مثلا ماشيني را به صورت نقد به بنگاه مي‌دهد و به مردم قسطي مي‌دهد؛ لذا نرخ نقد با قسطي تفاوت دارد.

بحث اصلاحات و تحولات اقتصادي وجود دارد

وي هم‌چنين در پاسخ به سوال ديگري درباره نهايي شدن بسته‌ اصلاحي چارچوب بانك‌ها گفت: در مورد اين بسته، بحث اصلاحات و تحولات اقتصادي وجود دارد كه رييس‌جمهور نيز اعلام كرده در اول تيرماه آن را اعلام مي‌كند. بحث بانك‌ها در اين مجموعه‌ پيوسته‌ اقتصادي مطرح است و بانك‌ها يكي از آن شاخص‌هاست.

دولت كارشناسانه در خدمت مجلس است

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درباره برنامه‌هاي خاص دولت براي تعامل با مجلس هشتم گفت: رييس‌جمهور در افتتاحيه مجلس هشتم پيشنهادات همكاري‌هاي مشترك بين دولت و مجلس را در موضوعاتي مطرح كرد و در همكاري‌هاي اقتصادي و ساير ظرفيت‌هايي كه جاي كار دارد، اعلام نظر كرد.

وي ادامه داد: دولت خود يك كارشناس زبده و توانمند در مسايل اجرايي است كه مي‌تواند اين كارشناسي در خدمت مجلس و به عنوان نرم‌افزار برنامه‌ريز كشور قرار گيرد.

وي افزود: در حقيقت در همه‌ امور ظرفيت همكاري با مجلس وجود دارد؛ از جمله در امر مسايل مالي و اقتصادي كشور و تبادل نظرها و اصلاح امور اداري و سرعت بخشيدن به اهداف نظام و چشم‌انداز؛ لذا هيچ محدوديتي براي عدم همكاري‌ها وجود ندارد و ظرفيت همكاري وجود داشته است.

الهام تصريح كرد: در حوزه‌ عمل و اجرا نيز چارچوب‌هاي قانوني تعريف شده براي دولت و مجلس وجود دارد كه مي‌توان آن‌ها را لحاظ كرد و بر اساس آن همكاري‌ها را انجام داد و در حوزه‌ نظارت، دولت هميشه از يك نظارت دقيق و كارشناسي و شجاعانه حمايت كرده است.

دولت نهايت همكاري و تعامل را با مجلس خواهد داشت

به گزارش ايسنا سخنگوي دولت در بيان ارزيابي خود از انتخاب لاريجاني به عنوان رييس مجلس هشتم گفت: انتخاب رييس مجلس از اختيارات مجلس است. دولت نيز با مجلس و رييس آن همكاري خواهد داشت؛ زيرا ايشان منتخب مردم و نمايندگان است و دولت هم نهايت همكاري و تعامل را خواهد داشت.

وي ادامه داد: فضاي كشور به همدلي و همكاري همه‌ي قوا نياز دارد و دولت با هر مسوولي در هر جايي همراهي و همگامي خواهد كرد.

وي درباره اين‌كه آيا تعامل دولت و مجلس مانند قبل خواهد بود؟ نيز گفت: همكاري مجلس چارچوب‌هاي قانوني خود را دارد و هيچ‌كس نمي‌تواند تغييري در آن دهد. قانون اساسي حاكم بر رفتار همه قواست؛ لذا ارتباط، هماهنگي و قانونمندي هيچ وقت تغيير نكرده و نخواهد كرد.

الهام تصريح كرد: همفكري‌ها و همدلي و همگرايي‌ها و هم‌افزايي‌ها در عرصه‌ بين‌المللي و داخلي ضروري است و اميدواريم به صورت زايدالوصف اين مساله؛ هم نسبت به مجلس، هم نسبت به ساير قوا رو به جلو برود.

نظام مالي كشور چارچوب منظم و بسته‌اي دارد

وي در پاسخ به سوالي درباره اخباري مبني بر اين‌كه 32 هزار ميليارد تومان از پول نفت در سال 85 به خزانه‌ كشور وارد نشد، گفت: پس اين پول كجا رفته است؟ اگر بشود اين مقدار را در كشوري كه سيستم خزانه آن مشخص است و بايد همه‌ دريافت‌ها و پرداخت‌ها از سوي خزانه صورت بگيرد و ده‌ها نظارت نيز بر آن انجام مي‌شود، اين‌گونه خارج شود، پس بايد روش آن را ياد بگيريم و براي حل مشكلات مردم آن را به كار ببريم.

وي با بيان اين‌كه " نظام مالي كشور چارچوب منظم و بسته‌اي دارد" گفت: اگر كساني چنين روش‌هايي بلد هستند به ما نيز ياد دهند كه ما آن را به نفع مردم استفاده كنيم. اگر چنين مساله‌اي رخ داده پس بايد در محاكم بررسي شود و با شيوه‌ قضايي به آن رسيدگي گردد.

سخنگوي دولت تصريح كرد: سيستم كشور طوري نيست كه چنين مسايلي در آن انجام شود. انتشار اين مسايل به معناي اعلام وقوع يك جرم و افترا به دستگاهي است؛ لذا مايليم به صورت دقيق، مستند و واقعي در اين زمينه حرف زده شود.

زمان سفر مالكي به ايران مشخص نيست

وي درباره زمان سفر مالكي به ايران نيز گفت: رفت و آمدها با كشور همسايه و دوست و دولت قانوني عراق يك رفت و آمد مستمر است و همكاري‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و سياسي در همه‌ عرصه‌ها با ظرفيت‌هاي موجود كشور وجود دارد و رفت و آمدهاي عادي است. زمان اين سفر نيز بسته به برنامه‌ريزي‌هاي مالكي دارد.

الهام هم‌چنين درباره زمان سفر احمدي‌نژاد به لبنان نيز گفت: هر وقت زمان اين سفر مشخص شود آن را اعلام مي‌كنيم.

رييس‌جمهور در افتتاحيه‌ پارالمپيك پكن شركت مي‌كند

به گزارش ايسنا سخنگوي دولت در ادامه در پاسخ به سوالي درباره‌ چگونگي حضور رييس‌جمهور در افتتاحيه المپيك پكن اظهار كرد: تصميم قطعي براي شركت در افتتاحيه المپيك پكن علي‌رغم دعوت انجام شده مطرح نشده بود و بنا بود مساله بررسي شود.دولت تصميم داشت حجم كارها و برنامه‌ها و مسايل موجود را ارزيابي و در اين خصوص تصميم بگيرد.

وي افزود: رييس‌جمهور در افتتاحيه‌ پارالمپيك پكن شركت مي‌كند.

سولانا بسته پيشنهادي ‌1+5 را مي‌آورد ولي زمانش مشخص نيست

وي سپس در مورد سفر سولانا به تهران نيز گفت: كشورهاي 1+5 بنا دارند بسته پيشنهادي خود را از طريق سولانا به ايران برسانند كه ايران با آن موافقت كرده اما زمان اين سفر هنوز قطعي نشده است.

تعليق قابل طرح نيست

خبرنگاري از الهام در مورد گزارش اخير آژانس و مطرح شدن عدم تعليق غني‌سازي و بحث پيشنهادي 1+5 براي غني‌سازي در خاك كشوري ديگر و تعليق غني‌سازي در ايران را مطرح كرد كه وي در پاسخ گفت: بحث تعليق قابل طرح نيست و ايران از اين موضوع عبور كرده و لذا موضوعيت ندارد. موضع ايران در اين خصوص روشن است.

وي تصريح كرد: محروميت از حق نمي‌تواند پيشنهاد باشد اما ساير پيشنهادات اگر در چارچوب حفظ حقوق كشور باشد و به سمت محروم‌سازي نباشد براي حوزه‌هاي همكاري، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

بستگي به مردم عراق دارد

وي درباره توافق‌نامه امنيتي عراق با آمريكا و اثرات آن بر منطقه نيز گفت: اين مساله بستگي به مردم عراق دارد. نخبگان، صاحب‌نظران و سياسيون عراق، مصالح و هويت فرهنگي، ملي و استقلال خود را مدنظر قرار مي‌دهند و درباره مسايل و موضوعاتي كه به خودشان مربوط است، تصميم مي‌گيرند.

سخنگوي دولت ادامه داد: ما تصميم ملت‌ها را براي حفظ هويت، استقلال و ميهن، مورد احترام قرار مي‌دهيم. بگذاريد ببينيم چه مي‌شود. نمي‌توانيم به فرض وقوع آن بحث كنيم.

وي هم‌چنين از پاسخ به سوالي در مورد تحقيق و تفحص از قوه‌ قضاييه به عنوان وزير دادگستري امتناع كرد.

از حقوق شهروندان دفاع مي‌كنيم

خبرنگار ديگري از وي در مورد پي‌گيري وضعيت تاجيك، سفير اسبق ايران در اردن پرسيد كه الهام در پاسخ گفت: وزارت امور خارجه در چارچوبي كه بايد از حقوق اتباع ايراني دفاع و حمايت كند، كارش را انجام مي‌دهد و از حقوق شهروندان دفاع مي‌كند.

تعامل با دولت‌ها در نظر ما يك اصل است

وي در پاسخ به اين سوال كه رييس‌جمهور در سفر به ايتاليا آيا با رييس‌جمهور اين كشور و پاپ ديدار خواهد كرد يا خير؟ گفت: آن‌چه كه در مورد ايتاليا مطرح شده اظهارات رسمي نيست. چنين تقاضايي از سوي رييس‌جمهور مطرح نشده و برنامه سفر براي اجلاسي بين‌المللي كه اجلاس فائو مي‌باشد، طرح‌ريزي شده است.

الهام ادامه داد: روابط با كشورها در چارچوب اصل قبول و توسعه روابط و تعاملات در مسايل بين‌المللي است و دولت در هر عرصه‌اي به هر شكلي كه باشد آن را دنبال مي‌كند.

وي در پايان گفت: در اين اجلاس‌ها مسايل مورد علاقه، مورد پي‌گيري قرار مي‌گيرد و اين مساله متعارف است. شركت در اجلاس بين‌المللي فائو با اين رويكرد برنامه‌ريزي شده است. ضمن اين‌كه ما تعامل با دولت‌ها را براي كمك به حل مسايل بين‌الملل به عنوان اصلي در روابط در نظر دا

كشاورزان ازشدت ناراحتي درتامين زندگي گريه مي‌كنند...

دولت و مجلس و رهبر حکومت ضحاکان

امام‌جمعه بابل:
بسياري‌ازمشکلات مردم مازندران روي زمين مانده‌است
روزمرگي يکي‌از اشتباهات مجالس گذشته بود
كشاورزان ازشدت ناراحتي درتامين زندگي گريه مي‌كنند

سرويس: شهرستان‌ها
1387/03/11
05-31-2008
12:56:38
8703-05987: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: شهرستان‌ها

امام‌جمعه بابل گفت: امروز بسياري از مشکلات مردم مازندران روي زمين مانده است و مجمع نمايندگان مازندران مانند استان‌هاي ديگر بايد فعالانه در خصوص مسائل کلي استان به خصوص در زمينه اشتغال‌زايي، استقرار کارخانجات و تاسيسات کلان در استان، وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني، با اشاره به گشايش مجلس هشتم و يادآوري قسم نمايندگان براي خدمت به مردم، گفت: منتخبين مردم در مجلس بايد از امروز تمام همت و تلاش خود را براي خدمت‌رساني صادقانه به مردم، به دور از گرايشات و دعواهاي سياسي به کار گيرند.

وي خطاب به نمايندگان مازندران به ويژه دو نماينده منتخب ساري در مجلس، گفت: چهار سال وقت زيادي نيست و خيلي تند خواهد گذشت، بايد اين مدت را مورد توجه قرار دهيد، نکند چهار سال بگذرد و افسوس روزهاي گذشته را بخوريد که چرا نتوانستيد کار کلاني را براي مردم انجام دهيد.

امام جمعه بابل ادامه داد: در اين چهار سال قسم خورديد که به عنوان خادم مردم، انجام وظيفه کنيد اما با کمال تاسف برخي از نمايندگان به جاي خدمت کردن تلاش خود را مصروف راه‌يابي به دور بعدي مجلس شوراي اسلامي کردند.

روحاني تاکيد کرد: انتظار اين است براي مردم کارهاي کلاني صورت گيرد که برکات آن هميشگي و دائمي باشد، نه اين که تنها به خواسته‌هاي کوچک شخصي افراد پرداخته شود.

وي يکي از اشتباهات دوره‌هاي گذشته مجلس را روزمرگي عنوان کرد و گفت: نمايندگان دوره هشتم بايد از عملکرد نمايندگان دوره‌هاي گذشته عبرت گرفته و به نياز اصلي مردم توجه کنند.

امام جمعه بابل خطاب به مجمع نمايندگان مازندران در مجلس هشتم، گفت: ما انتظار داريم که اين مجمع واقعا يک مجمع باشد و همه براي توسعه استان کمر همت ببندند، اين نشود که با ماجراي قطع شدن گاز به دليل بي‌توجهي زيرساختي تاسيسات مازندران، مردم خسارت‌هاي زيادي را ببينند.

روحاني با بيان اين که امروز بسياري از مشکلات مردم مازندران روي زمين مانده است، تاکيد کرد: مجمع نمايندگان مازندران مانند استان‌هاي ديگر بايد فعالانه در خصوص مسائل کلي استان به خصوص در زمينه اشتغال‌زايي و استقرار کارخانجات و تاسيسات کلان در استان وارد عمل شود.

امام جمعه بابل در ادامه با اشاره به نوزدهيمن سالگرد رحلت امام راحل، سيره آن فقيد سعيد را الگويي برتر و ممتاز براي مسؤولان برشمرد و خاطرنشان کرد: يکي از آرمان‌هاي برجسته امام خميني(ره) در استقرار عدالت در جامعه، مبارزه با استکبار بود.

وي افزود: اقشار مستضعف و محروم جامعه مورد تاکيد هميشگي و دائمي حضرت امام(ره) بودند و بايد الگو‌هاي رفتاري و انديشه‌هاي امام(ره) در جامعه هرچه بيشتر معرفي و اين مساله در جامعه نهادينه شود.

روحاني درباره مشکلات آب کشاورزي در استان مازندران، ضمن تشکر از وزير نيرو براي صدور دستور باز شدن سد لار جهت مصارف کشاورزي، گفت: در بازديدي که از مزارع کشاورزي در روستاهاي بابل صورت گرفت با کشاورزاني روبه‌رو شديم که از شدت ناراحتي در جهت تامين زندگي خود به گريه افتادند. به همين دليل از دولت و مسؤولان انتظار داريم که توجه بيشتري را به بخش کشاورزي داشته باشند

تحلیل یوشکا فیشر: حمله مشترک آمریکا و اسرائیل به برنامه هسته ای ایران قریب الوقوع است

عصر ایران- وزیر خارجه سابق آلمان مدعی شد: "اسرائیل در آینده نزدیک قصد دارد به بهانه برنامه هسته ای ایران به این کشور حمله کند."

به گزارش عصر ایران (asriran.com) یوشکا فیشر طی مقاله ای در روزنامه انگلیسی زبان دیلی استار لبنان ادعا کرد: "سفر اخیر بوش به خاورمیانه پیش درآمدی برای جنگ علیه ایران بوده است."

وی افزود: "خاورمیانه به سمت یک رویارویی بزرگ در سال 2008 حرکت می کند. ایران باید درک کند که در صورت نبود یک راه حل دیپلماتیک ظرف ماه های آینده احتمال بروز یک درگیری نظامی بالاست. اکنون زمانی است که مذاکرات جدی باید آغاز شود."

فیشر خاطرنشان کرد: "صحبت های اخیر بوش در طول سخنرانی وی در پارلمان اسرائیل (کنست) نشان داد که حمله مشترک آمریکا و اسرائیل به برنامه هسته ای ایران قریب الوقوع است."

وزیر خارجه سابق آلمان در ادامه نوشت: "ظاهرا بوش در کنار اسرائیل برنامه ریزی کرده تا برنامه هسته ای ایران را از طریق نظامی و نه از راه های دیپلماتیک نابود کند....گرچه مقامات اسرائیل اذعان می کنند حمله به تاسیسات هسته ای ایران خطرات جدی و غیرقابل تخمین را دربرخواهد داشت اما مشخص است که گزینه انتخابی بین پذیرفتن یک ایران هسته ای یا تلاش برای نابودسازی برنامه هسته ای این کشور با پذیرفتن همه عواقب آن چیست."

این اظهارات در حالی مطرح می شود که مقامات بلندپایه آمریکا و حتی اسرائیل بارها بر پیگیری مسیر دیپلماتیک درباره برنامه هسته ای ایران تاکید کرده اند.

در همین راستا چندی پیش کاخ سفید گزارش روزنامه جروزالم پست مبنی بر احتمال حمله نظامی به ایران را تکذیب کرد.

مقامات آمریکایی در عین حال گفته اند: "در مورد ایران همه گزینه ها بر روی میز قرار دارد."

فیشر، رهبر سابق حزب سبز آلمان یکی از دیپلمات هایی بود که در فاصله سال های 2003 تا 2005 در زمینه ارزیابی تاسیسات هسته ای ایران و فشار بر تهران برای تعلیق موقت برنامه غنی سازی اورانیوم دست داشت.

ایران بارها تاکید کرده است هر گونه حمله ای را به گونه ای غیر قابل باور پاسخ خواهد داد و در عین حال برای پیمودن مسیر دیپلماسی نیز اعلام آمادگی کرده است .

اعتبارنامه 18 نماینده شهر تهران با اعتراض یکی از منتخبان مجلس هشتم به تصویب نرسید.

مجلس و نمايندگان ضحاکان

عصرایران- اعتبارنامه 18 نماینده شهر تهران با اعتراض یکی از منتخبان مجلس هشتم به تصویب نرسید.
به گزارش خبرنگار پارلمانی عصرایران رضا عبداللهی نماینده ماه نشان در مجلس که اعتبارنامه اش مورد اعتراض یکی از نمایندگان تهران قرار گرفته بود در اقدامی عجیب اعتبارنامه 18 نماینده تهران از جمله حداد عادل رئیس مجلس هفتم و باهنر نایب رئیس مجلس هشتم را زیر سوال برد.

گفتنی است اعتبارنامه عبداللهی در اعتراض فاطمه آلیا یکی از نمایندگان تهران مورد اعتراض قرار گرفته بود و عبدللهی در واکنش به این اقدام علاوه بر 18 نماینده تهران به اعتبارنامه 17 نماینده دیگر منتخب مجلس هفتم اعتراض کرده است که این در نوع خود بی سابقه محسوب میشود.
اسامی نمایندگان تهران که اعتبارنامه شان مورد اعتراض قرار گرفت به این شرح است:
غلامعلی حداد عادل، احمد توکلی، حسن غفوری فرد، محمدرضا باهنر، شهاب الدین صدر، حمید رضا کاتوزیان، سید رضا اکرامی، فاطمه آلیا ، فاطمه رهبر، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین نجابت، الیاس نادران، لاله افتخاری، مهدی کوچک زاده، علیرضا زاکانی، علی اصغر زارعی، طیبه صفایی، پرویز سروری،حسین فدایی آشتیانی .

اعتراض شديد كوچك‌زاده

این در حالی است که مهدي كوچك‌زاده منتخب مردم تهران در مجلس هشتم پس از ارايه گزارش شعبه ششم بررسي‌كننده اعتبارنامه نماينده‌هاي تهران كه تنها اعتبارنامه 11 نماينده در اين شعبه مورد تصويب قرار گرفت، در تذكري آيين‌نامه‌‌اي با اشاره به ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: حفظ شان و منزلت مجلس در دفاع از حقوق و جايگاه حقوقي نمايندگان وظيفه رئيس مجلس است .

وي افزود: شعبه ششم بررسي‌كننده اعتبارنامه نمايندگان بايد پرونده 30 نماينده تهران را مورد بررسي و تصويب قرار مي‌داد، اما اعتبارنامه 11نفر را مورد تاييد قرار داده است.

منتخب مردم تهران در مجلس هشتم تصريح كرد: اگر مجلس به اغراض سياسي و گروكشي‌هاي سياسي آلوده شود و پرونده و اعتبارنامه‌هاي افرادي مثل غلامعلي حداد عادل با اعتراض يك نفر كه خودش و پرونده‌اش مورد اعتراض ديگران است، زير سوال برود، هيچ حيثيتي براي اين مجلس باقي نخواهند ماند.

كوچك‌زاده با بيان اينكه بايد شان مجلس حفظ شد، خاطرنشان كرد: اين از خبائث است كه يك نفر كه اعتبارنامه‌اش مورد اعتراض قرار مي‌گيرد به خود اجازه دهد تا به اعتبارنامه 19منتخب تهران يك جا اعتراض كند.وي سپس گفت: به خبرنگاران، رسانه‌ها و مقام معظم رهبري از اين جا عرض مي‌كنم كه پيگيري كنيد، 19 نفر نماينده تهران با اعتراض نماينده‌اي كه پرونده و اعتبارنامه‌اش زير سوال رفته يك حركت سياسي است و من اسم آن را هرزگي سياسي مي‌گذارم.

منتخب تهران گفت: به رهبر معظم انقلاب از همين تريبون نسبت به اقدام آن نماينده شكايت مي‌كنم و از شما رئيس ‌مجلس مي‌خواهم، آبرو و اقتدار مجلس را حفظ كنيد تا ديگر كسي جرات نكند اعتبارنامه ديگران را اينگونه مورد اعتراض قرار دهد.

كوچك‌زاده افزود: اين گروكشي‌ها در شان كسي كه سالها نماينده مجلس است، نيست.


آتو گیری نمایندگان از یکدیگر در بررسی اعتبارنامه ها

مجلس و نمايندگان ضحاکان

عصرایران-بررسی اعتبارنامه های نمایندگان مجلس در حالی خاتمه یافته که گفته می شود اکثر موارد طرح ایراد به اعتبارنامه ها شخصی، قومی و ... بوده است.

به گزارش عصرایران، افرادی که رد اعتبارنامه شان محتمل است تلاش زیادی را برای گرفتن آتو از نمایندگان شعب مربوطه آغاز کرده اند و براین اساس نمایندگان بررسی کننده رد اعتبار نامه ، خود نیز در معرض رد اعتبارنامه قرار گرفته اند!

یکی از روسای شعبات بررسی اعتبارنامه نمایندگان مجلس هشتم به خبرنگار عصرایران گفت: نماینده منتخب یکی از شهر های استان زنجان که در شعبه مربوطه اعتبارنامه اش مورد تردید قرار گرفته در شعبه ای که خود در آن مشغول فعالیت است آتو هایی را از برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس رو کرده و بر این اساس خواستار رد اعتبارنامه های اعضای هیات رئیسه به جز لاریجانی شده است .

همچنین، یکی از نمایندگان دیگر از استان کهکیلویه و بویر احمد به دلایل احتمالا شخصی و یا قومی اعتبارنامه یکی از نمایندگان استان لرستان را رد کرده که بعد از اطلاع نماینده مربوطه ،او نیز اعتبارنامه آن نماینده کهکیلویه را در شعبه خود رد کرده است.

اعتبارنامه یکی از نمایندگان استان کردستان نیز به دلایل مشابه رد شده است.


این در حالی است که زمزمه رد اعتبارنامه منتخبان نقده، میاندوآب،ماکو،خوی،زنجان،خرمشهر، ملکان، تبریز و .... به گوش می رسد اما به گفته برخی نمایندگان به احتمال زیاد اکثر این موارد مبتنی بر ادله کافی نخواهد بود و قطعا موارد رد اعتبارنامه اگر وجود داشته باشد ، بسیار کم خواهد بود.

تا عصر امروز قرار است گزارش برسی اعتبارنامه نمایندگان تائید شده در صحن علنی و در جلسه فوق العاده مجلس قرائت شود و در صورت وجود ایراد در برخی اعتبارنامه ها موارد اعتراض ابتدا در شعبه مربوطه و سپس در کمیسیون تحقیق بررسی می شود و در نهایت صحن علنی در رابطه با رد یا تائید ان تصمیم گیری خواهد کرد.

آب مرده‌شورخانه بهشت زهرا به قناتهاي منطقه می ریزد

هشداری دیگر برای تهران:
آب مرده‌شورخانه بهشت زهرا به قناتهاي منطقه می ریزد
آب مرده‌شور خانه بهشت‌زهرا نیز به قناتهاي اطراف آن منطقه سرازير مي‌شود كه بايد دستگاههاي مربوط با جديت در اين زمينه اقدام كنند
به گزارش پارسینه، سرپرست معاونت محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: بيش از دو دهه است كه مردم جنوب شهر تهران از آب آلوده به نفت استفاده می کنند و آب مرده‌شور خانه بهشت‌زهرا نیز به قناتهاي اطراف آن منطقه سرازير مي‌شود كه بايد دستگاههاي مربوط با جديت در اين زمينه اقدام كنند.

دكتر ميرنيا در جلسه كميته كاهش آلودگي هواي تهران افزود: نبايد كاري انجام دهيم كه بعد از آن مشاور ژاپني گرفته و به دنبال رفع آلودگي باشيم.

وي با انتقاد از صرف هزينه‌هاي ميلياردي در قالب طرح جامع كاهش آلودگي هوا گفت: خروج خودروهاي فرسوده امري ضروري است ولي متاسفانه هم اكنون روزانه تنها 50 تا 100 خودروي فرسوده در مقابل حجم عظيمي از خودروها از رده خارج مي‌شوند. اين در حاليست كه اين رقم در مقابل 2 ميليون دستگاه خودرو فرسوده كه بر اساس تكليف دولت بايد تا پايان برنامه چهارم از رده خارج شود، رقم ناچيزي است.

بیانیه سپاه به مناسبت 14 و 15 خرداد

اخبار عمومى از همه جا و همه چيز

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای با گرامی‌داشت ایام فاطمیه و ایام‌الله 14 و 15 خرداد، نوزدهمین سالگرد ارتحال (( ضحاک ۱ )) ملكوتی امام راحل، بیدارگر امت اسلامی، بزرگ پرچم‌دار تداوم نهضت راستین عاشورا، احیاگر ارزش‌های دینی و شكننده هیمنه قدرت‌های سلطه‌گر را به عموم آزادگان جهان به ویژه مردم ایران عزیز تعزیت و تسلیت گفت.........>>>>>>

************ ****************** **************

خبر نگار آزاد : ضحاکى که جام زهر را يا خودش و يا اينکه ديگران دادند و او سر کشيد , به نظر من ديگه تسليت و تعزيت نميخواهد بلکه تبريک و شاد باش بايد گفت که به اينصورت (( با سر کشيدن جام زهر )) اين دنياى فانى را وداع گفت و به جهنم باقى شتافت و حتما خداوند کريم و رحمان در جهنم ابدى براى ايشان جايگاه خوبى در قعر جهنم فراهم آورده است و بايد اين امت و ملت و مردم و توده و خلق اين ايام را با پاى کوبى و شادى سپرى کنند که درسى بشود براى الباقى ضحاکان ديگر به سر کرده گى ولايت ضحاکان

مردم ايران سخنرانى اين ضحاک را که در 12 بهمن ماه سال 57 ايراد کردن را هرگز از ياد خود نخواهد برد.

http://www.youtube.com/watch?v=X24xsFJRAsA&eurl=http://arash00000007.blogfa.com/

((( ح - آزاد )))

******************* ****************** *******************

به گزارش روابط عمومی سپاه، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: 19 سال است كه در آستانه نیمه خرداد، نیمه ماه فرج، مردم ایران اسلامی و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان در سوگ كسی می‌نشینند كه عزت و اقتدار مهم‌ترین شاخصه‌اش بود و صدایش آن‌چنان رسا و رشید بود كه پای تمامی كاخ‌های ظلم و جور زمان را می‌لرزاند و به مستضعفان زمین نوید رهایی می‌داد و مظهر تقوا و نظم و تدبیر در زمانه‌ ما بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: یاد و نام آن امام راحل كه احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و پیوسته تجلی حماسه پرشكوه ملت مسلمان ایران در تكاپوی صدها سال مبارزه برای به دست آوردن استقلال، آزادی و اسلام‌خواهی بود كه توانست با بینش عمیق الهی‌اش، صلابتش و عظمتش دشمنان و چپاول‌گران را به زانو درآورد و به خاك مذلت بكشاند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: ندای وحدت‌بخش خمینی كبیر از امهات بیانات، وصایا و سیره علمی و عملی ایشان بوده است و این نگاه وحدت‌آمیز باید در سال نوآوری و شكوفایی، به صورت جدی و عملی در برنامه‌های اتحاد ملی و انسجام جوامع اسلامی بررسی و اجرایی شود و راهی مطمئن برای مقابله با ترفندهای تفرقه‌افكنان بین‌المللی قرار گیرد و در این میان اندیشه‌های والا و راهگشای ایشان، اكسیری جاودان خواهد بود.

سپاه در ادامه این اطلاعیه افزوده است: پاسداشت سالروز آن امام همام، فرصت بسیار مغتنمی است كه پیوسته آرمان‌ها، فرامین، ارزش‌ها و اهداف آن پیر سفركرده سرلوحه امور در تمامی شئون مختلف جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان قرار گیرد و در این میان بر مسوولان و مردم عزیز ایران اسلامی است كه با بازشناسی و دقت در آموزه‌های آن احیاگر بزرگ اسلامی، راه او را جاودانه‌تر سازند و مسیر رسیدن به اهداف مشخص شده او را هموارتر كنند؛ چرا كه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خلف صالح خمینی عزیز (ره) راه امام راه ما، اهداف او هدف ما و رهنمودهای او مشعل فروزان راه ماست.

سپاه پاسداران در پایان این اطلاعیه ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند و جاودان امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) آورده است: سپاهیان و بسیجیان مریدان آن امام همام به همراه ملت رشید و سرافراز ایران اسلامی با حضور گسترده و باشكوه خود در مراسم‌ گرامیداشت ایام‌الله فاطمیه و نوزدهمین سالگرد ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی (ره) و با ترسیم نماد همبستگی، وحدت و یكپارچگی و نمایش عزم و اراده مصمم خود در بهره‌گیری از توان علمی، دانش و تجربه بومی خود به ویژه در عرصه فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای به جهانیان به ویژه دشمنان قسم خورده انقلاب ایران عزیز نشان خواهند داد كه اندیشه و آرمان امام خمینی (ره) در كالبد زمان جاری و راه و روش آن مجاهد نستوه و مصلح بزرگ برای همیشه تاریخ و برای همه نسل‌ها و جوامع هدایت‌بخش خواهد بود.

وضعیت فلاکت بار مردم در ایران تحت حاکمیت ملایان

سياسى,اجتماعى و اقتصادى

بررسي پرونده مرگ زني كه ادعا مي‌شود به خاطر ناراحتي ناشي از اجاره بهاي بالاي مسكن سكته كرده است، در دستور كار بازپرس ويژه قتل قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، شب گذشته ماموران كلانتري 114 قياسي، قاضي محمد حسين شاملو بازپرس كشيك قتل پايتخت را در جريان مرگ يك زن 42 ساله در منزلش قرار دادند كه بلافاصله بازپرس با صدور چهار بند دستور قضايي انجام تحقيقات را خواستار شد.

در بررسي‌هاي اوليه ، همسر اين زن گفت:‌ دو روز قبل صاحبخانه مان موفق به دريافت حكم تخليه منزل شد و ما مجبور به تخليه خانه شديم اما هر جا كه براي اجاره كردن خانه مراجعه كرديم، با قيمت‌هاي سرسام آور مواجه شديم نهايتا وقتي نااميد از اجاره مسكن به خانه برگشتيم ، همسرم از شدت ناراحتي دچار ايست قلبي شد و در دم جان باخت.

تجمع براي رد اعتبار نماينده بروجرد

مجلس و نمايندگان ضحاکان

هم زمان با آغاز بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس هشتم در صحن علنی بهارستان، جمعی از مردم بروجرد با تجمع در برابر مجلس، خواهان رد اعتبارنامه نماینده این شهر شدند.


حدود صد نفر از مردم بروجرد با تجمع در برابر مجلس پارچه نوشته‌هایی را با خود حمل می‌کردند که در آن با اشاره صحبت‌های امام راحل، خواهان رد اعتبارنامه مقدسی، نماینده این شهر بودند.
این درحالی است که پیشتر جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی از نمایندگان مجلس خواهان ردصلاحیت اعتبار نامه برخي از نمايندگان مجلس شده بود.

روزهای تلخ برای کارگران "قند قهستان"

بيکاران و کارگران در حکومت آخوندى ضحاکی

کارخانه قند قهستان بالاخره با شدت گرفتن بحران مالی و ورشكستگي به دلیل واردات بی رویه شکر، به مزایده گذاشته می‌شود.


بیش از 300 کارگر شاغل در کارخانه قند قهستان بیرحند با مزایده کارخانه، شغل خود را از دست خواهند داد.
"غلامعلی فیروزی" فعال کارگری در استان خراسان جنوبی در این باره به دسترنج گفت: کارخانه قند قهستان بالاخره با شدت گرفتن بحران مالی و ورشكستگي به دلیل واردات بی رویه شکر، به مزایده گذاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: دستمزد 300 کارگر 4 ماه است که پرداخت نشده و هزاران چغندرکار اسدآبادی هنوز بدهی سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.
"فیروزی" گفت: این واحد تولیدی باسابقه‌ای 40 ساله سهم به سزايی در اشتغال و اقتصاد این منطقه مرزی داشته است.

آثار منفی تورم بر زندگی جامعه‌ی کارگری ایران

بيکاران و کارگران در حکومت آخوندى ضحاکی

تورم فزاینده باعث شده که کارگران ایران با حقوق‌های ثابت درتامین زندگی خود با مشکلات بیشتری مواجه شوند.


بنا بر گزارش بانک مرکزی ایران شاخص تورم در اردیبهشت ماه امسال از مرز ۳۰ درصد هم گذشته است. این تورم افسارگسیخته وضع معیشتی کارگران را به شکل فاجعه باری درآورده است.

عدم پرداخت حقوق‌ها و اخراج‌ها هم مزید بر علت شده‌اند.
محمود احمدی نژاد روز جمعه، ۳۰ مه در اجتماع فرماندهان بسيج سراسر كشور گفت که علي‌رغم همه فشارها، تهديدها و تحريم‌ها، تمام شاخص‌هاي اقتصادي كشور جز تورم رو به بهبود داشته. تورمی که به گفته منتقدان دولت دارد به نقطه‌ای بحرانی می‌رسد و روزهای سختی در انتظار اقتصاد ایران است. این روزهای سخت برای بسیاری در ایران مدتهاست که آغاز شده.
خبرها و گزارشهایی که از گوشه و کنار ایران می‌رسند چیزی خلاف نظر خوشبینانه آقای احمدی نژاد را حکایت می‌کنند. بنا بر گزارش بانک مرکزی شاخص تورم در اردیبهشت ماه امسال از مرز ۳۰ درصد هم گذشته است. قیمت مایحتاج روزمره مانند حبوبات، لبنیات، روغن، برنج و غیره بین هشت تا هشتاد درصد افزایش داشته است. برخی گروه‌های منتقد دولت معقتدند اوضاع دارد به بحرانی با ابعاد غیرقابل پیش‌بینی می‌رسد. جبهه مشارکت در بیانیه‌ای که انتشار داده نوشته است که درصورت ادامه این روند باید منتظر حوادث غیرقابل پیش‌بینی و خسارت‌‌بار بود. آنچه کارشناسان اقتصادی و گروه‌های منتقد دولت به آن اشاره می‌کنند، شاید متعلق به آینده‌ای دور نیست و همین امروز اینجا و آنجا خود را نشان می‌دهد.
در این گرانی و تورم کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه چهار ماه است حقوق‌شان را نگرفته‌اند. آنها می‌گویند که به اعتراضات‌شان هم پاسخی جز ضرب و شتم، دستگیری و جز ارعاب داده نشده است. جعفر عظیم زاده، عضو اتحادیه کارگران اخراجی می‌گوید تورم افسارگسیخته‌ای بویژه از ابتدای سال برجامعه حاکم شده وضع معیشتی کارگران را به شکل فاجعه باری درآورده است.
بالاترین سطح دستمزد کارگران در صنایع بزرگ ۵۰۰­ ۴۰۰ هزارتومان و یا نهایتا ۶۰۰ هزار تومان است. متوسط دستمزد بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزارتومان است و حداقل دستمزدی که هم به تصویب رسیده ۲۱۹ هزارتومان است. و جعفر عظیم زاده اضافه می‌کند: "بخش عمده‌ی کارگران ایران، من به جرات می‌توانم بگویم، ۷۰درصد کارگران ایران با ۲۲۰­ ۲۱۹ هزارتومان دستمزد امروز دارند زندگی می‌کنند. در بخش خدمات، در بخش خدمات و در بخش ساختمان هیچ بیمه‌ای وجود ندارد و به شدت دستمزدها پایین است. در بسیاری از کارخانه‌های متوسط با ۳۰۰­ ۲۰۰ کارگر و یا ۱۰۰ کارگر دستمزدها همین ۲۲۰ هزارتومان است یا نهایت با ۴۰­۳۰ هزارتومان حق اولاد و مسکن و اینجور چیزها."
حق مسکن و خواربار ده هزار و هشتاد تومان است. از این رقم حق خواربار۸۰ تومان است که "پول یک آدامس هم نیست". حق اولاد ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و اگر این دو رقم را هم به حداقل دستمزد اضافه کنیم، نهایتا می‌شود ۲۵۰ یا ۲۶۰ هزارتومان. قیمت یک کیلو برنج سه هزار تا چهارهزار تومان است. و قیمت مسکن در جنوب شهر تهران زیر ۴۰۰ هزار تومان نیست.
در سایر مراکز استانها هم وضعیت به همین منوال است. جعفر عظیم زاده می‌گوید: "شرایط معیشتی کارگران در این سی سال گذشته به شدت افت کرده و امسال به نظر من به یک وضعیت کاملا فاجعه‌بار رسیده است. بویژه کارگرانی که اخراج می‌شوند و کارگرهایی که بیکار هستند، شرایط بسیار فاجعه‌بارتری دارند. الان در این جامعه فروش کلیه به صورت زدن آگهی در در و دیوار دیگرمخصوصا در تهران روی تیر برق و دیوار آگهی فروش کلیه را زده‌اند. این نتیجه‌ی این وضعیتی‌ست که امروز در جامعه به طبقه‌ی کارگر تحمیل شده و شرایط اسفباری که امروز کارگران با آن مواجه هستند، بویژه بخشی که اخراج و بیکارمی‌شود و هیچ تامینی ندارد."
او درباره بیمه بیکاری کارگران می‌گوید که سطح بیمه‌ی بیکاری بقدری پایین است که به هیچ کجای کارگران نمی‌رسد، به ازای هر پنج سال، یک سال بیمه‌ی بیکاری به کارگر تعلق می‌گیرد که این تازه شامل حال کارگران قرارداد موقت نمی‌شود. از طرف دیگر هیچ امیدی به این که به کارگرهای اخراجی و بیکاری کاری بدهند، وجود ندارد.
آیا در این شرایط کارگران بدون تشکل‌های خود کاری از پیش می‌برند؟ و آیا این تشکل‌ها شانسی برای حیات و فعالیت پیدا می‌کنند؟
ظرف سی سال گذشته تشکل‌های مستقل کارگری امکانی برای پا گرفتن نداشتند. به گفته جعفر عظیم زاده ظرف سه چهار سال گذشته کارگران در نتیجه‌ی فشار خیلی زیادی که به لحاظ معیشتی و اقتصادی برآنان آمده، به این نتیجه رسیدند که تشکل‌های خود را برپا کنند. با این حال در این سه چهارسال گذشته نیز ایجاد این تشکل‌ها با سرکوب و تهدید و بازداشت مواجه شده است. تشکل‌هایی که مانند بسیاری کشورهای دیگر بتوانند مطالبات کارگران را پیگیری کنند، امروز اساسا در ایران وجود ندارند: "الان همین اتحادیه هم که ما داریم، به شدت تحت فشار است. وقتی سندیکای شرکت واحد تاسیس شد، حمله کردند و هزار کارگر را بازداشت کردند و الان رییس هیات مدیره‌ی آن آقای منصور اسانلو در زندان است. با اتحادیه‌ی ما هم دقیقا همین برخورد را کردند. پارسال سیزده نفر را گرفتند و همین الان تعدادی از اتحادیه در زندان هستند. مرتب دوستان ما را تهدید می‌کنند، مرتب فشار می‌آورند."
نمونه دیگر کارگران نیشکر هفت تپه هستند که ۲۵۰۰ امضا برای ایجاد تشکل جمع کرده‌اند. ولی نه فقط این اجازه را به آنها ندادند بلکه با نیروی نظامی به آنها پاسخ دادند.
"در این جامعه که کارگری که میلیاردها ثروث در این جامعه تولید کرده است در طی دهها سال گذشته، امروز دستمزدش را نمی‌دهند، چهارماه دستمزدش را نمی‌دهند و وقتی این کارگر می‌گوید من گرسنه‌ام، دستور می‌دهند با باطوم بزنند تو سرش. این شرایطی‌ست که به لحاظ طرح مطالبات کارگری از طرف کارگران و ایجاد تشکل آن در ایران وجود دارد."
وضع ایمنی کارگران هم به گفته جعفرعظیم زاده آیینه‌ای است از وضع معیشتی آنها. دوشنبه این هفته ۳۰ کارگر در آتش‌سوزی کارخانه "کیمیاگران امروز" و "کیمیا گستر" کشته و ۵۰ نفر بشدت زخمی شدند. به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک شدت سوختگی دوسوم مجروحان بالای ۷۰ و تا ۱۰۰درصد است. مسئولان علت را بی‌احتیاطی یکی از کارگران هنگام جوشکاری اعلام کرده‌اند. ولی جعفر عظیم زاده می‌گوید: "دیروز سه نفر بعنوان هیاتی از طرف اتحادیه ما رفته بودند به آنجا و گزارشی که آوردند واقعا تکان‌دهنده است. این شهر صنعتی دستگاه حریق و آتش‌نشانی ندارد. یک دانه هم ندارد. و یکی از عوامل اصلی آتش‌سوزی، فرسودگی لوله‌ها بوده طبق گزارشی که دوستان ما آوردند و ما بزودی این را منتشر خواهیم کرد. یعنی کارفرماها هیچ الزام و اجباری بالای سرشان نیست که هزینه‌ای برای ایمنی کار بکنند یا نکنند که از دورن آن همین فاجعه‌ای که ۳۰ کارگر در این آتش سوزی جزغاله شدند بیرون می‌آید و طبق آمارهایی که اخیرا دارد چپ و راست منتشر می‌شود، بویژه در عرصه‌ی ساختمان سازی، روزی نیست که سه چهارتا کارگر کشته نشوند."

"چگونه مي توان يک ... را دوست داشت؟!"جمع‌آوري شد....

تبليغات خياباني فيلم سينمايي «تيغ‌زن» به كارگرداني «عليرضا داوودنژاد» از سطح شهر جمع‌آوري شد.

«علي سرتيپي» مدير فيلميران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تبليغات شهري فيلم مشكل خاصي نداشتند ولي چون با اداره كل ارشاد اسلامي استان تهران هماهنگ نشده بود و به نظر آنها اين تبليغات در اذهان عمومي ايجاد ابهام كرده بود، آنها را جمع‌آوري كرديم و پس از اعمال تغيير، از تبليغات جديدي استفاده خواهيم كرد.

وي ادامه داد: اين تبليغات دو مرحله‌اي بود كه در مرحله نخست، قصد داشتيم نوعي ابهام را در ذهن مخاطب به‌وجود بياورد و در مرحله دوم، مشخص كند كه تبليغ فوق مربوط به فيلم «تيغ‌زن» است.


سرتيپي به فارس گفت: قصد ما اين بود كه مرحله دوم تبليغ را شروع كنيم كه با اين اتفاق، طرح‌هاي جديد تبليغي را در بيلبوردهاي آن عرضه خواهيم كرد و اين تبليغات را تا يكي دو روز آينده اجرا مي‌كنيم.


براين اساس، تبليغات فيلم «تيغ‌زن» از چندي پيش با عنوان «چگونه مي‌توان يك ... را دوست داشت» در سطح شهر نصب شده بود.
اين فيلم قرار است از هفته آينده به جاي فيلم «دايره زنگي» در گروه سينمايي قدس اكران شود.

احتمال محكومیت یک درجه‌دار ناجا

قضاوت در حکومت ملايان و ضحاکان

بازپرس جنايي تهران گفت: در صورت مشخص شدن فاصله شليك گلوله و زاويه‌اي آن احتمال محكوم شدن يك افسر نيروي انظامي كه اقدام به تيراندازي به يك سارق كرده است ، وجود دارد.

به گزارش فارس، عصر روز پنج‌شنبه مأموران كلانتري 154 چيتگر در حين گشت زني در جاده مخصوص تهران - كرج از وقوع يك فقره سرقت لاستيك خودرو با خبر شدند.
مأموران در حين گشت‌زني و در بررسي بيشتر دريافتند 2 جوان سرنشين يك خودروي پرايد اقدام به باز كردن زاپاس خودروها كرده و در حال فرار از دست مأموران پارك هستند.


اصغرزاده بازپرس شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران در خصوص اين پرونده گفت: مأموران اقدام به تعقيب و گريز و متوقف كردن اين خودرو و سرنشينان آن كردند. اما راننده اقدام به عبور به صورت دنده عقب در درون اتوبان كرد ولي به دليل ترافيك از انجام اين اقدام بازماند و دوباره قصد عبور ار ميان مأموران را داشت كه پس از تصادف با 3 خودروي ديگر با شليك گلوله و اصابت آن به گردن راننده خودرو متوقف شد كه اين گلوله باعث فوت راننده خودرو شد.


بازپرس شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران گفت: دو مامور گشت انتظامي كلانتري 154 چيتگر به گفته شاهدان صحنه درگيري ابتدا دستور ايست صادر كرده سپس تير هوايي شليك كرده‌اند و در نهايت به سمت خودرو تيراندازي كرده‌اند اما نكته قابل تأمل اين است كه تير از فاصله بسيار نزديكي در حد يك متر و حتي كمتر به سمت راننده شليك شده و اين در حالي است كه راننده خودرو هيچ راه فراري نيز نداشته است.


اصغر زاده افزود: در حال حاضر تمام نگاه‌ها به نتيجه آزمايشات كارگروه اسلحه و تشخيص سلاح دوخته شده تا با مشخص شدن فاصله شليك و همچنين زاويه آن مشخص شود كه اين مأمور نيروي انتظامي مجرم به قتل عمد است يا خير.


وي گفت: با توجه به اين مطلب كه بيش از 3 ساعت در صحنه حادثه كار تحقيقاتي انجام شده است به جرأت مي‌توان گفت اين مأمور مي‌توانسته به شكل ديگري اين فرد را متوقف سازد و حتي بدون شليك نيز اين خودرو به دليل بسته بودن مسيرش متوقف مي‌شده است.
اصغرزاده افزود: تحقيقات همچنان ادامه دارد.

تهيه فيلم و صدا از دختران فامیل همسر براي اخاذي

فرهنگ جامعه در حکومت آخوندى ضحاکی

تهيه فيلم و صدا از دختران فامیل همسر براي اخاذي

با احضار متهم وي مدعي شد كه با همگي دختران صيغه كرده بوده است. بر اين اساس از آنجا كه پيگيري پرونده از سوي شاكيان صورت نگرفت پرونده مختومه اعلا‌م شد.
اعتماد ملي: مردي كه با فيلمبرداري و ضبط صداي دختران فاميل همسرش از آنها اخاذي مي‌كرد دستگير شد. اين مرد در اولين جلسه بازپرسي مدعي شد، براي كشيده نشدن اين افراد به فساد اقدام به فيلمبرداري و ضبط صداي آنها كرده است.

سال گذشته با اعلا‌م چندين شكايت پرونده‌اي به بازپرسي اول دادسراي فرودگاه فرستاده شد مبني بر اينكه مدير شركتي با درج آگهي در روزنامه‌ها از دختران متقاضي استخدام سوءاستفاده كرده است، به اين صورت كه پس از انتخاب نزديك به 32 نفر آنها را در مدت‌زمان كوتاهي به‌طور جداگانه به عنوان منشي مشغول به كار مي‌كرد سپس به بهانه‌هاي مختلف نقشه‌هاي شوم خود را عملي مي‌كرد.

اين در حالي بود كه پس از اجراي نقشه با اين ادعا كه دوره آزمايش به پايان رسيده و نيازي به ادامه كار نيست، عذر آنها را مي‌خواسته است. بدين ترتيب با احضار متهم وي مدعي شد كه با همگي دختران صيغه كرده بوده است. بر اين اساس از آنجا كه پيگيري پرونده از سوي شاكيان صورت نگرفت پرونده مختومه اعلا‌م شد.

اين در حالي بود كه منشي ثابت آن شركت نيز با مدير ارتباط پنهاني داشته است. مدتي از اين ماجرا مي‌گذشت كه دو دختر و زن جوان به دادسراي فرودگاه رفته و در آنجا از يكي از بستگان خود شكايت كردند.

يكي از شاكيان كه خود را عمه همسر متهم معرفي كرد به بازپرس مهاجري رئيس شعبه اول دادسراي فرودگاه گفت: حدود 4 ماه پيش <امير> كه همسر برادرزاده‌ام است طي تماس‌هاي تلفني مكرر اظهار كرد صداي مرا هنگام صحبت با يكي از دوستانم ضبط كرده و از من تصاويري در دست دارد.

اظهارات اين زن در حالي بود كه تحقيقات نشان داد شاكي همان منشي شركت سوءاستفاده‌كننده از متقاضيان استخدام است.

اين زن اضافه كرد: اين مرد من را تهديد كرد كه اگر با او نيز رابطه پنهاني برقرار نكنم صداي ضبط ‌شده را به صورت سي‌دي ميان بستگان منتشر مي‌كند. اين اقدامات حدود 4 ماه طول كشيد و در اين مدت اين شخص وكالتنامه‌هايي را به من مي‌داد تا امضا كنم.

اين در حالي بود كه حتي به من اجازه خواندن برگه‌ها را نيز نمي‌داد. چندي پيش در ادامه سوءاستفاده‌هاي اين مرد، او به در خانه من آمد و شروع به داد و فرياد براي رسيدن به خواسته‌اش كرد. با بالا‌ گرفتن درگيري، كار به نزاع فيزيكي هم كشيد. اما با وساطت همسايه‌ها او محل را ترك كرد، غافل از اينكه كيفش در مقابل منزلم افتاده بود. چندين عدد سي‌دي، گوشي تلفن‌همراه و وكالتنامه‌ها محتويات كيف بود.

شكايت اين زن در حالي بود كه شاكي ديگر كه خواهر همسر متهم بود نيز در اظهارات مشابهي ماجراي سوءاستفاده از سوي همسر خواهرش را برملا‌ كرد. ‌

او مدعي شد: دامادمان خود را مامور اطلا‌عات معرفي مي‌كرد. بدين ترتيب با اظهارات اين دو شاكي با دستور بازپرس پرونده تحقيقات براي دستگيري متهم آغاز شد و سرانجام پس از دستگيري وي، اولين جلسه بازپرسي شنبه‌گذشته برگزار شد.

اين متهم در برابر پرسش‌هاي بازپرس مهاجري مبني بر اتهامات وارده از سوي شاكيان مدعي شد: اين اقدامات براي آن بود كه عمه و خواهر همسرم به فساد كشيده نشوند، چرا كه وقتي به‌طور لفظي به آنها مي‌گفتم آنها نمي‌پذيرفتند بنابراين تصميم گرفتم برايشان مدرك تهيه كنم. وي درباره اجبار براي امضاي وكالتنامه‌ها اظهار كرد: من شركتي دارم و به خاطر داشتن يك‌سري اموال براي تعلق نگرفتن ماليات و دارايي وكالتنامه‌هايي به شاكيان مي‌دادم تا امضا كنند. تمامي صفحات آن نيز از سوي خود آنها خوانده مي‌شد.

بدين ترتيب با اظهارات اين متهم 34 ساله، بازپرس پرونده دستور داد تا با مواجهه حضوري ميان دو طرف پرونده، موضوع بررسي شود.
مهاجري در اين باره به اعتماد ملي گفت: در بررسي كيف متهم، سي‌دي صداي ضبط‌شده شاكيان و تصاويري از ميهماني خانوادگي در تلفن‌همراه او كشف شد. وي به خانواده‌ها به خصوص دختران جوان هشدار داد تا حتي در رفت و آمدهاي خانوادگي نيز مراقب نوع پوشش و رفتارهاي خود باشند و در مجالس خصوصي اجازه فيلمبرداري از سوي نزديكان خود را نيز ندهند چرا كه همين مسائل به نظر پيش پاافتاده مي‌تواند مشكلا‌ت بزرگي براي افراد ايجاد كند.

صدور قرار بازداشت سرهنگ"معمر قذافي"

اخبار خارجی

قرار بازداشت سرهنگ "معمر القذافي"، رهبر ليبي به جرم ربودن امام سيد موسي صدر، بنيان‌گذار مقاومت اسلامي لبنان صادر شد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي "الحيات" چاپ لندن، قاضي "سميح الحاج" بازپرس ارشد دادگستري لبنان در پايان تحقيقات قضايي و حقوقي درباره پرونده ربوده ‌شدن امام موسي صدر و همراهان وي شيخ "محمد يعقوب" و "عباس بدرالدين" مدير خبرگزاري ملي لبنان در كشور ليبي، قرار غيابي بازداشت سرهنگ معمر القذافي، رهبر حكومت ليبي را به جرم "ربودن"، "مخفي‌كردن"، "بازداشت"، "سوء استفاده از عنوان"، "تقلب" و "استفاده از اسناد جعلي" صادر كرد.


بنا بر اين تحقيقات كه مبتني بر بازجويي‌هاي انجام‌ شده توسط كميته تحقيق كارشناسي دادگستري لبنان است، حكومت ليبي با جعل رواديد سفر امام موسي صدر و همراهان وي به طرابلس، آن را دستكاري كرده است.


به نوشته اين روزنامه، پرونده اتهامي قذافي، با صدور رأي، به دادگاه تجديدنظر لبنان ارسال شده است.


قاضي الحاج، پيش از اين شش فقره قرار بازداشت ديگر نيز براي بازداشت مسؤولان سابق حكومت ليبي به اتهام دخالت در ربودن امام موسي صدر، صادر كرده بود.


علاوه بر اين، 11 فقره حكم پيگرد ديگر، براي تعدادي ديگر از مقامات حكومت ليبي به اتهام دست‌داشتن در همين پرونده صادر و درخواست احراز هويت آنان، تسليم نهاد قضايي مربوط شده است.


امام موسي صدر، رهبر ايراني شيعيان لبنان و دو همراه وي، در روز نهم شهريور سال 1357 هجري شمسي، در جريان سفر رسمي به كشور ليبي ربوده شدند كه گزارش‌هاي اطلاعاتي بين‌المللي از زنده ‌بودن وي در زندان‌هاي اين كشور حكايت دارد.


سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان در سخناني در جمع ميليوني عزاداران حسيني در بيروت كه در عاشوراي گذشته ايراد شد، از تمامي مقامات و سازمان‌هاي اسلامي و عربي خواسته بود براي حل مسأله امام موسي صدر، در كنار مردم لبنان قرار گيرند.


وي كه سخنانش با تشويق‌هاي مكرر حضار روبرو شد، مطالبه موضوع امام صدر را "يك مطالبه بر حق" ناميد و تصريح كرد: «از سران كشورهاي عربي، اتحاديه عرب، سازمان كنفرانس اسلامي و از همه وجدان‌هاي زنده اين امت مي‌خواهم تا در اين مسأله حق، در كنار ما قرار گيرند و همه تلاش‌هاي خود را مبذول دارند تا اين امام بزرگ را به صحنه جهاد و فعاليت خود باز گردانند.»

در پي اعتصاب کوره داران و رانندگان خودرو هاي حمل آجر به دليل کاهش سهميه سوخت

اعتصابات و اعتراضاتات در حکومت آخوندى ضحاکی

در پي اعتصاب کوره داران و رانندگان خودرو هاي حمل آجر به دليل کاهش سهميه سوخت طي روزهاي گذشته آجر در شهرستان خاش استان سيستان و بلوچستان، ناياب و گران شد.


به گزارش ايسنا، سير صعودي قيمت يک بار آجر در شهرستان خاش از 140 هزار تومان زمستان 86 ، به 170 هزار تومان طي روزهاي گذشته و افزايش 30 تا 60 هزار توماني آن در پي اعتصاب کوره‌داران باعث ايجاد مشکلات فراواني براي مردم اين شهرستان از جمله اقشار ضعيف و کم درآمد شد.


تعدادي از کوره‌داران با بيان اين که مهمترين مشکل آنان کاهش سهميه سوخت کوره‌ها و خودروهاي حمل و نقل است ، بيان کردند: اگر مسؤولان به اين خواسته آنان پاسخ ندهند، امکان کاهش قيمت آجر وجود نخواهد داشت.


آنها اظهار كردند: قيمت هر بار آجر در شهرهاي ايرانشهر و سراوان 240 تا 260 هزار تومان بوده و ما انتظار داريم که مسؤولان شهرستان نيز همين قيمت را براي شهرستان خاش درنظر بگيرند.


وحيد ريگي حسين‌آبادي،مسؤول نمايندگي اداره صنايع و معادن شهرستان خاش، نيز گفت: به همه کوره‌داران شهرستان به بهترين نحو خدمات ارائه مي‌شود و دولت براي رفع احتياجات آن تاکنون از هيچ کوششي دريغ نکرده است.


وي افزود: حدود 20 کوره آجرپزي در شهرستان خاش فعال هستند که از اين نظر شهرستان خاش رتبه اول را داشته و بيشترين آجر توليدي در استان متعلق به شهرستان خاش است.


وي تصريح کرد: همه تلاش مسؤولان براي اين است که مشکلات کوره‌داران مرتفع شود و در اين بين به مردم و بويژه اقشار آسيب‌پذير ضرري وارد نشود.


و ي با اشاره به اين که بهترين فصل ساخت ‌و ساز فصل بهار و تابستان است، اظهار كرد: تمام تلاش ما بر اين است که وضعيت آجر در خاش ساماندهي شود.


او گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلفي به شدت با متخلفان و سودجويان برخورد مي‌شود.


گفتني است خاش يکي از شهرهاي مهم توليد آجر بوده و اکثرآجر مصرفي استان سيستان و بلوچستان از اين شهرستان صادر مي شود.

Vortrag und Diskussion: Aufenthaltsschicksal eines Asylbewerbers

veröffentlicht von: Redaktion am Samstag, 31. Mai 2008


Aus eigener Erfahrung und mit dem Hintergrund seiner Beratungstätigkeit berichtet Farzin Akbari Kenari über die Lebensumstände von AsylbewerberInnen. Ein Asylverfahren – was erlebt er als Antragssteller in Deutschland? Welche Aufenthaltsformen gibt es? Wie ist der Alltag in einem Asylbewerberheim?

Diesen Fragen soll vom Referenten auf den Grund gegangen werden. Farzin Akbari Kenari ist selbst „Asylantragssteller“ und lebt in einem Asylbewerberheim. Er hat in seiner Heimat Iran einen Abschluss als Psychologe gemacht und arbeitet in Leipzig ehrenamtlich in einer Beratungsstelle für MigrantInnen mit psychosozialen Problemen.

Montag, 2. Juni, 15 Uhr im Geisteswissenschaftlichen Zentrum Raum 2115 (13), Beethovenstr. 15, Eintritt frei.

www.einewelt-leipzig.de


Weitere aktuelle Beiträge aus der Rubrik Leipziger Kurznachrichten

Irans Präsident erhält starke Konkurrenz

Irans Präsident erhält starke Konkurrenz

Das iranische Duo Laridschani-Ahmadinedschad hat sich zum Konfliktfall entwickelt. Eine neue Fraktion macht Front gegen den Präsidenten.

FARSHID MOTAHARI, DPA

Teheran Im Sommer 2005 waren sie noch ein Herz und eine Seele. Als Sekretär des Nationalen Sicherheitsrates des Iran sollte Ali Laridschani nicht nur die rechte Hand des seinerzeit neuen Staatspräsidenten Mahmud Ahmadinedschad werden, sondern als Atom-Chefunterhändler auch die diplomatischen Belange des umstrittenen Atomprogramms regeln. Für viele Konservative waren die beiden mit ihren ideologischen Gemeinsamkeiten das Traumduo schlechthin.

Mittlerweile ist Laridschani als Atom-Unterhändler zurückgetreten. Nun soll er zum Parlamentspräsidenten gewählt werden und gilt langfristig als gefährlichster Herausforderer des Präsidenten. Auseinandergelebt hatte sich das Duo schon länger. "Was der Akademiker Laridschani in stundenlangen Verhandlungen mit dem EU-Außenbeauftragten Javier Solana schrittweise erreichte, machte Ahmadinedschad mit einer einzigen populistischen Bemerkung zunichte", sagt ein westlicher Diplomat in Teheran.


Ahmadinedschad nannte UN-Resolutionen "Papierfetzen". Außerdem machte er mit anti-israelischen Hasstiraden und der Anfechtung des Holocaust die Auslandsmissionen Laridschanis zur Sisyphusarbeit. Im Oktober vergangenen Jahres warf der 50-Jährige schließlich das Handtuch.

Als Laridschani, der als enger Vertrauter des geistlichen Führers Ajatollah Ali Chamenei gilt, zurücktrat, kam im Parlament und der Regierung Kritik am Präsidenten auf. "Der Mann ist einfach unberechenbar", sagte der ehemalige Wirtschaftsminister Dawud Danesch-Dschafari. Neben ihm kehrten sechs weitere Minister, der Vizepräsident für Planung und Haushalt sowie der Zentralbankchef Ahmadinedschad den Rücken, viele Abgeordnete gingen auf Distanz.

Schon vor den Parlamentswahlen im März dieses Jahres bildete sich eine neue Gruppe innerhalb des konservativen Lagers. Mit seinem eindeutigen Wahlerfolg wurde Laridschani zum Anführer dieser neuen Fraktion. Anders als die Reformer um den ehemaligen Präsidenten Mohammed Chatami, ist das neue Lager ideologisch zwar regimetreu, Ahmadinedschad gegenüber jedoch kritisch eingestellt.

Naiv in die Hände der Mullahs gerannt..."

HEUTE IN DEN FEUILLETONS

"Naiv in die Hände der Mullahs gerannt..."

Die "FR" sieht das deutsche Fernsehen als Globalisierungsgewinnler. In der "Berliner Zeitung" erinnert sich die Schauspielerin Jasmin Tabatabai an ihre Kindheit im Iran und in der "FAZ" kritisiert Alice Schwarzer die westlichen Wirtschaftssanktionen gegen Burma.

Die Schritte werden größer

Kommentare: Atomaufsicht warnt vor Irans Bombenplänen

Die Schritte werden größer

Was ist das "Orchideenbüro"? Was ist der "Amad"- Plan"? Was sind die Projekte "109", "110" und "111 Gruppe E1-E6"? Wozu dienen die Vorhaben "5/11/1" bis "5/11/5", "4/8", "3.14", "144" oder "159"? Verbirgt sich dahinter ein iranisches Waffenprogramm? Die Frage wirft die Internationale Atomenergiebehörde (IAEA) in ihrem jüngsten Iran-Zwischenbericht auf. Die kryptischen Namen stammen aus Hinweisen, die die IAEA "in elektronischer Form erhielt und zu deren Freigabe sie nicht ermächtigt ist". Im Fall Irak hatte die keineswegs Bush-treue IAEA 2002 stets vor der hastigen Beglaubigung geheimer Hinweise gewarnt. Im Fall Iran hält sie die Hinweise für alarmierend genug, um sie sich zu Eigen zu machen und Antworten zu verlangen.

Die Hinweise besagen, der Iran arbeite an der Herstellung formbaren Uranmetalls. Solches Metall hat nur einen Zweck: nukleare Sprengköpfe. Für Reaktoren braucht man es nicht. Die IAEA hat dazu passend Hinweise, dass "Kettenzünder" getestet werden. Das sind digital gesteuerte Zünder, die binnen Mikrosekunden eine Uranmetall-Schale von allen Seiten zusammenpressen. Auch dafür gibt es nur einen Zweck: die Initialisierung einer Kettenreaktion in einer Bombe. Die IAEA schreibt, dass "in mindestens einem Fall ein hemisphärisches, implodierendes, explosionsgetriebenes Druckschocksystem in Echtgröße getestet" wurde. Im Klartext: Der Iran besitzt bereits einen funktionsfähigen Zündmantel. Das ist eine technische Meisterleistung. Teheran sagt, das Projekt diene Zivilzwecken. Wiederum zu militärischen Ambitionen passend, hat die IAEA aber Indizien für den Bau einer Testkammer "in 400 m Tiefe, 10 km vom Kontrollstand entfernt". Sie schreibt, dass Fortschritte bei der Zündertechnik an Institutionen gemeldet wird, die sich mit "einem neuen Sprengkopf" für die Shahab-3-Rakete zu befassen scheinen.

Wenn das schiitische Persien die Bombe hat, gibt es bei den sunnitisch-arabischen Nachbarn kein Halten mehr. Will Europa an seiner Südostflanke ein atomares Wettrennen instabiler Regime sehen? Wenn nicht, wird es Zeit, die Schrauben erheblich anzuziehen.

Iran will selbständig Tupolew-Maschinen bauen


Iran will selbständig Tupolew-Maschinen bauen

13:22 | 31/ 05/ 2008

TEHERAN, 31. Mai (RIA Novosti). Iran verhandelt über den Bau von Tu-Maschinen (Tupolew) im eigenen Land.

„Wir haben ein Projekt zum Bau von Passagierflugzeugen der Tu-Baureihe mit Hilfe eines russischen Flugzeugunternehmens“, teilte der iranische Verkehrsminister Mohammad Rahmati am Samstag mit.

Nach seinen Angaben sind entsprechende Verhandlungen im Anfangsstadium. Rammati sagte jedoch nicht, mit welchem russischen Unternehmen die Tu-Passagierflugzeuge gebaut würden.

مصاحبه با لوموند؛ دفاع پوتین از آخوندهای اتمی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند ادعا کرده است که رژیم تهران بدنبال تسلیحات هسته ای نیست.

آقای پوتین در پاسخ خبرنگار لوموند که از او پرسیده آیا به نظر شما رژيم تهران در پی تسلیحات هسته ای است، گفته است "نه فکر نمی کنم، نشانه ای در دست نیست که آن را نشان دهد."

آقای پوتین در عین حال گفته است "انتقادی که به رژیم تهران وارد می شود این است که تمام برنامه های هسته ای خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش نکرده و این مسئله ای است که باید حل شود."

آقای پوتین توضیح نداد که اگر رژیم تهران بدنبال تسلیحات اتمی نیست، پس چرا تمام برنامه های هسته ای خود را به آژانس انرژی اتمی اعلام نکرده و به چه دلیل پنهانکاری می کند و چرا پس از نزدیک به 4 سال مذاکره هنوز این مسئله حل نشده است.

انتقاد شدید ایران از اظهارات منفی وزیر خارجه آلمان

اخبار مرتبط داخلی و خارجی

شهاب‌نیوز ـ سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص اظهارات وزیر خارجه آلمان در حضور مقامات رژیم صهیونیستی در پارلمان آلمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اظهارات حمایت آمیز مقامات آلمانی را كه مغایر با حقوق حقه مردم فلسطین است مخالف با اصول و منشور سازمان ملل می‌داند.

به گزارش مرکز اطلاعات و اخبار وزارت خارجه؛ سید محمد علی حسینی در خصوص حمایت مكرر و منفعلانه مقامات برلین از اشغالگران تصریح كرد: ما این گونه حمایت‌های ناعادلانه را در واقع پشتیبانی یك سویه از متجاوزان به حقوق ساكنان آباء و اجدادی و مظلوم فلسطین قلمداد می‌كنیم.

وی افزود: فروش و حتی هدیه چندین فروند زیردریایی‌های ساخت آلمان موسوم به دلفین كه از قابلیت حمل و شلیك موشك‌های حامل كلاهك هسته‌ای برخوردار است و حمایت یك جانبه صدراعظم آلمان در سفر به تل آویو از رژیم صهیونیستی بدون اشاره به حقوق ملت مظلوم فلسطین، مواردی از این رویكرد یك جانبه و ناعادلانه دولت آلمان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: چنین رویكردی كاملا مغایر با ارزش‌های جهان شمول حقوق بشر و به دور از فرهنگ و ارزش‌های ملت آلمان است و آثار و پیامدهای مخربی در ارتباط با جایگاه و منزلت این كشور در افكار عمومی به ویژه در كشورهای منطقه خواهد گذاشت.

حسینی با اشاره به سفر اخیر رییس گروه پارلمانی حزب سوسیال مسیحی آلمان به ایران و ملاقات وی با مقامات كشورمان به ویژه آقای متكی وزیر امور خارجه تصریح نمود: وزیر امور خارجه كشورمان در این دیدار خواستار احترام به حقوق اجتناب ناپذیر مردم فلسطین و خودداری از مواضع منفعت‌طلبانه و غیرعادلانه نسبت به رخدادها و تحولات سرنوشت ساز منطقه شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نادرستی پیوند زدن سرنوشت ملت یهود به رویكردهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، به دولتمردان آلمانی توصیه كرد كه از خلط مبحث بین سرنوشت ملت یهود و اعمال نژادپرستانه رژیم صهیونیستی خودداری نمایند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مواضع و اقدامات دولت آلمان در پشتیبانی از رویكردهای تروریستی دولتمردان رژیم صهیونیستی و توصیف این رژیم به عنوان متحد و دوست نزدیك آلمان علاوه بر این كه با تاریخ و جایگاه ملت با فرهنگ آلمان فاصله دارد، تاثیر منفی در ارتباط با ارزیابی‌های دولتمردان آلمان در نزد افكار عمومی منطقه به جای خواهد گذاشت.

كريستين ساينس مانيتور: بسته ایران، پیشنهاد صلح با اسرائیل می دهد!

اخبار مرتبط داخلی و خارجی

روزنامه كريستين ساينس مانيتور در مقاله اي به بررسي تاثير مذاكرات اخير سوريه و اسراييل و نيز بسته پيشنهادي ايران پرداخته است.

به گزارش فردا، در اين مقاله با توجه به اشاره ايران به "صلح عادلانه در مناطقي كه از نظامي گري، عدم ثبات،‌خشونت و تروريسم رنج مي برند" و همزماني اين پيشنهاد با مذاكرات صلح سوريه و اسراييل،‌ از قول يك تحليلگر سياسي آمده است:‌ "فكر مي كنم ايراني ها جدي هستند. ايران از سر اعتماد به نفس و از موضع قدرت حاضر به مصالحه است. ايراني ها مي بينند كه در لبنان برده اند،‌ در عراق برنده شده اند و حالا مسئله هسته اي در بن بست مانده است. پس اين زمان خوبي براي اندكي كوتاه آمدن و مصالحه كردن است."

در ادامه این مقاله آمده است: "اين بسته مي تواند آن سوي انتخابات رياست جمهوري امريكا را هم هدف گرفته باشد. اين بسته مي تواند سيگنالي براي رييس جمهور بعدي باشد كه ما حاضر به همكاري هستيم. اگر شما صادقانه و با احترام با ما [ايران] رفتار كنيد،‌ مي توانيم با هم كنار بياييم."

از ديگر نقاط جالب بسته پيشنهادي ايران از نگاه كريستين ساينس مانيتور بندي است كه در آن به "همكاري ايران براي كمك به مردم فلسطين در يك طرح جامع كه پايدار دمكراتيك و عادلانه باشد" اشاره شده است. از ديد كريستين ساينس مانيتور اين در حقيقت يك پيشنهاد صلح با رژیم اسراييل است.

به نوشته ساينس مانيتور،‌ ايران كه همين هفته با امضاي قرارداد دفاعي دو جانبه با سوريه خيال خود را از بابت اتحاد با سوريه راحت كرده است، مانع صلح سوريه و اسراييل نخواهد شد. همان طور كه با وجود انتقاد از اسراييل،‌ هميشه اعلام كرده جلوي هيچ طرح صلحي كه مردم فلسطين آن را قبول كنند را نخواهد گرفت.

"مسيله اصلي اين است كه دولت اسراييل بايد توان و شجاعت اين را داشته باشد كه با سوريه كنار بيايد. نه فقط شجاعت سياسي، بلكه اعتماد به نفس ذاتي. هيچ يك از دولت هاي اخير اسراييل و نه دولت فعلي اين جسارت و اعتماد به نفس را ندارند."

اسكات پيترسون نويسنده كريستين ساينس مانيتور،‌مقاله را با نقل صحبت هاي حسن نصرالله به پايان مي برد: "اكنون هشت سال از عقب نشيني اسراييل [از لبنان] مي گذرد. مذاكرات يك اينچ از زمين هاي لبنان را به ما برنگرداند. فقط مقاومت مسلحانه بود كه براي ما پيروزي آورد."

نصرالله ادامه داد: "ما در برابر دو رويا ايستاده ايم. يك روياي لبناني و يك روياي امريكايي. روياي لبناني، داستان يك تابستان ساكت و آرامش بخش است و روياي امريكايي، داستان يك تابستان داغ. بياييد روياي خودمان را ببنيم و نه روياي دشمنانمان را."

برزیل به اعضای تیم فوتسال ایران ویزا نداد

اخبار عمومى از همه جا و همه چيز

خبرگزاری حکومتی مهر: ملی پوشان فوتسال کشورمان به دنبال عدم همکاری سفارت برزیل در صدور روادید، از سفر به این کشور و شرکت در تورنمنت جایزه بزرگ "فورتا لزا" انصراف دادند.

تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان یکی از تیم های برتر آسیا قرار بود از تاریخ یازدهم خردادماه (امروز) در تورنمنت جایزه بزرگ برزیل شرکت کند. بر اساس برنامه باید ملی پوشان فوتسال ایران روز چهارشنبه هفته گذشته به برزیل سفر می کردند که به علت عدم همکاری سفارت برزیل در تهران این سفر به بامداد روز جمعه موکول شد.

با وجود آمادگی تیم ملی فوتسال کشورمان برای سفر به برزیل بازهم سفارت این کشور تا روز پنجشنبه اقدام به صدور روادید برای تیم ملی نکرد تا بنا به تشخیص حسین شمس، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران این سفر لغو شود.

تیم ملی فوتسال ایران در صورت حضور در تورنمنت جایزه بزرگ برزیل با 15 تیم برتر از قاره های مختلف به رقابت می پرداخت.

نرخ رشد سرمايه‏گذاری در ايران رو به کاهش است

سياسى,اجتماعى و اقتصادى

نرخ رشد سرمایه گذاری از ابتدای دهه 80 با در پیش گرفتن سیری نزولی در سال 85 به کمترین نرخ خود در این دهه یعنی 3.3 درصد رسیده است.

به گزارش "الف"، بر اساس آمارهای رسمی دولت که در نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انعکاس می یابد، رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص (رشد سرمایه گذاری بدون کسر استهلاک) در نیمه سال 86 به رقم 6 دهم درصد نزول کرده است که با توجه به رقم نسبتاً بالای استهلاک، می توان نتیجه گرفت در نیمه سال 86 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد واقعی سرمایه گذاری عددی منفی شده است.

از سوی دیگر، مقایسه آمارهای رسمی کشور نشان می دهد رشد سرمایه گذاری ناخالص (بدون کسر استهلاک) در ماشین آلات در سال 85 (آخرین سالی که آمار رسمی این شاخص اعلام شده است) به کمترین میزان از سال 78 به این سو رسیده است. بر اساس نماگرهای بانک مرکزی، رشد سرمایه گذاری ناخالص در ماشین آلات طی سالهای 82 به این سو روندی کاهشی داشته و در سال 85 به نرخ 3 درصد رسیده که این نرخ رشد از سال 1378 به این سو بی سابقه بوده است.

بر خلاف نرخ رشد سرمایه گذاری در ماشین آلات که از سال 82 روبه کاهش بوده است، نرخ رشد سرمایه گذاری در ساختمان طی این مدت با افت و خیز مواجه بوده بطوریکه در سال 85 (آخرین سالی که برای این شاخص آمار رسمی اعلام شده)، نرخ سرمایه گذاری ناخالص در ساختمان به 3.9 درصد رسیده است.

لازم به یادآوری است مسوولان اقتصادی دولت فعلی، تلویحاً افزایش سرمایه گذاری های اشتغالزا از طریق اعطای تسهیلات به بنگاههای زودبازده را استراتژی اصلی دولت برای اقتصاد ایران اعلام کرده اند.

در این باره آقای دکتر داوودی در مراسم تودیع وزیر سابق اقتصاد حتی اعلام کردند که دولت با وجود اطلاع از آثار تورم زای انبساط پولی و مالی، حتی به قیمت افزایش تورم، اعطای تسهیلات و سرمایه گذاری در کشور را رشد داده است.

این در حالی است که کارشناسان و منتقدان خیرخواه دولت معتقدند با وجود بی ثباتی و تورم های غیر قابل پیش بینی در اقتصاد و بدون اصلاح ساختارهای ناهنجار اقتصادی که از سالها پیش به ارث رسیده است (مانند انحصارات اقتصادی، مفاسد اداری و مالی، امنیت اقتصادی کم و ...)، اصرار دولت برای افزایش سرمایه گذاری های اشتغالزا چندان کارآمد و موثر نخواهد بود.

منتقدان خیرخواه دولت معتقدند دولت بهتر است بجای اصرار در پرداخت تسهیلات اشتغالزا، قانون سیاستهای کلی اصل 44 را اجرا و موانع بی شمار مقابل تولید کنندگان و سرمایه گذاران را بردارد.

در سالهای اخیر، رتبه کشورمان در شاخص جهانی سهولت در کسب و کار (EDB) به طور پیوستته بدتر شده است.

کتابهای درسی رژیم پر از نفرت و کینه علیه آمریکاست

اخبار عمومى از همه جا و همه چيز

سایت عصر ایران: اداره اطلاعات ملی آمریکا (DNI) از طریق یک شرکت بزرگ نزدیک به سازمان سیا درباره متون کتاب های درسی دانش آموزان ایرانی تحقیق و بررسی می کند.

پایگاه اینترنتی گروه تحقیقاتی کورپ واچ (CorpWatch) مستقر در اوکلند کالیفرنیا در گزارشی فاش کرد: "سازمان اطلاعات ملی آمریکا که ناظر بر فعالیت آژانس های جاسوسی این کشور همچون سازمان اطلاعات مرکزی (CIA) و آژانس امنیت ملی (NSA) است اخیرا تصمیم گرفت از محتوای آموزشی کتاب های درسی دانش آموزان ایرانی اطلاع پیدا کند."

این سازمان می خواست بداند دانش آموزان ایرانی این روزها در مدرسه چه دروسی فرا می گیرند.

برهمین اساس مقامات اطلاعاتی آمریکا به شرکت بین المللی کاربردهای علمی سایس (SAIC) که یک پیمانکار بزرگ سازمان های اطلاعاتی سیا و NSA است ماموریت دادند تا در این باره تحقیق کند.

این شرکت در اواخر دسامبر گذشته یافته های خود از حدود 85 کتاب درسی که از طریق وب سایت دولتی ایران دانلود شده بود را در یک گزارش 17 صفحه ای منتشر کرد.

به نوشته پایگاه کورپ واچ هرچند محتوای گزارش نهایی تاکنون افشا نشده اما یک نسخه از آن توسط خبرنامه الکترونیکی سکرسی نیوز (Secrecy News) وابسته به فدراسیون دانشمندان آمریکا در دسترس عموم قرار گرفته است.

شرکت سایس ادعا می کند این کتاب های درسی اشاعه دهنده بذر نفرت و کینه علیه آمریکاست به طوری که در یکی از کتاب های درسی نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی با این مضمون چاپ شده است: "مسلمانان باید از قدرت جمهوری اسلامی برای خرد کردن دندان های این دولت ستمگر (آمریکا) استفاده کنند."

ABSCHIEBUNG / DROHENDE FOLTER Deutschland / Eritrea

Urgent Action

UA-Nr: UA-145/2008
AI-Index: AFR 64/002/2008
Datum: 29.05.2008

ABSCHIEBUNG / DROHENDE FOLTER

Deutschland / Eritrea

Yonas Haile Mehari, 26 Jahre
Petros Aforki Mulugeta, 20 Jahre

Am 14. Mai 2008 haben die deutschen Behörden die beiden eritreischen Staatsbürger Yonas Haile Mehari und Petros Aforki Mulugeta nach Eritrea abgeschoben. Seit ihrer Ankunft in der Hauptstadt Asmara sind die beiden Männer nicht mehr gesehen worden. Amnesty International befürchtet, dass sie auf dem Flughafen Asmara festgenommen wurden und ohne Kontakt zur Außenwelt festgehalten werden. Wenn Yonas Haile Mehari und Petros Aforki Mulugeta ohne Kontakt zur Außenwelt in Haft gehalten werden, sind sie in Gefahr, misshandelt oder gefoltert zu werden.

Yonas Haile Mehari war im November 2007 über den Sudan aus Eritrea in Frankfurt/Main eingetroffen. Petros Aforki Mulugeta reiste ebenfalls im November 2007 nach Deutschland ein. Die beiden Männer wurden auf dem Flughafen Frankfurt von Vertretern der Bundespolizei festgenommen. Sie stellten Asylanträge, die jedoch im Flughafenverfahren abgelehnt wurden. Das Verwaltungsgericht bestätigte diese Ablehnungen im Verfahren des vorläufigen Rechtsschutzes.

Amnesty International befürchtet, dass die eritreischen Behörden die beiden Männer Misshandlungen oder Folterungen aussetzen, um sie dafür zu bestrafen, dass sie sich dem Militärdienst entziehen wollten, und dafür, dass sie Asyl beantragt haben, was die Behörden Eritreas als „Verrat“ betrachten.

HINTERGRUNDINFORMATIONEN
Das Büro des UN-Hochkommissars für Flüchtlinge (UNHCR) empfiehlt derzeit allen Regierungen, „abgelehnte Asylbewerber nicht nach Eritrea abzuschieben und ihnen ersatzweise Schutz zu gewähren“. Amnesty International hat in jüngster Zeit mehrere Fälle dokumentiert, in denen Flüchtlinge und Asylbewerber nach Eritrea abgeschoben wurden, wo man sie ohne Kontakt zur Außenwelt festgehalten und gefoltert hat.

Tausende Menschen werden in Eritrea auf unbestimmte Zeit, ohne Kontakt zu Außenwelt an nicht bekannten Orten ohne Anklage oder Verfahren festgehalten. Sie befinden sich in Haft, weil sie angeblich gegen die Regierung arbeiten, verbotenen evangelikalen Kirchen oder anderen Religionsgemeinschaften angehören oder sich der Einberufung zum Militär entziehen und versuchen, das Land zu verlassen.

In Eritrea ist der Militärdienst für alle Männer und Frauen zwischen 18 und 40 Jahren obligatorisch und die Wehrpflicht ist zeitlich nicht begrenzt. Es ist nicht möglich, den Militärdienst aus Gewissensgründen zu verweigern; und wer sich dem Militärdienst entzieht, wird normalerweise mit Folter bestraft. Dabei wird die Person über lange Zeiträume in einer schmerzhaften Position, dem sogenannten „Hubschrauber“, gehalten.

EMPFOHLENE AKTIONEN
Schreiben Sie bitte Telefaxe oder Luftpostbriefe an die Behörden Eritreas, in denen Sie

  • die Behörden auffordern, den Aufenthaltsort von Yonas Haile Mehari und Petros Aforki Mulugeta bekanntzugeben und im Falle ihrer Inhaftierung ihnen umgehend den Kontakt zu ihren Familien und Rechtsanwälten sowie gegebenenfalls die medizinische Versorgung zu gewähren;
  • um die Zusicherung bitten, dass die beiden Männer menschenwürdig behandelt und weder misshandelt noch gefoltert werden;
  • die Behörden auffordern, die Männer entweder einer erkennbar strafbaren Handlung anzuklagen oder sie andernfalls umgehend freizulassen;

Schreiben Sie bitte Telefaxe, E-Mails oder Luftpostbriefe an die deutschen Behörden, in denen Sie
  • Ihre Besorgnis darüber zum Ausdruck bringen, dass Yonas Haile Mehari und Petros Aforki Mulugeta von Deutschland nach Eritrea abgeschoben worden sind;
  • sich angesichts der Berichte besorgt zeigen, denen zufolge die beiden Männer seit ihrer Ankunft in Asmara nicht mehr gesehen worden sind und deshalb zu befürchten ist, dass sie ohne Kontakt zur Außenwelt in Haft gehalten werden;
  • die Behörden auffordern, alle erforderlichen Maßnahmen einzuleiten, um sicherzustellen, dass der Verbleib der beiden Männer geklärt wird und sie umgehend Kontakt zu ihren Familien und Rechtsanwälten aufnehmen dürfen sowie, falls erforderlich, medizinisch versorgt werden;
  • die Behörden bitten, ebenfalls sicherzustellen, dass Yonas Haile Mehari und Petros Aforki Mulugeta nicht misshandelt oder gefoltert werden;
  • fordern, dass die Behörden sich für die Freilassung der beiden Männer einsetzen;
  • die Behörden auffordern, sich an die Empfehlungen des UNHCR zu halten und abgelehnte Asylbewerber nicht nach Eritrea abzuschieben, wo sie in Gefahr sind, ohne Kontakt zur Außenwelt inhaftiert sowie misshandelt und gefoltert zu werden.

APPELLE AN
ERITREA
Staatspräsident
His Excellency President Issayas Afewerki
Office of the President
P O Box 257, Asmara, ERITREA
(korrekte Anrede: Your Excellency)
Fax: (00 2911) 123 788

JustizministerIn
Ms Fawzia Hashim
Ministry of Justice
P O Box 241, Asmara, ERITREA
(korrekte Anrede: Dear Minister)
Fax: (00 2911) 126 422

Deutschland
Aussenminister
Dr. Frank-Walter Steinmeier
Bundesminister des Auswärtigen
Auswärtiges Amt, Werderscher Markt, 10117 Berlin
DEUTSCHLAND
(korrekte Anrede: Sehr geehrter Herr Minister)
Fax: 00 49 (0) 30 5000 3866
E-Mail: poststelle@auswaertiges-amt.de

Innenminister
Wolfgang Schäuble
Bundesminister des Innern
Bundesministerium des Innern
Alt Moabit 101 D, 10559 Berlin
DEUTSCHLAND
(korrekte Anrede: Sehr geehrter Herr Minister)
Fax: 0049 (0)1888 681 2926
E-Mail: poststelle@bmi.bund.de

KOPIEN AN
Polizeichef
Commissioner of Police
Ministry of Internal Affairs, P O Box 1223, Asmara, ERITREA

Botschaft deS Staates ERitrea
S.E. Herrn Petros Tseggai Asghedom
Stavangerstraße 18, 10439 Berlin
Telefax: 030-4467 4621
E-Mail: embassyeritrea@t-online.de

Bitte schreiben Sie Ihre Appelle möglichst sofort. Schreiben Sie in gutem Tigriny, Arabisch, Englisch (Eritrea) oder auf Deutsch. Da Informationen in Urgent Actions schnell an Aktualität verlieren können, bitten wir Sie, nach dem 10. Juli 2008 keine Appelle mehr zu verschicken.

ايران چندمين وارد كننده سيگار آمريكاست؟

اخبار عمومى از همه جا و همه چيز

متأسفانه در ايران شعارهايي مي‌دهيم كه با عمل ما تعارض دارد به طوري كه با توجه به مضرات و آثار سوء استفاده از دخانيات، ما دومين كشور وارده كنند سيگار از آمريكا هستيم.

فارس - رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران گفت: ايران دومين كشور وارد كننده سيگار از آمريكاست كه اين واردات هيچ توجيه انقلابي، اقتصادي و سياسي ندارد.

مصطفي معين امروز در حاشيه سمينار كشوري آسم، آلرژي و ايمونولوژي اظهار داشت: از مهم‌ترين عوامل بروز بيماري آسم و آلرژي‌ها، عوامل ارثي و ژنتيكي است كه افراد را مستعد ابتلا به اين بيماري مي‌كند.

وي ادامه داد: از علل ديگر ابتلا به آسم و آلرژي عوامل محيطي است كه مواد آلرژي‌زا مانند گردهاي گل و گياه، قارچ‌ها، حشرات ريزي كه در اثر رطوبت در آپارتمان‌ها تكثير مي‌يابند و نگهداري حيوانات اهلي خانگي مانند سگ، گربه و گوسفند اين بيماري را تشديد مي‌كند.

رئيس مركز تحقيقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه كرد: آلودگي هوا و دود كارخانجات كه در آنها صدها نوع ماده شيميايي وجود دارد و قربانيان اصلي اين آلودگي نيز كودكان، نوجوانان و سپس سالمندان هستند از ديگر عوامل بروز بيماري آسم و آلرژي است.

وي با اشاره به اثرات استفاده از دخانيات در ايجاد و تشديد بيماري آسم افزود: طبق تحقيقات به عمل آمده، چهار هزار نوع ماده سمي در دود سيگار وجود دارد و دود سيگار از مهم‌ترين عوامل تحريك و تشديد‌كننده بيماري آسم و آلرژي است كه علاوه بر فرد سيگاري، اطرافيان وي نيز در معرض خطر هستند.

معين تصريح كرد: متأسفانه در ايران شعارهايي مي‌دهيم كه با عمل ما تعارض دارد به طوري كه با توجه به مضرات و آثار سوء استفاده از دخانيات، ما دومين كشور وارده كنند سيگار از آمريكا هستيم.

وي تاكيد كرد: اين واردات چه توجيه انقلابي، اقتصادي، سياسي، بهداشتي و درماني دارد و با اين كار فقط كودكان، نوجوانان و جوانان را در معرض اين سموم قرار داده‌ايم كه لازم است اين‌گونه موارد در سياست‌گذاري‌هاي اجتماعي و بهداشتي و اقتصادي مورد توجه قرار گيرد.

رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران با اشاره به عدم رعايت ضوابط بهداشتي در واحدهاي صنعتي و افزايش خطر ابتلا به آسم اظهار داشت: با توجه به اطلاعاتي كه از وضعيت فضاي واحدهاي صنعتي داريم، ضوابط بهداشتي نظير استفاده از ماسك، استفاده از فيلترهاي قوي در كارخانجات، معاينه و آزمايش كارگران و ... در اين مكان‌ها صورت نمي‌گيرد بنابراين خطر ابتلا كارگران به آسم در واحدهاي صنعتي جدي است.

وي يادآور شد: به دليل نداشتن مطالعات دقيق، نمي‌توانيم بگوييم چند درصد كارگران در معرض اين خطر هستند.

معين با اشاره به ميزان ابتلا زنان و مردان به بيماري آسم و آلرژي اظهار داشت: به طور معمول در سنين قبل از بلوغ، پسران دو برابر دختران دچار آسم مي‌شوند و در سن بلوغ اين ميزان برابر و بعد از سن بلوغ، خانم‌ها بيشتر دچار اين بيماري مي‌شوند.

وي توضيح داد: در كشورهاي جهان سوم، حاشيه شهرهاي بزرگ كه آلودگي بيشتر و سطح بهداشتي پايين‌تري دارند، بيماري آسم و آلرژي نيز بيشتر ديده مي‌شود، همچنين در شهرهاي پرترافيك كه آلودگي هوا، دود خودروها و كارخانجات زياد است، اين بيماري شيوع بيشتري دارد.