۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

بیانیه‌ تأسیس اتحادیه‌ دمكراتيک دانشجویان کرد ـ آذربایجان غربی

دانشگاه به عنوان محیطی جهت پرورش و بارور نمودن افکار، فضایی مناسب برای حضور در جریان فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. حضور دانشجویان به عنوان بخشی از نیروی فعال اجتماع در عرصه‌های گوناگون دانشگاه و جامعه نه تنها موجودیت پویای خود را استحکام می‌بخشد بلکه اصولاً فلسفه‌ی وجودی جریان دانشجویی با حضور در حوضه‌های مذبور شکل و معنا می‌يابد. همچنان که شکل‌گیری و بقای جریان‌ها، نهادها، کانون‌ها، اتحادیه‌ها و ... گامی مثبت در روند دمکراتیزه نمودن جامعه تلقی می‌گردد. جریان‌های دانشجویی نیز فضایی برای اشاعه‌ی مفاهیم نوین، تولید و گستراندن اندیشه‌های مدرن و تعامل و ارتباط با توده‌های مردم محسوب می‌شوند.

با علم به این‌که گسترش فعالیت‌ها در سطحی کلان و عرفی بودن آن در چهارچوبی جمعی، حضوری قانونمند در جریان‌های قانونی و مشروع با اهمیت تلقی می‌شود. در چند سال اخیر شاهد قوام گرفتن چنین نهادی به نام اتحادیه‌ی دانشجویان دمکراتیک کُرد بودیم. این اتحادیه با رویکردی علمی و گفتمانی عقلانی سعی در پیگیری اهدافی چون احقاق حقوق شهروندی برابر، توسعه‌ی فرهنگ بومی و ... دارد. به عنوان نهادی مستقل و مدنی با هویتی مشخص در تلاش برای سهیم بودن در پروسه‌ی دمکراتیزه کردن جامعه می‌باشد. با فضایی گسترده محیطی مناسب برای طلوع پتانسیل و پراکتیزه نمودن اندیشه‌های منطقی دانشجویان کُرد فراهم آورده است. اتحادیه با احترام به آزادی اندیشه در جهت توسعه‌ی گفتمان حقوق بشر گام بر می‌دارد.

با توجه به ضروری نمودن اشاعه‌ی این اتحادیه، ما جمعی از دانشجویان کُرد دانشگاه‌های سطح استان آذربایجان غربی تأسیس شاخه‌ی اتحادیه‌ی دانشجویان دمکراتیک کُرد را اعلام می‌داریم. تداوم و فعالیت کارای این اتحادیه در سایه‌ی فرهنگ تحمل و همکاری، احساس مسئولیت و عدم وجود دریچه‌های محدودیت دانشجویان کُرد دانشگاه‌های استان است.

اعضای هیئت مؤسس: ناصر پیروتی، محمد عبداللهی سنته، آرام محمدپور، جهانبخش پورخضر، افشین کریمی

انتخاب اعضای شورای موقت هماهنگی اتحاديه دمكراتيك دانشجويان كُرد مركز كرمانشاه

پس از اعلام تأسيس اتحاديه دمكراتيك دانشجويان كُرد مركز كرمانشاه در فروردين‌‌ماه امسال در نشستی كه هفته‌ی پيش با حضور اعضای اين اتحاديه در كرمانشاه برگزار شد آقايان رحمان سبزی، فواد مظفری، كيوان كمانگر، مسعود كرمی و وهاب دوستی به عنوان اعضای شورای موقت هماهنگی اتحاديه دمكراتيك دانشجويان كُرد مركز كرمانشاه تا برگزاری نخستين مجمع عمومی اين اتحاديه در سال جديد تحصيلی انتخاب شدند.

همه با هم تا رهايی ميهن

پريش پاهكين

اينك كه زمان سكوت و خواب عميق 30 ساله به سرآمده است ،اينك كه خروش خشم ايرانيان به پا خاسته چون سيلي بر دامن اهريمن نشسته و خواب خوش را بر چشم سياه و پليدش حرام نموده است بر هر وجدان بيدار و بر دل تپنده ايست كه جداي همه چيز تنها و تنها به خاطر" ايران" به اين رود پرخروش بپيوندد .

همه جاي تهران كه در سالهاي اخير چون گورستاني خاموش و مرده بود امروز گواه هيجاني است كه از دل مردم بر مي خيزد . در هر چهره اي نوري از اميد مي بيني كه نويد از فرداي روشني مي دهد كه در راهست.دشمن كه رشته هاي خود را پنبه مي بيند گرگي زخمي را مي ماند كه با تيري كه بر چشمان تاريكش نشسته در كارافسون و نيرنگي تازه است .

آن چه امروز در خيابانهاي تهران گذشت پر بيراه نيست اگر بگوييم كه نمايانگر توحش قومي بود كه 30 سال در آغل "ولايت مطلقه فقيه" چريده اند و جز وحشي گري هيچ آبشخور ديگري براي نشان دادن منويات پليد ولي فقيه اين اهريمن سرتا پا غرق در حيوانيت نداشته و ندارند. جانوراني كه به جستجوي غزالان گريزپاي پارسي چنان خيز برمي دارند تا با هر چه در دستان غرقه در خون خود دارند بر سر و پاي اين آهوان كوفته و بر پيكر بي جانشان زوزه كشان نعره "وا اسلاما " و "وا نظاما" سر دهند. سگان گرسنه اي كه با زشت ترين ادبيات ممكن در خيابان ها رها شده اند تا وقار و نجابت و حرمت اين جنبش مدني غير خشونت آميز و متمدنانه را درهم بشكنند.

راه اما امروز كه روز آزمون بزرگ است به روشني پيداست . به پيش رفتن تا روزي كه اين جنبش با رهايي ميهن به بار بنشيند .

مشاهدات یک شاهد عينی در مشهد

مهرداد

راه هاي منتهي به پارك ملت را بسته بودند و ترافيك سنگيني اطراف پارك ايجاد شده بود . از اجتماع مردم در ميدان آزادي جلوگيري كرده بودند و مردم در مقابل درب اصلي پارك ملت تجمع كرده بودند . تعداد نيروهاي يگان ويژه و لباس شخصي قابل ملاحظه بود . تعدادي ماشين هاي قفس دار در اطراف و مقابل درب اصلي مشاهده مي شد تعداد مردم قابل تخمين نبود زيرا نيروهاي يگان ويژه به مردم يورش مي بردند و مردم كه عمدتن جوانان بودند به داخل پارك مي رفتند ولي باز سازما ندهي مي كردند و شعار ما هستيم و آزادي را سر مي دادند و سوت و كف مي زدند . بولوار ملك آباد از تقاتع خيام تا ميدان آزادي (فلكه پارك ) بسته بود من يك جوان را ديدم كه چند نفر دست و پايش را گرفته بودند و از داخل پارك خارج و به سمت آمبولانس بردند . يك گروه شعار گويان از پارك خارج شدند و از زير گذر عبور نمودند و يه قسمت مخالف پارك (روبرو ) و درب اصلي دانشگاه فردوسي حركت وشعار دانشجو حمايتت مي كنيم سر دادند و خيابان را براي چند لحظه بستند و اتوموبيل ها نيز به حمايت از آنها بوق مي زدند . و با هجوم يگان ويژه مواجه مي شدند .سردرگمي و خستگي يگان ويژه و انگيزه بالاي جوانا ن و مردم مشهود بود .


گزارش يک مستند ساز از تجمع روز جمعه تهران

به دنبال تجمع های مدنی و صنفی اخیرمردم ایران ، تهرانی ها امروز جمعه 24/03/1387 از حدود ساعت 11 ظهر به وقت تهران در مقابل پارک ملت گرد هم جمع شده تا مطالبات مدنی ، اجتماعی و اقتصادی خود را از حاکمان جمهوری اسلامی ایران بخواهند .

بنابراین گزارش : جمع فراوانی از زنان و مردان در دسته ها و گروههای مختلف از حدود ساعت 11 ظهر در حواشی پارک ملت و خیابانهای اطراف مشغول آماده شدن و سازماندهی خود برای آغاز این تجمع بودند . پلیس نیز از ساعتها پیش ، در محدوده ی میدان ونک تا انتهای پارک ملت نیروهای گروه ضربت ، پلیس ضد شورش ، گشتهای ارشاد و پلیس های زن خود را مستقر کرده بود . نکته قابل توجه ورود نیروهای لباس شخصی بسیج و اطلاعاتی در بین مردم بود که با ظاهری مردمی خود را در میان معترضین قرار داده بودند .

حدود ساعت 45 : 11 که تعداد مردم در اعتراف ورودیه پارک ملت رفته رفته زیاد می شد نیروهای لباس شخصی باتوم ها و چماقهای خود را آشکار ساختند و به شکلی حیوانی به مردم حمله کردند پس از این لحظه شعارهای مردم آغاز شد که با فریاد می گفتند : ایرانی ایرانی ، اتحاد اتحاد و در لحظاتی عاملان جمهوری اسلامی به شکلی وحشیانه مردم بی دفاع و مخصوصا زنان و جوانان را مورد ضرب و شتم قرار می دادند ، مردم شعار می دادند : ما هستیم .... ما هستم ... رفته رفته جعمیت مردم بیشتر می شد که تخمین زده می شود فقط در محوطه پارک ملت چیزی در حدود 5 یا 6 هزار نفر گرد هم آمده بودند .

با افزایش مردم تعداد نیروهای لباس شخصی نیز لحظه به لحظه افزایش پیدا می کرد و با عملیاتهای گوناگونی دست به سرکوب و متلاشی کردن دسته های مردم می پرداختند . حمله به زنان و مردانی که اعتراض خود را به وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز ایران اعلام می کردند ، دستگیری افرادی که ازاین صحنه ها با موبایل خود تصویربرداری می کردند ، شکستن شیشه های اتوموبیلهای در حال حرکت که با بوق زدن اعتراض خود را به رفتار پلیس و لباس شخصی ها اعلام می کردند ، پاشیدن اسپری خردل و فلفل به چشم زنان و مردانی که شعار می دادنند ، شلیک گلوله از تفنگهای بادی به صفوف تظاهرکنندگان ، ضرب و تشتم به وسیله باتوم ، کابل برق و چوب تنها گوشه ای از وحشیگری نیروی انتظامی و مخصوصا لباس شخصی ها به مردمی بود که فقط خواهان مطالبات مدنی و اجتماعی از دولت جمهوری اسلامی ایران بودند .

منابع مردمی که هم اکنون ( حدود ساعت 7 عصر ) در محوطه پارک ملت و خیابانهای اطراف مستقر هستند ازحضور بیشتر مردم و تشدید سرکوب مردم به دست نیروهای لباس شخصی و پلیس خبر می دهند .

هدايت خالقي
تهران

محبوبه کرمی عضو کمپین یک میلیون امضا بازداشت شد

سایت تغيير براي برابري : محبوبه کرمی از اعضای کمپین 1میلیون امضا، بازداشت شد. مادر کرمی با تائید این خبر گفت:« ساعت 10 صبح محبوبه برای انجام کاری از خانه خارج شد. حین بازگشت از میدان تجریش با من تماس گرفت و گفت که در اتوبوس است. نرسیده به پارک ملت با منزل تماس گرفت و گفت او را بازداشت کرده اند.

رضوان مقدم دیگر عضو کمپین 1میلیون امضا نیز برای پیگیری وضعیت در محل بازداشت کرمی در میدان ونک حاضر می شود، اما پیگیری های او نیز بی نتیجه می ماند.

مادر کرمی فردا باید برای عمل جراحی در بیمارستان بستری شود ولی می گوید به دلیل استرسی که بابت بازداشت دخترش به او وارد شده این عمل می تواند برای او خطرناک باشد وآرزو دارد هرچه زودتر دخترش آزاد شود.

خانم مساعدی پیگیری درباره وضعیت فرزندش را بی نتیجه خواند و افزود:« پسرم براي پيگيري وضعيت او به بازداشتگاه وزرا رفته است اما گفته اند کسی اینجا نیست.

فراخوان سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

فراخوان
به كميته هاي دفاع از كبودوند به پيونديد

وجدان هاي بيدار در جهان

محمدصديق كبودوند نماد وجدان و صلح خواهي و انسان دوستي كرد و بنيانگذار و رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان از 360 روز پيش، توسط دولت جمهوري اسلامي به جرم حمايت و دفاع از انسانيت و تشویق احترام به كرامت انساني و حقوق بشر دستگير و به روشي تحقيرآميز و شكنجه وار زنداني گرديده است. نگهداري 210 روزه آقاي كبودوند در سلول هاي انفرادي و اعمال شكنجه هاي مختلف تا به امروز، ايشان را به بيماري هاي گوناگون و مرموز و حتي بيماري قلبي مبتلا ساخته است. با توجه به اینكه سلامتي و جان بنيانگذار حقوق بشر كردستان در زندان با خطر جدي مواجه شده و اخيرا مورد حمله قلبي قرار گرفته و از آنجا كه عليرغم بيمار بودن آقاي كبودوند، دادگاه انقلاب، طي روزهاي اخير در يك جلسه كاملا غيرعلني و بسیار کوتاه، پشت درهاي بسته وي را به اصطلاح دادگاهي نموده است.

خانواده محترم آقاي كبودوند و اين سازمان ضمن ابراز نگراني شديد در خصوص تداوم بازداشت و بيماري و احتمال محكوميت غيرعادلانه ايشان از همه مدافعان حقوق بشر، وكلاي مدافع، فعالان سياسي مدني و اجتماعي و فرهنگي، فعالان كارگري و زنان، دانشجويان و روشنفكران و تمامي وجدان هاي بيدار را به دفاع از آقاي كبودوند فرا مي خوانند.

سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان بر ضرورت و فوريت تشكيل كميته هاي دفاع از آقاي كبودوند در داخل كشور و در خارج از كشور اصرار و تاكيد دارد و از همگان دعوت مي كند با ايجاد و يا پيوستن به كميته هاي دفاع از كبودوند فرياد حقوق بشر خواهي و آزادي خواهي مردم كردستان و ايران را رساتر سازند. بديهي است پس از تشكيل كميته هاي دفاع هيات هاي اجرايي تعيين و برنامه هاي كميته ها تنظيم و اعلام خواهد شد.

اين سازمان با تاكيدی دوباره، همه وجدان هاي بيدار را به پيوستن به كميته هاي دفاع از كبودوند و حقوق بشر فرا مي خواند.

تهران: 24 خرداد 1387/13 جون 2008

درگیریهای شدید در پارک ملت و بازداشت دست کم 50 نفر

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


تجمع مردمی که به دعوت یکی از تلویزیون های فارسی زبان لس آنجلس، در اعتراض به موج گرانی ها در ایران، قرار بود ساعت 11 صبح امروز در پارک ملت برگزار شود، با برخورد شدید نیروهای امنیتی سرکوب و حدود 50 نفر بازداشت شدند.

به گفته ی منابع خبری، ساعت 11:30 صبح امروز جمعیتی بالغ بر 1000 نفر قصد تجمع در پارک ملت را داشتند که با برخوردهای شدید نیروهای لباس شخصی و بسیجی مواجه شدند.

به گفته ی شاهدان عینی، این نیروها که از میلگرد و زنجیر استفاده می کردند، حاضران در محل را به شدت مورد ضرب و شتم قرارمی دادند. بطوریکه دست کم 50 تن از شرکت کنندگان در این مراسم دچار جراحت های شدید از ناحیه سر و صورت شده اند.

محمد.ش یکی از حاضران در پارک ملت می گوید که تاکنون چنین خشونتی را از نیروهای امنیتی در هیچ تجمعی مشاهده نکرده است. او می گوید، " دست کم 4 زن را دیده است که با سر و صورت خونین، بازداشت شده اند."

در این حال منابع خبری گزارش می دهند، که با وجود استقرار یگان ضدشورش در مسیرهای منتهی به پارک ملت، دخالت چندانی از سوی این نیروها در مقابله با مردم صورت نگرفته و برخوردهای انجام شده از سوی نیروهای لباس شخصی بوده است.

مطابق با اصل 27 قانون اساسی" برگزاری تجمع ها و راهیپیمایی ها، به شرطی که بدون حمل سلاح بوده و مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است."

با افزایش ناگهانی قیمت قند و چای، در دو هفته ی گذشته موج جدید گرانی ها در ایران آغاز شده است. در طی روزهای گذشته قیمت قند و چای با افزایش 30-40 درصدی روبرو بوده است و نگرانی عمومی نسبت به افزایش بیشتر قیمت ها موجب شد که در بسیاری از مناطق تهران، این دو جنس نایاب شود.

گفتنی است از آغاز سال جدید تاکنون قیمت بسیاری از اقلام غذایی و همچنین بهداشتی نزدیک به 100% افزایش یافته است. این درحالی است که میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال جدید نسبت به نرخ تورم، افزایش چشمگیری نداشته است.

***

حمله مزدوران رژیم به تظاهرکنندگان در پارک ملت تهران

عصرایران - به دنبال دعوت برخی شبکه های ماهواره ای از مردم برای تجمع در پارک ملت تهران در ساعت12 امروز تعدادی در این پارک تجمع کردند که با حضور ماموران انتظامی و امنیتی متفرق شدند.

مشاهدات خبرنگار عصرایران حاکی است تجمع کنندگان شعار هایی را در حمایت از عباس پالیزدار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کردند و ماموران نیز با گاز اشک اور و شوک الکتریکی سعی در کنترل اوضاع داشتند.

هم اکنون بوی شدید گاز اشک اور در فضای اطراف پارک ملت تهران به مشام میرسد و ماموران از خودرو های عبوری می خواهند ضمن بالا بردن شیشه خودرو از توقف خودداری کنند در غیر این صورت پلاک خودرو کنده میشود!

گفته می شود از ساعت 12 تعدادی از تجمع کنندگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند.

هم اکنون اوضاع در کنترل است و تجمع کنندگان نیز متفرق شده اند اما همچنان ترافیک شدیدی در خیابان ولی عصر تهران مشاهده می شود و ماموران انتظامی و لباس شخصی نیز کنترل اوضاع را در دست دارند.

***

بازداشت شماری از مردم در پارک ملت تهران

خبرگزاري حکومتی فارس نزدیک به دولت پاسدار احمدی نژاد: "تعدادي از اراذل و اوباش پيش از ظهر امروز به دعوت شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد انقلاب و لس آنجلسي در مقابل پارك ملت تجمع غيرقانوني برگزار كردند. تجمع‌كنندگان كه پيش از ظهر امروز بدون مجوز قانوني و در مقابل پارك ملت اقدام به برگزاري تجمع كرده بودند با دخالت نيروي انتظامي و بازداشت تعدادي از اين افراد، در حال متفرق شدن هستند. برخي تجمع كنندگان درباره چگونگي اطلاع از برگزاري اين تجمع غيرقانوني گفتند كه از طريق ايميل و شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان بيگانه از اين تجمع مطلع شده بودند. تجمع كنندگان همچنين خواستار آزادي عباس پاليزدار متهم به برخي مسائل مالي و نشر دروغ و اكاذيب شدند."

***

تظاهرات و درگیری در شهر مشهد

گزارش دریافتی: امروز جمعه 43/3/87 تظاهرات چند هزار نفری در بولوار وکیل اباد و پارک ملت مشهد بر علیه جمهوری اسلامی برگزار شد که در ساعت یک بعداظهر در گیری شدیدی بین مردم و عمال رژیم ایجاد شد که طی ان شماری از هموطنانمان به خاک و خون کشیده شدند و تعدادی نیز دستگیر شدند.

***

صدای مردم به جان آمده خاموش نخواهد شد

ایمیل یکی از خوانندگان از تهران: خبرگزاری مزدورفارس ملت بزرگ ایران را اراذل واوباش نامید!!!! نیروهای سرکوبگر رژیم دزدان وچپاولگران ارازل واوباش هستند که زن وشوهرمیانسالی را آنچنان زده بودند که توان راه رفتن نداشتند. روزی خواهد رسید که ملت بزرگ ایران از شما مزدوران نامرد انتقام خواهند گرفت صدای مردم به جان آمده خاموش نخواهد شد. خامنه ای دیکتاتور بترس ازخشم ملت بزرگ ایران آن روز دیر نخواهد بود.

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت مردمی بلوچستان

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت مردمی بلوچستان درباره ی دستگیری ۱۶ پاسدار جنایتکار در حق آباد سراوان

به نام خدا

بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که فرزندان دلیرمرد و مومن خطه ی بلوچستان بامداد امروز جمعه ۲۴ خردادماه ۱۳۸۷ در یک عملیات افتخار آمیز قرار گاه مقامی رژیم در منطقه حفاظتی سراوان روستای حق آباد راسک کاملا خلع سلاح نموده و ۱۶ پاسدار رژیم را دستگیر نموده و صدها اسلحه سبک و سنگین را به غنیمت گرفتند.

ضمن تبریک این عملیات به مردم بلوچستان و ایران ، جنبش مقاومت مردمی بلوچستان اعلام می دارد که این عملیات تعاقب با حمله پاسداران این قرارگاه به مردم روستای حق آباد از شهرستان سراوان صورت گرفته است ، طبق گزارشات موثق دو روز پیش فرمانده قرارگاه مذکور همراه نیروهایش به روستای حق اباد به یک منزل مسکونی حمله برده و بعد از ضرب و شتم اهل خانه ، به زن خانه تجاوز کردند. روز بعد مردم روستا به خودروی حامل پاسدران رژیم حمله کرده و دو نفر از پاسداران را با پرتاب سنگ مجروح کردند و چون مبارزین جنبش مقاومت مردمی در کوههای بلوچستان نزدیک روستای حق آباد بسر می بردند بعد از اطلاع این ماجرا مبارزین جنبش با برنامه ریزی دقیق این عملیات را به اجرا آوردند.

جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله)

تشنج در کتابخانه دانشگاه آزاد تهران مرکز

وبلاگ صدای دانشجو دانشگاه آزاد شهر ري

در هفته گذشته درگيري لفظي بين دانشجويان و حراست و مسئولين دانشگاه آزاد تهرن مركز صورت گرفته است

از حدود 2 هفته پيش مسئولين كتابخانه و با دستور رياست حراست (شيخي) دانشكده فني و معماري (مجتمع نيايش) در سالن مطالعه دانشكده تفكيك جنسيتي ايجاد كرده و از نشتسن دختران و پسران در كنار هم جلوگيري مي كنند.

اكثر دانشجويان كه متوجه اين تفكيك جنسيتي در كتابخانه نشده اند مثل هميشه در جاهاي مورد نظر خود مي نشستند كه با برخورد شديد مسئول كتاب خانه روبرو شدند و در بعضي از موارد كار به حضور نيروهاي حراست در كتابخانه كشيده مي شد.


136 دانشجو در همدان روانه بيمارستان شدند

خبرگزاری ایسنا: در اثر خوردن چلوكباب مسموم 136 دانشجو در خوابگاه دانشگاه علوم پزشكي همدان روانه بيمارستان شدند. اين اتفاق ساعت 20:20 ديشب در خوابگاه دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي همدان رخ داد.

آخرين گزارش‌ها حاكيست 81 نفر از مسمومان، توسط سه آمبولانس اورژانس «115» در 19 ماموريت و 55 نفر ديگر نيز توسط وسايل نقليه شخصي به بيمارستان‌هاي «فرشچيان»، «مباشر» ، «اكباتان» ، «بعثت» و «تامين اجتماعي » شهر همدان منتقل و بسياري از آنها پس از اقدامات درماني، هم اكنون مرخص شده‌اند.

۱۳۸۷ خرداد ۲۳, پنجشنبه

خانواده های بازداشت شدگان هنوز پاسخی دریافت نکرده اند

خانواده های 9 تن از بازداشت شدگان مراسم 22 خرداد هنوز پاسخی دریافت نکرده اند

مدرسه فمینیستی: 9 تن از بازداشت شدگان مراسم 22 خرداد به بازداشتگاه وزراء منتقل شدند. این 9 تن شامل ژیلا بنی یعقوب، نسرین ستوده، سارا لقمانی، جلوه جواهری، ناهید میرحاج، آیدا سعادت، نفیسه آزاد، فریده غائب و نیز عالیه مطلب زاده (عکاس و گزارشگر مجله نامه) است.

برخی از خانواده های بازداشت شدگان برای اطلاع از وضعیت آنان در برابر بازداشتگاه وزراء به سر می برند، اما متاسفانه از سوی مسئولان بازداشتگاه تاکنون هیچ جوابی به آنان داده نشده است.

همسر نسرین ستوده از بی تابی و گرسنگی فرزند شیرخواره اش خبر می دهد. نسرین ستوده که فرزند 6 ماه خود را در خانه گذاشته بود تا وضعیت موکلان خود را پیگیری کند، نیز در میان بازداشت شدگان می باشد.

فعالان زن بازداشت شده را آزاد کنید

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


مراسم بزرگداشت 22 خرداد که قراربود امروز در سالن فرهنگی راه ابریشم در منطقه فرمانیه برگزار شود، با دستور نیروهای امنیتی لغو و تعدادی از فعالان زن که برای اطلاع به سایرشرکت کنندگان در محل حضور یافته بودند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این برخوردها درشرایطی صورت می گیرد که مطابق با قانون، برگزاری همایش یا نشست در اماکن سرپوشیده نیازی به اخذ مجوز از مراجع ذیربط قضایی ندارد. همچنین مطابق با ماده بیستم اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصل 27 قانون اساسی، برگزاری راهپیمایی و تجمع های مسالمت آمیز، ازحقوق اساسی تمامی افراد بشر محسوب می شود. با این حال نیروهای امنیتی بدون هیچ گونه توجیه قانونی، با حضور پرشمار درمحل، علاوه بر ممانعت از برگزاری این نشست، شماری از فعالان زن را نیز بازداشت نموده اند.

گزارش ها حاکی است که کلیه بازداشت شدگان به بازداشتگاه وزرا انتقال یافته اند،و گشت های حاضر ، با افرادی که قصد توقف در محل برگزاری نشست را دارند به شدت برخورد می کنند.

جنبش زنان طی سال های پس از 22 خردادماه 84، همواره از سوی دستگاه های امنیتی مورد سرکوب قرار گرفته است. تنها در 2 سال گذشته از سوی دادگاه های انقلاب، 30 سال حبس تعلیقی و تعزیری برای فعالان زن صادر شده است.

خواسته های جنبش زنان در تجمع 22 خردادماه 84 و پس از آن در سال 85 در میدان هفت تیر که با برخوردهای شدید نیروهای انتظامی مواجه شد،" تغییر قوانین تبعیض امیز" بوده و زنان برای دستیابی به این امر، راهکارهای مسالمت آمیز و مدنی را برگزیده اند. با این وجود، دستگاه های اطلاعاتی، مبارزات مسالمت آمیز زنان را " اقدام به راه اندازی انقلاب مخملین" تعبیر کرده و با اتهامی چون" اقدام علیه امنیت ملی"، آنها را با احکام سنگین شلاق و یا زندان مجازات نموده اند.

بدون‌شک مطالبات برابری‌طلبانه زنان ایران، از جمله تغییر قوانین نابرابر و غیرانسانی از مجموعه قوانین مدنی و جزایی، مطالباتی مشروع و انسانی است و لذا مقاومت در برابر این خواسته ها بیش از پیش نقض حقوق انسانی افراد را در جامعه ایران نشان می دهد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، ضمن گرامیداشت سالروز 22 خرداد، رویکرد نهادهای امنیتی در برخورد با خواسته های زنان را غیرقانونی و مخالف با کلیه اسناد بین المللی و حقوق بشری دانسته و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه افراد بازداشت شده در جریان مراسم _ برگزار نشده ی_ امروز می باشد.

اعتصاب سراسری در بند 500 ويژه روحانيت در زندان اوين

فعالان حقوق بشر در ايران

طي روزهاي گذشته تلفنهاي بند 500 ويژه روحانيت در زندان اوين قطع گرديده بود، شب گذشته مورخه 22 خرداد، تلفنهاي اين بند وصل گرديد و چند تن از زندانيان طي تماس با خانواده‌هاي خود اعلام نمودند که از روز 20 خرداد (دو روز قبل) تمامي زندانيان بند 500، بصورت دسته جمعي اعتصاب غذا کرده‌اند ، ساعتي قبل، مامورين گارد زندان با باتوم وارد بند گرديدند و تمامي زندانيان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بنابر آخرين گزارشات دريافتي ، نيروهاي امنيتي در طي اين درگيري در داخل بند از گاز اشک‌آور نيز استفاده کردند و آخر شب نيز مجدداً درگيريهائي بوجود آمد که منجر به مصدوم و مجروح شدن عده‌اي از زندانيان و بستري شدن آنها در درمانگاه داخل زندان شد.

شايان ذکر است از سرشناس ترين زندانيان سياسي اين بند آيت الله کاظميني بروجردي ميباشد که در اين تهاجم، بيماري تنفسي و قلبي ايشان به گونه‌اي تشديد شد که ايشان از هوش رفته و بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند. اين در حاليست که ايشان اخيرا از ناحيه بينائي نيز آسيب جدي ديده اند.

اعتصاب کنندگان خواسته هاي خود را اعتراض به سيستم مديريت و تاکيد بر حق برخورداري از حقوق اوليه انساني و همچنين امکان ملاقات با نمايندگان تشکلات مدافع حقوق بشري و بازديد آنان از اين بند اعلام نموده اند.

بازداشت 8 تن از فعالان جنبش زنان در سالگرد 22 خرداد

کانون زنان ایرانی: عصر امروز هشت نفر از زنان فعال در جنبش زنان و روزنامه نگاران حوزه زنان توسط نیروهای امنیتی و پلیس امنیت تهران بازداشت شدند.

امروز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابریشم تهران سالروز 22 خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند اما آنها هنگام مراجعه به این گالری با درهای بسته و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و ممانعت شان برای برگزاری این نشست مواجه شدند . این در حالی است که پیش از این مدیریت این گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری این مراسم اعلام کرده بود اما با فشار نیروهای انتظامی و امنیتی مجبور شد درهای گالری را بر میهمانان و سخنرانان این مراسم ببندد.

ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگار و مسول سایت کانون زنان ایرانی ، نسرین ستوده وکیل و مدافع حقوق زنان و کودکان ، آیدا سعادت , جلوه جواهری ، فریده غائب ، ناهید میرحاج ،سارا لقمانی و نفیسه ازاد زنانی هستند که دستگیر شده و پلیس آنها را در خودروهای گشت ارشاد که مخصوص برخورد با بدحجابی است ، نگه داشته است. نیروهای امنیتی همچنین به حانه پروین اردلان رفته تا او را بازداشت کنند . اما نتوانستند وی را بیابند.

بر اساس اطلاعیه شماره دو کمیته هماهنگی برگزار کننده این مراسم مقامات مسوول در تمام دوسال گذشته از دادن مجوز به فعالان جنبش زنان برای برگزاری تجمع مسالمت آمیز خودداری کرده اند و هرگونه تجمع محدود آنها را نیز مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده اند و حتی در برخی از موارد مانع برگزاری هرگونه گردهمایی این فعالان در خانه های شخصی شان شده اند. ما متاسفیم که نیروهای امنیتی از برگزاری یک مراسم آن هم با حضور جمع محدود صد و پنجاه تا دویست نفره و در یک محیط سربسته به وحشت می افتند و از برگزاری آن ممانعت می کنند.

احکام سنگین برای 8 نشریه در طول فقط سه ماه

برخوردها با نشریات دانشجویی دانشگاه شیراز شدت گرفته است ...

در حالی که دانشگاه شیراز با تعطیل شدن انجمن اسلامی و عدم صدور مجوز برای دانشجویان منتقد ، خالی از تشکل های منتقد شده بود نشریات دانشجویی نیز در این دانشگاه با برخوردهای سلیقه ای روبرو می شوند . این برخوردها زمانی شدت گرفت که در زمان تحصن یازده روزه ی دانشجویان در اسفند ماه خاکرند ، معاون فرهنگی وقت ، به صورت غیر قانونی و بدون برگزاری جلسه ی کمیته ی ناظر برنشریات نشریه ی پیک شورا را توقیف کرد .

پس از آن ، کارشکنی در صدور مجوز برای دانشجویان منتقد و برخورد سلیقه ای با نشریات از سوی کمیته ی ناظر ، بیشتر شد . صدور استعلام های منفی کمیته ی انضباطی برای دانشجویانی که حتی به این کمیته احضار نشده بودند ، سوال و جواب از دانشجویان در مورد عقاید شان در کمیته ی ناظر و عدم همکاری با دانشجویان برای چاپ نشریات از اقدامات غیر قانونی کمیته ی ناظر هستند که بر خلاف آیین نامه ی نشریات صورت می گیرد . نکته ی قابل توجه در این مورد عدم صدور مجوز برای بعضی از دانشجویان به دلیل همکاری با نشریات توقیف شده است .

از آخرین اقدامات کمیته ی ناظر بر نشریات می توان به توقیف نشریه ی دانشجویی (( وریا )) به مدیر مشولی هادی غفاری که پس از تحصن یازده روزه در دو شما ره ی خود از مواضع متحصنین در مقابل مدیریت دانشگاه دفاع کرده بود ، اشاره کرد . اتهام این نشریه استهزا ارکان نظام عنوان شد و این توقیف در حالی صورت گرفت که مدیر مسئول این نشریه که حق حضور در جلسه ی کمیته ی ناظر و دفاع از اتهامات وارده را داشت از این افدام کمیته ی ناظر کاملا بی اطلاع بود .

گفتنی است در 22 اسفند ماه سال گذشته 4 تن از مدیران مسوول نشریات منتقد دانشگاه شیراز به مجموعا بیش از 4 سال محرومیت از تحصیل محکوم شدند. حمدا... نامجو (مدیر مسوول نشریه متن) سحر یزدانی (مدیر مسوول نشریه قاصدک) اسماعیل جلیلوند (مدیر مسوول نشریه عصیان ) و ناهید افراسیابی (مدیر مسوول نشریه رهگذر) هر کدام با حکم کمیته انضباطی ،یک سال محرومیت از تحصیل و از دست دادن مجوز نشریه هایشان را باید تحمل کنند.

از سوی دیگر در دانشگاه علوم پزشکی شیرازدر اسفند ماه 1386 مدیر مسوولان دو نشریه منتقد دیگر به مدت شش ماه از احراز این سمت محروم شده اند. کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی حکمی محمد مهدی احمدی (مدیر مسوول نشریه ایران آرمانی ) و فخرالدین آرمن (مدیر مسوول نشریه صدا) به اتهام آنچه که " توهین به رییس جمهور ونشر اکاذیب " خوانده شد به شش ماه ممنوعیت از مدیر مسولی نشریات ودر نتیجه عدم انتشار نشریه محکوم کرد.

اما نکته ی قابل توجه در دانشگاه شیراز انتصاب فنایی به سمت مسئول نشریات و تشکل های این دانشگاه می باشد . فنایی قبل از این سمت از مسئولین اصلی حراست دانشگاه محسوب می شد و در این مقام جهت گیری های تندی در مقابل دانشجویان منتقد داشت .به طوری که از وی به عنوان یکی از عوامل اصلی تهدید تلفنی خانواده های دهها دانشجودر اعتصاب 11 روزه سال گذشته نام می برند. پس از این انتصاب دانشجویان منتظر آینده ی نشریات و تشکل های منتقد هستند.


روایتی از دستگیریهای 22 خرداد

سایت مدرسه فمینیستی

روایت آسیه امینی از مراسم 22 خرداد

زمان: 22 + 1 خرداد

مکان: از داراباد تا فرمانیه

امروز 22+ ا خرداد است. بنا بوده مراسمی کاملا غیر خیابانی، و درقالب یک برنامه فرهنگی و مدنی در سالن گالری راه ابریشم داشته باشیم. خبر زودتر از تریبونهای ما، از طریق دیوارهای پر موش این شهر منتقل شد. نتیجه: برگزاری مراسم در سالن گالری غیر ممکن بود. اما خبرها و دعوت نامه ها منتشر شده بود.

چاره ای نداشتیم. فکرها روی هم رفت. بحث و گفت و گو. نظر پشت نظر. ایده پشت ایده.

نتیجه: می رویم کوه؛ داراباد. فضای باز. کوه پیمایی می کنیم و روزی خوش را در خاطره به نام 22 خرداد ثبت می کنیم.

ایده کوه ، پذیرفته شد.

22 +1 خرداد – صبح تا ظهر خبری نیست. همه در خانه اند و زندگی بر سیاق هر روز می رود. اگر چه می دانیم که تلفنها عرصه عمومی شنوندگان و گویندگان است. ای میلها راد دیگر نمی دانم. گرچه به گمانم کسی پشت خط از داراباد نامی نبرده بود.

روایت من :

عصر پنج شنبه راهی داراباد می شوم. سواری کرایه ده داراباد را نمی شناسد. من هم. از مردی مسیر را می پرسم و پیشتر که می روم، انبوه ماشینهای ون گشت ارشاد تعجب زده ام می کند. (احتمالا راننده را هم). به او می گویم مسیرش را مستقیم ادامه دهد. پیشتر می رویم و ماشین های گشت تمام نمی شوند. آنی به یاد 13 اسفند می افتم. آن همه آدم و سه ون! و اینجا مگر چند نفریم که بیش از 20 ماشین گشت، و چندین موتور سوار خیابان را قرق کرده اند؟!

با دوستی تماس می گیرم و می گوید برگرد همان مکان قرار قبلی.

می روم به سمت فرمانیه و در راه که نزدیک تر می روم ، باز استقبال از ما با گشتهایی است که فرمانیه را وجب به وجب دور می زنند.

باز تلفنها و باز خبرها و ... دو نفر را گرفته اند: ناهید و آیدا. از ماشین پیاده می شوم. پیاده به سمت شهروند فرمانیه. ماشینی ترمز می زند و سوار ماشین یکی از دوستان همیشگی جنبش زنان می شوم. جلوتر پیاده می شوم و با عده ای دوستانی که قرار داریم جمع می شویم. کمیم و کمتر هم می شویم زیرا جلوه و فریده غایب از ما جدا می شوند تا قدم زنان به سمت راه ابریشم بروند که شنیده ایم ژیلا بنی یعقوب و نسرین ستوده را هم گرفته اند. و چند دقیقه بعد تلفن جلوه و فریده هم خاموش می شود!

شدند 8 نفر. همه نگران نسرین ستوده ایم که کودک چند ماهه در خانه دارد. باز در راهیم و دور می زنیم خیابان را. تلفنها خبر از بازداشت دختر آقای صمیمی دارد(که متاسفانه نامش را نمی دانیم) و مطمئن نیستیم به جز دوستانی که با هم بوده ایم یا از آنها با خبریم آیا در جمع بازداشت شدگان داخل ون کسی دیگر نیز هستند یا نه؟

نمی دانیم در فاصله این چند ساعت چند دعوت شده به مراسم آمده و باز گردانده شده یا به داخل ون، هدایت شده اند. ساده ترین مراسم مدنی ما تبدیل به صحنه ای پر تنش شد. چرایش را هم می دانیم و هم نه! از این روست که دائم همه بی دلیل از هم می پرسند چرا؟

کاغذی که در آن متن سخنرانی ام را نوشته بودم را مرور می کنم؛ دستاوردهای جنبش زنان، تداوم خواسته ها و چشم انداز... عجالتا چشم انداز این است : درهای گفت و گو بسته است! برمی گردیم و از نو براه می افتیم.

بی خبری از وضعیت یک زندانی سیاسی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

هود یازرلو، زندانی سیاسی 21 ساله، که از روز 4 خرداد ماه امسال با حکم شعبه دوم بازپرسی دادگاه انقلاب بازداشت شده است، در شرایط نامعلومی به سر می برد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، قاضی ضرغامی در پاسخ به درخواست های مکرر خانواده یازرلو گفته است که به زندان مراجعه کنند و زندان اوین نیز از ارائه توضیح خودداری نموده و ایشان را به دادگاه رجوع می دهد.

بر اساس اظهارات خانواده هود یازرلو، او در پاسخ به قاضی تنها به دلیل اینکه گفته است : "من منافق نمی شناسم و مجاهدین خلق را می شناسم"، او را روانه بند 209 زندان اوین کرده است. ضرغامی، رئیس شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب، در روز 4 خرداد و پس از آنکه هود و مادرش به دلیل احضار تلفنی در دادگاه حاضر شدند، آنها را به فعالیت با سازمان مجاهیدن متهم کرده و به خاطر سفر به عراق مورد سرزنش و پرخاش قرار داده است.

نازیلا دشتی، مادر هود یازرلو، هرگونه فعالیت و عضویت در سازمان مجاهیدن خلق را تکذیب نموده و گفته است سفر آنها به عراق تنها برای دیدار با خواهراش انجام گرفته است.

با گذشت نزدیک به سه هفته از بازداشت هود یازرلو، خانواده او هنوز موفق به دریافت اجازه ملاقات و معرفی وکیل به دادگاه نشده اند و همچنان از وضعیت فرزند خود خبری در دست ندارند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران، 23 خرداد 87
komitedefa@gmail.com


۱۳۸۷ خرداد ۲۲, چهارشنبه

مردم با کارگران هفت تپه همدردی می کنند.....

بيکاران و کارگران در حکومت آخوندى ضحاکی

پرداخت نشدن حقوق این کارگران تاکنون بر رونق اقتصادی منطقه شوش تاثیرات منفی به دنبال داشته است و به همین دلیل اهالی شوش امروز قصد داشتند در حمایت از کارگران در حرکت های اعتراضی آنها شرکت کنند.


به گزارش دسترنج، فعالان کارگری در استان خوزستان از افزایش حضور عوامل انتظامی در شهر شوش خبر می دهند.
از روز گذشته به دنبال قوت گرفت احتمال از سرگیری تجمع کارگران نیشکر هفت تپه بر میزان کنترل عوامل انتظامی در شهر شوش اضافه شده است.
یکی از فعالان کارگری از دستگیری حداقل ۲۶ کارگر این کارخانه در نقاط مختلف شهر شوش خبر داد و افزود: تمامی بازداشت شدگان پس از چند ساعت آزاد شدند.
حدود ۳ تا ۴ هزار کارگر که در کارخانه نیشکر هفت تپه مشغول به کار هستند، از سه ماه پیش تاکنون حقوق دریافت نکرده اند و به همین دلیل کارگران و خانواده های آنها برای تامین ارزاق عمومی و سایر نیاز اولیه خود به نانوایی ها و سایر کسبه محل اقامت خود بدهکار شده اند.
گفته می شود پرداخت نشدن حقوق این کارگران تاکنون بر رونق اقتصادی منطقه شوش تاثیرات منفی به دنبال داشته است و به همین دلیل اهالی شوش امروز قصد داشتند در حمایت از کارگران در حرکت های اعتراضی آنها شرکت کنند.
این کارگران پیشتر نیز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده بودند.

گزارش تصویری از روز پایانی تجمع و پیروزی دانشجویان تربیت معلم

trbtmlm-p۲.JPG

trbtmlm-p۳.JPG

trbtmlm-p۴.JPG

trbtmlm-p۵.JPG

trbtmlm-p۶.JPG

trbtmlm-p۷.JPG

دومین نماینده مجلس هم به اتهام اخلاقی بازداشت شد.........

مجلس و نمايندگان ضحاکان

بعد از بازداشت چند روزه یکی از نمایندگان مجلس هفتم به اتهام اخلاقی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس هفتم به همین اتهام بازداشت شد.

عصر ایران گزارش داد دادسرای عمومی وانقلاب تهران در بخش بازپرسی کارکنان دولت یکی دیگر از نمایندگان دوره هفتم مجلس شورای اسلامی را که به علت مسائل سوء اخلاقی تحت تعقیب بود پس از رسیدگی و احراز اتهامات وارده بازداشت کرد.

بر اساس این خبر این نماینده سابق هم اکنون با صدور قرار در زندان اوین به سر می برد.

این نماینده دوره هفتم مجلس که در انتخابات اخیر رد صلاحیت شده است علاوه بر مسائل اخلاقی به تخریب و تیراندازی غیرمجاز با اسلحه، حمله مسلحانه به شاکیان خود و درگیری و ضرب و شتم متهم است.

گفتنی است چندی قبل نیز یکی از نمایندگان در اخرین روز کاری مجلس هفتم به اتهامات اخلاقی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

http://www.autnews.eu/archives/1387,03,0009862

L'Iran promet une riposte "douloureuse" si Israël attaque

L'Iran promet une riposte "douloureuse" si Israël attaque Convertir en PDF Version imprimable Suggérer par mail
11-06-2008

Reuters, 10 juin - Le ministre iranien de la Défense, Mostafa Mohammad Najjar, a averti qu'Israël s'exposerait à une riposte très douloureuse en cas d'attaque contre le programme nucléaire de la république islamique.

Vendredi, le ministre israélien des Transports, Shaul Mofaz, avait déclaré "inévitable" une opération militaire contre le programme nucléaire iranien du fait de l'échec apparent des sanctions de l'Onu.

Interrogé sur ces propos, Najjar répond au quotidien d'Etat Iran: "Nos forces armées ne peuvent être plus préparées qu'elles ne le sont, et si quiconque voulait entreprendre une opération aussi insensée, la riposte serait très douloureuse."

Les propos de Mofaz, qui ont contribué à l'envolée record des prix du pétrole vendredi, ont été critiqués par plusieurs responsables politiques en Israël, ou des politologues soupçonnent le ministre des Transports de visées politiques personnelles.

L'Iran, qui présente son programme nucléaire comme répondant uniquement à des besoins de production civile d'électricité, a réclamé que le Conseil de sécurité de l'Onu se saisisse des propos de Mofaz, ancien chef d'état-major de l'armée israélienne.

En 1981, Israël, qui entretient autour de son propre programme atomique une stratégie dite du "flou" ou de "l'ambiguïté nucléaire", avait bombardé le réacteur irakien d'Osirak.

En septembre dernier, l'aviation israélienne a rasé des installations syriennes ou, selon les Etats-Unis, Damas développait un réacteur nucléaire en collaboration avec la Corée du Nord. La Syrie a démenti l'existence d'un tel site sur son territoire.

Mais pour de nombreux analyses, les installations nucléaires iraniennes sont trop nombreuses, trop distantes les unes des autres et trop protégées pour qu'Israël puisse agir seul.


Bush: 'All options' open on Iran

Bush: 'All options' open on Iran PDF Print E-mail
Wednesday, 11 June 2008

ImageMESEBERG, Germany (AFP) — US President George W. Bush said Wednesday after talks here with German Chancellor Angela Merkel that "all options" are on the table for dealing with Iran's suspect nuclear programme.

"We'll give diplomacy a chance to work," Bush said at a joint press conference on his farewell tour of Europe. "All options are on the table and my first choice is to solve this diplomatically."

Merkel for her part said that diplomatic pressure on Tehran "has produced results" and that the "doors remain open for Iran but he (the Iranian president) should also know that new sanctions" will be applied.

Germany, the United States, Britain, France, Russia and China are spearheading efforts to press Iran to halt uranium enrichment that can be used to make the material for a bomb.

The UN Security Council has slapped three sets of sanctions on the Islamic Republic demanding that it end uranium enrichment. Iran insists its nuclear drive is peaceful.

۱۳۸۷ خرداد ۲۰, دوشنبه

تصویر: پوستر جالب شهرداری گرمسار از سخنان احمدی نژاد!

اخراج 50 کارگر کارخانه "شیرین طعم"

بيکاران و کارگران در حکومت آخوندى ضحاکی

کارگر شاغل در کارخانه" شیرین طعم" لارستان روز گذشته بدلیل مشکلات مالی کارخانه از کار برکنار و برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار لارستان معرفی شدند.


"محمدحسن قوامی" فعال کارگری در لارستان در این باره به دسترنج گفت: مشکلات مالی در تهیه مواد اولیه و ناتوانی در پرداخت حقوق کارگر, دلیل اخراج کارگران گزارش شده است.
او گفت: مدیریت با اخراج کارگران پیشنهاد کار ساعتی در کارخانه را به آنان داده است.

کارگران "راه سر" لارستان 6 ماه بدون حقوق

بيکاران و کارگران در حکومت آخوندى ضحاکی

کارگر شاغل در شرکت حفاری "راه سر" لارستان 6 ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند.


"محمد حسن قوامی" فعال کارگری در لارستان با بیان این مطلب به دسترنج گفت: 40 تن از کارگران این شرکت به نمایندگی از کلیه کارگران با حضور در اداره کار این شهرستان و طرح شکایت، خواستار دریافت کلیه مطالبات خود شدند.
او گفت: مشکلات حقوقی این تعداد از کارگران که در خنج مشغول بکار هستند از سوی اداره کار لارستان در دست پیگیری و بررسی قرار دار

احتمال ورشکستگی سایپا دیزل

توسعه - رشد صنايع و كشاورزي در حکومت آخوندى

هیچ یک از بانک های داخلی به علت ترس از عدم بازگشت سرمایه خود حاضر به گشایش اعتبارات اسنادی و همچنین ارایه سایر خدمات بانکی به این شرکت نیستند.


بدهی های سنگین شرکت سایپا دیزل به مجموعه بانکی موجب شده تا بانک ها از ارایه تسهیلات و خدمات به این شرکت سرباز زنند.
به گزارش دسترنج؛ بدهی چند صد میلیارد تومانی سایپا دیزل به بانکهای پارسیان، ملت، تجارت، صادرات، و... کار را بجائی رسانده که هیچ یک از بانک های داخلی به علت ترس از عدم بازگشت سرمایه خود حاضر به گشایش اعتبارات اسنادی و همچنین ارایه سایر خدمات بانکی به این شرکت نیستند.
براساس این گزارش؛ ضعف در فروش محصولات، بازاریابی و عدم عمل به تعهدات در زمان تعیین شده شرایط بغرنجی را برای سایپا دیزل رقم زده است، به نحوی که اگر کمک علنی سایپا به این مجموعه قطع شود، شاهد ورشکسته شدن این مجموعه خواهیم بود.

اعتراض معدنچیان طبس بالا گرف

اعتصابات و اعتراضات مردمى در حکومت آخوندى ضحاکی

از ابتدای سال 87 تاکنون حقوق کارگران ذغال سنگ با تاخیر دراز مدت پرداخت شده که این امر کارگران را نسبت به عملکرد مدیریت شرکت تهیه و تولید بشدت معترض کرده است.


اعتراض هزار معدنچی ذغال سنگ طبس به نحوه پرداخت حقوق و تاخیر یک ماه در آن در آخرین ماه فصل بهار شدت بیشتری به خود گرفته است.
"غلامرضا محمدی" فعال کارگری در طبس با بیان این مطلب به دسترنج گفت: از ابتدای سال 87 تاکنون حقوق کارگران ذغال سنگ با تاخیر دراز مدت پرداخت شده که این امر کارگران را نسبت به عملکرد مدیریت شرکت تهیه و تولید بشدت معترض کرده است.
او گفت: مسوولان شرکت تهیه و تولید مقصر اصلی کوتاهی در پرداخت حقوق این هزار کارگر بوده که بجای حمایت از کارگران، آنان را نگران و معترض کرده اند.

سایت ایرانیوز متوقف شد

رسانه ها و روزنامه نگاران در حکومت ملايان و ضحاکان

مدیریت سازمان خبری و مرکز اطلاع رسانی ایرانیوز اعلام کرد: فعالیت این رسانه تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد بود.

براساس این اعلام، ایرانیوز که طی سه سال گذشته با همت ده ها خبرنگار جوان فعالیت مستمر خود را انجام داده بود از این پس به روز رسانی نمی شود.

یکی از آدرس های ایرانیوز از سال گذشته و در پی شکایت یکی از مقامات دولتی فیلتر شده بود و این درحالی است که شکایت فوق کماکان در مرحله بازپرسی قرار داشته و هیچ حکمی دایر بر محکومیت ایرانیوز صادر نشده بود.

مدیریت ایرانیوز اعلام کرد که با هدف تسریع در تعیین تکلیف این رسانه از سوی قوه قضائیه فعلاً فعالیت آن متوقف خواهد شد چرا که شایسته نیست رسانه ای که خود را متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی دانسته و در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کند؛ در محاق فیلتر به فعالیت خود ادامه دهد.

در اطلاعیه صادر شده همچنین آمده است: توقف این رسانه موقتی خواهد بود و در صورت رفع مشکل فیلتر، مجدداً از سر گرفته می شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه همچنین تصریح شده: انتظار داریم که مسئولان دولتی در قبال فعالیت رسانه های مستقل سعه صدر بیشتری از خود نشان داده و از انتشار اخباری که حاوی نقد دلسوزانه باشد؛ به واقع استقبال کنند.

لازم به ذکر است که ایرانیوز در طول فعالیت خود قریب به 86 هزار عنوان خبر، گزارش، گفت و گو و یادداشت و همچنین بیش از 1500 گزارش تصویری منتشر کرده است.
http://asriran.com/view.php?id=44664

نقش دولت در گرانی چای!

دولت-مجلس-قضاوت و رهبر در حکومت ضحاکان

مسئله گرانی برنج و تحریک روانی مردم برای خرید بیشتر که سود سرشاری را عاید برخی سودجایان کرد اینبار متوجه چای شده است.

به گزارش آفتاب به اعتقاد کارشناسان طرح مسئله خشکسالی به عنوان علت اصلی گرانی‌ها در سال جدید زمینه‌ای‌ ایجاد کرده است تا دلالان به سادگی بتوانند انواع کالاها را با قیمت‌هایی حتی بسیار بیشتر از قیمت جهانی به فروش برسانند.

در این میان دولت نیز که با مغتنم شمردن شرایط، یکباره تمام مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی خود در مهار تورم و گرانی را متوجه خشکسالی دانسته، در ایجاد فرصت برای استفاده بیشتر سودجویان نقش داشته است.

یک کارشناس کشاورزی در مورد گرانی قند و چای در روزهای اخیر به آفتاب می‌گوید: «محصول‌ چای نیاز شدید به آب دارد و در صورت آبیاری مناسب باغات چای امکان برداشت این محصول تا دو برابر وجود دارد».

محمدعلی حیدری می‌افزاید: «وضعیت جوی و بارش کم در باغات چای هندوستان موجب شده است تا میزان تولید این محصول کاهش یابد به همین دلیل هندی‌ها قیمت چای صادراتی خود را افزایش داده‌اند».

او در عین حال تاکید می‌کند: «اما افزایش قیمت چای در کشور به خصوص در برخی مناطق متناسب با قیمت‌های جهانی نیست این مسئله در مورد محصول برنج نیز اتفاق افتاد. با این‌حال چای ایرانی در بازار به هیچ وجه افزایش قیمت نداشته است به گونه‌ای که قیمت چای مرغوب ایرانی در هرکیلو همانند سال قبل 2500 تا 3500 تومان به فروش می‌رسد».

نماینده لنگرود در مجلس هفتم تصریح کرد: «چای ایرانی سالم‌تر از چای خارجی است و در این شرایط اگر مردم به جای استفاده از محصولات وارداتی از تولید داخل استفاده کنند قیمت چای خارجی نیز کاهش خواهد یافت».

عضو کمیسیون کشاورزی ملجس هفتم درباره شایعه کمبود قند وچای در کشور می‌گوید: « با وارداتی که در سال 86 انجام شد تا 5 سال آینده مشکل قند و شکر در کشور وجود نخواهد داشت بنابراین کمبود قند و شکر تنها شایعاتی است که از سوی سودجویان مطرح می‌شود. در مورد چای نیز باید گفت که انبارهای دولت مملو از محصول کشاورزان ایرانی است».

او با بیان اینکه مسئله خشکسالی زمینه سو استفاده برخی گروه‌ها را فراهم کرده تاکید می‌کند: ‌«قیمت‌ها در ایران از سه طریق تبلیغ و جوسازی دلالان، فعالیت محتکران و ضعف دولت در نظارت افزایش بیشتری نسبت به بازارهای جهانی با وجود خشکسالی پیدا می‌یابد. در این شرایط دولت باید با اقدامات سریع و جدی در جهت مهار قیمت‌ها و سوءاستفاده دلالان گام بردارد تا مشکل خشکسالی زمینه‌ای برای سودجویی عده‌ای نشود».

حیدری در مورد نیاز داخلی به واردات چای گفت: «در ایران 30 هزار تن چای تولید می‌شود و 90 هزار تن نیز که حدود 30 هزار تن آن قاچاق است از خارج وارد و به مصرف مردم می‌رسد».

به اعتقاد نماینده سابق مجلس با توجه به اینکه چای محصول استراتژیک محسوب نمی‌شود مردم نیز می‌توانند با خودداری از خرید چای خارجی گران به کاهش قیمت‌ این محصول کمک کنند.

قاسمعلی حسنی، رییس اتحادیه بنكداران مواد غذایی تهران نیز درباره دلایل گرانی چای می‌گوید: «هیچ گونه كمبودی در زمینه چای وجود ندارد و بیش از میزان مصرف مردم چای داخلی و خارجی موجود است».

او هر گونه كمبود چای و قند را قویاً تكذیب می‌كند و می‌گوید: «تاكنون به هیچ مورد احتكار چای و قند برخورد نكرده‌ایم و اگر گزارشی در این زمینه به دست ما برسد سریعاً برخورد می‌كنیم. در حال حاضر اقدام به انجام تحقیقاتی درباره سرچشمه‌ این شایعات كرده‌ایم تا بدانیم این شایعات از كجا ناشی می‌شوند».

حسنی نیز به مردم توصیه كرد كه از خرید چای و قند با قیمت‌های بالا خودداری كنند چرا كه به زودی قیمت این دو كالا ارزان خواهد شد.

در همین حال سازمان نظارت و بازرسی شورای اصناف كشور اعلام كرده است: «از آنجا كه برابر گزارش‌های مردمی، برخی از افراد سودجو اقدام به انجام تخلفاتی از جمله نگهداری و كاهش عرضه كرده‌اند لذا بدین وسیله اعلام می‌شود به بازرسان این سازمان و سازمان‌های بازرگانی استان‌ها و اصناف ابلاغ شده نسبت به افزایش بازرسی از انبارها و عمده‌فروشی‌ها اقدام كنند».

سازمان نظارت و بازرسی شورای اصناف كشور در این بیانیه از مردم خواسته است تا ضمن دقت در هنگام خرید در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن 124 ستادهای خبری و همچنین تلفن 88437828 بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی برای برخورد قانونی با متخلفان اعلام كنند.

در این زمینه جلال‌الدین‌محمد شكریه، رییس مجمع امور صنفی رشت با اشاره به مصرف 120 هزار تنی چای كشور در سال به ایسنا گفته است: «نزدیك به نیمی از این مقدار در استان‌های شمالی كشور تولید می‌شود كه در صورت حمایت دولت این میزان می‌تواند به 80 تا 100 هزار تن در سال افزایش یابد؛ در واقع اگر كشاورز گیلانی خیالش راحت باشد كه برگ چای خود را به موقع و با قیمت مناسب می‌فروشد قطعاً در چینش چای كه نقش بسیار مهمی در كیفیت چای دارد دقت بیشتری خواهد كرد و علاوه بر آن با زیركشت بردن سطح بیشتری از اراضی كشاورزی كمیت آن را هم افزایش خواهد داد».

نایب رییس اول شورای اصناف كشور تاكید می‌کند: «گرانی كنونی چای كاذب است و انبارهای گیلان و مازندران پر از چای و آماده روانه شدن به بازار است و تشنج كنونی بازار فقط به دلیل شایعات است».

به گفته او هر كیلو محصول برگ چای كشاورزان امسال از سوی دولت با قیمت 214 تا 365 تومان خریداری شده است.

به اعتقاد او چای‌ خارجی وارداتی سلامت مردم را تهدید می‌كند و در صورت حمایت دولت چای داخلی سالم و بسیار با كیفیت در كشور تولید و مصرف خواهد شد.http://www.fararu.com/vdcfvxdy.w6d0eagiiw.html

سناریوی دولت برای خبرگزاری های منتقد

رسانه ها و روزنامه نگاران در حکومت ملايان و ضحاکان

اگرچه در آزادترين كشور دنيا از ديد احمدي‌نژاد، دولت وي نيازي به زمينه‌چيني براي بستن رسانه‌ها ندارد و آزادانه هر وقت دلش بخواهد، دست به چنين كارهايي مي‌زند اما پيش‌بيني آينده‌اي با حضور يك خبرگزاري منتقد، طراحي سناريو و اجراي آزمايشي آن را خالي از لطف نمي‌گذارد.


شايد در نگاه اول توقيف سه روزه خبرگزاري فارس در ايام تعطيلات پنج روزه، شوخي خودماني دولت با يك رسانه دربست در اختيار خود تلقي شود، اما زماني كه به فاصله كوتاهي از اين اتفاق، مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شده و اعلام مي‌كند كه «توقيف خبرگزاري فارس درس عبرتي براي رسانه‌هاي ديگر است»، آن وقت ديگر بايد اين شوخي را جدي گرفت. به‌خصوص زماني كه به ياد مي‌آوريم چگونه دولتمردان نارضايتي خود را از حكم رفع فيلتر ايلنا بروز دادند و فعاليت مجدد آن را منوط به كسب اجازه از هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي دانستند، بيشتر به جدي بودن اين برنامه پي مي‌بريم.

دو هفته پيش وقتي شعبه 1083 دادگاه عمومي و انقلاب تهران حكم رفع فيلتر ايلنا را صادر كرد، عليرضا ملكيان، معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد در مصاحبه‌اي با همين خبرگزاري فارس اعلام كرد كه «فعاليت مجدد ايلنا منوط به كسب اجازه از هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي است». يعني ايلنا بايد براي شروع دوره جديد فعاليت خود از فيلتر هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي بگذرد؛ هياتي كه هويت آن در حد يك آيين نامه داخلي و تركيب آن كاملا دولتي است.

اينكه چرا هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي كه از زمان تاسيس خود در سال 83 همواره در سايه قرار داشته و هيچ فعاليت جدي از آن ديده نشده، يكباره چنين مورد توجه دولتمردان قرار مي‌گيرد، جاي بسي تامل دارد. پاسخ به اين سوال مي‌تواند انگيزه‌هاي دولت نهم را در استفاده از هر ابزاري براي نيل به هدف خود كه در اينجا مقابله با رسانه‌هاي منتقد است- نمايان سازد.

آيين‌نامه نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي در شرايط خلاء قانون در مورد خبرگزاري‌ها و براي فراهم كردن زمينه تصويب قانوني در مجلس شوراي اسلامي براي ساماندهي امور خبرگزاري‌ها تدوين شد. به‌گونه‌اي كه در آغاز تدوين اين آيين‌نامه تنها سخن از تقويت رسانه‌هاي مادر در ميان بود و كسي نگاه تحديدكننده به اين رسانه‌ها نداشت. ضمن اینکه در همان مقطع نیز وجاهت قانونی این آیین نامه و هیات از نظر بسیاری از مدیران و کارشناسان حقوق رسانه زیر سوال بود و هنوز این ابهام برطرف نشده است. البته اين در حالي بود كه پيش از آن بر اساس قانونی، خبرگزاري‌ها مشمول قانون مطبوعات شده بودند.

پس از تصويب اين آيين‌نامه، هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي با تركيبي از شش نماينده دولت و يك نفر به نمايندگي از مديران عامل خبرگزاري‌ها كه در آن زمان 10 عدد بودند- شكل گرفت. اين هيات در دولت اصلاحات فعاليت چنداني نداشت و نام آن تنها يك بار با انتخاب نماينده مديران عامل خبرگزاري‌ها به رسانه‌ها كشيده شد. با انتقال قدرت از دولت خاتمي به دولت احمدي‌نژاد، نوع نگاه مسوولان به رسانه‌ها و البته كاركردهاي نهادهاي متولي رسانه‌ها نيز متحول شد. دولت نهم انتظار داشت هر رسانه‌اي كه به هر طريقي و با هر عنواني پول از دولت دريافت مي‌كند، بايد در خدمت دولت باشد. چنانكه روزي مسوول دبيرخانه خبرگزاري‌هاي غيردولتي در راستاي استيلاي كامل دولت بر رسانه‌ها گفت: هيچ خبرگزاري به جز ايرنا و واحد مركزي خبر حق برخورداري از بودجه دولتي را ندارند مگر از طريق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي. البته خبرگزاري‌هاي غيردولتي هم كه مشمول آيين‌نامه نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي هستند، به نوعي به دولت وابسته‌اند و اگر شرايط دولت را نپذيرند، از بودجه‌هاي دولتي محروم مي‌شوند. با اين نگاه بود كه هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي با قطع بودجه مصوب مجلس براي ايلنا، كم كم مرجع بودن خود را در امور مربوط به خبرگزاري‌ها به رخ كشيد.

دولت در عين حال راه‌هاي مختلفي را براي تسلط كامل بر خبرگزاري‌ها در پيش گرفته بود، به طوري كه با فشارهاي بسيار موجبات تغيير چندباره مديران عامل ايسنا را رقم زد تا در نهايت به سمت تهي كردن اين خبرگزاري از درون حركت كند. از سوي ديگر وزارت‌خانه‌ها و نهادهاي دولتي دست به كار شدند و هر روز به بهانه‌هاي واهي شكايت‌هايي را عليه ايلنا مطرح كردند و در نهايت با تحت فشار قرار دادن دستگاه قضايي، اين خبرگزاري منتقد را به محاق توقيف بردند. خبرگزاري‌هاي فارس و مهر نيز از ابتدا در اختيار همفكران دولت قرار داشتند و حامي دولت به حساب مي‌آمدند يا در بدترين حالت نيز منتقد دولت به شمار نمي‌آمدند. به‌خصوص در مورد خبرگزاري فارس با تغيير مديرعامل پيشين و انتصاب مديري جديد كه سابقه رسانه‌اي چنداني ندارد و تنها در نشريات داخلي سپاه فعاليت داشته است، زمينه براي تبديل شدن اين خبرگزاري به شيپورچي تمام‌عيار دولت فراهم شد.

اكنون در شرايطي كه پس از يك سال دستگاه قضايي راي به رفع فيلتر ايلنا داده و از سوي ديگر انتقادها از دولت بسيار بالا گرفته است، دولت ناراضي از اقدام قوه قضاييه به دنبال احياي ابزارهاي خود براي فشار مجدد بر خبرگزاري های منتقد از جمله ايلنا است و در اين ميان رفتارهايي را در پيش گرفته است تا ديگر براي توقيف يك خبرگزاري از شكايت كردن به دستگاه قضايي نيز بي‌نياز شود. اين‌چنين است كه براي هويت دادن به هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي، سناريويي را طراحي و با پياده‌سازي آن در يك خبرگزاري خودي، به زعم خود اقدام غيرقانوني خود را رسميت مي‌بخشد. در واقع وقتي هيات نظارت بر مطبوعات به جايگاهي براي صدور و اجراي احكام براي مطبوعات تبديل شده است، چرا دولت همين رويه را در مورد خبرگزاري‌ها به كار نبرد؟ بنابراين دولت با تفكر احياي جايگاه هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي و عملي كردن اولين تصميم خود در خبرگزاري خودي فارس، مي‌خواهد ضمن دست‌گرمي، درس عبرتي به ساير رسانه‌ها بدهد تا تكليف خود را در برابر دولت بدانند و مطمئن باشند كه فعاليت مجدد آنها منوط به كسب اجازه از اين هيات است.

در اين بين فعالان مطبوعاتي جناح اصولگرا نيز در مصاحبه‌هايي ابتدا با ژست منتقدانه به «شكل برخورد» با خبرگزاري فارس اعتراض مي‌كنند و سپس تاكيد مي‌كنند كه «تمكين خبرگزاري فارس نسبت به تصميم دولت اقدامي درست و شايسته است» تا اين‌گونه چشمان خود را بر اقدام غيرقانوني دولت ببندند و آگاهانه در غفلت به سر برند. در حالي كه از نظر حقوقي تصويب آيين‌نامه نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي كه در حد قانون عمل مي‌كند، در حيطه وظايف قوه مقننه و اجراي آن نيز برعهده قوه قضاييه است. با اين حال دولت زحمت همه قواي كشور را كم كرده و راساَ در حيطه وظايف همه قوا عمل مي‌كند.

خودشيفتگي دولت در سناريونويسي براي رسانه‌هاي منتقد، چنان آنان را به وجد آورده است كه شتاب‌زدگي‌شان براي اجراي آن موجب پريشان‌گويي در متن ابلاغيه هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي شده است. چنانكه به اعتراف سخنگوي انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، «با مطالعه مستندات ابلاغيه هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي، روشن مي‌شود كه هيچ‌كدام از موارد مذكور با خبر منتشره در فارس تطبيق نمي‌كند و محمل قانوني ندارد

در ابلاغيه دبيرخانه هيات نظارت بر خبرگزاري‌هاي غيردولتي، دليل توقيف سه روزه فارس، قسمت دوم بند 5 و قسمت اول بند 6 ماده 3 آيين‌نامه تاسيس و نحوه فعاليت خبرگزاري‌هاي غيردولتي و بر اساس تبصره يك ماده 5 اين آيين نامه عنوان شده است. بند 5 ماده 3 آيين نامه مذكور مربوط به در «توهين و افترا به اشخاص حقيقي و حقوقي» و بند 6 نيز مربوط به «ايجاد اختلاف ميان اقشار جامعه از طريق طرح مسائل و اختلافات مذهبي، نژادي و قومي» و تبصره يك آن مربوط به «رعايت موازين اخلاقي و مذهبي» است. در حالي كه خبر مصداق توقيف مربوط به قوت گرفتن احتمال بركناري رييس كل بانك مركزي است كه بلافاصله از سوي اين بانك تكذيب شد و تكذيبيه آن نيز در خبرگزاري درج شد.

از سوي ديگر ايرادهاي شكلي بسياري نيز به اين ابلاغيه وارد است، ازجمله اينكه اين تصميم بدون برگزاري جلسه هيات نظارت و ابتدا با انتشار خبر در خبرگزاري رسمي دولت به نقل از منبع آگاه و سپس به‌صورت شفاهي در نيمه شب به مديرعامل فارس ابلاغ شده است.

معلوم نيست اين خبر چقدر اوضاع به‌سامان، ‌منظم و آرام كشور را به هم ريخته بود كه اين‌گونه عجولانه در نيمه‌شب چنين تصميمي گرفته مي‌شود و مضحك‌تر از همه در روزهايي كه خبرگزاري به طور عادي تعطيل است، به تعطيلي آن مبادرت مي‌كنند؟ البته معلوم است كه اين سوال زماني در چارچوب فكري دولتمردان معنا مي‌يابد كه قصد تنبيهي در ميان بوده باشد.

با اين اوصاف دولت در حال حاضر متولي وظايف هر سه قوه شده است كه هم قانونگذاري مي‌كند، هم اجرا و هم برخورد. اين وضعيت در مورد سايت‌هاي اينترنتي نيز با تصويب «آيين‌نامه ساماندهي فعاليت سايت‌هاي اينترنتي» و تشكيل كارگروهي از مديران دولتي براي نظارت و اجراي تصميمات آن توسط مخابرات، تكرار مي‌شود. اين رويه غيرقانوني در گزارش‌هاي سازمان بازرسي كل كشور و مركز پژوهش‌هاي مجلس مورد انتقاد قرار گرفته است.

اكنون اگرچه در آزادترين كشور دنيا از ديد احمدي‌نژاد، دولت وي نيازي به زمينه‌چيني براي بستن رسانه‌ها ندارد و آزادانه هر وقت دلش بخواهد، دست به چنين كارهايي مي‌زند اما پيش‌بيني آينده‌اي با حضور يك خبرگزاري منتقد، طراحي سناريو و اجراي آزمايشي آن را خالي از لطف نمي‌گذارد.

http://www.dastranj.ir/shownews.asp?NC=4523

افزایش قیمتها؛ از شیر مرغ تا...

احتکار-گرانى و تورم در حکومت اسلامى ضحاکان

به گزارش ايسنا اگرچه تنقلات جزو مواد اصلي و مايحتاج ضروري و روزانه مردم به حساب نمي‌آيند اما همواره در سبد خريد خانوارها جاي دارند و به همين دليل افزايش قيمت آن‌ها بر سطح عمومي قيمت‌ها تاثير مي‌گذارد و قدرت خريد خانوارها را كاهش مي‌دهد.

چيپس و پفك
قيمت چيپس كه در يكي دو سال گذشته ‌٣٠٠ تومان بود، در هفته‌هاي اول امسال و در اقدام هماهنگ كارخانه‌هاي توليدي به ‌٤٥٠ تا ‌٥٠٠ تومان افزايش يافت و برخي از برندها هم كه قيمت خود را افزايش ندادند و چيپس را با همان قيمت‌هاي ‌٣٠٠ تا ‌٣٥٠ تومان عرضه كردند، تغييرات فاحشي در نحوه بسته‌بندي كالاي خود انجام دادند و وزن و محتواي مواد موجود به نصف تقليل يافت. با توجه به بحراني نبودن قيمت سيب‌زميني اين افزايش قيمت تا حدودي تعجب‌آور است.
انواع پفك‌هايي هم كه تا پيش از اين با قيمت‌هاي ‌٢٠٠ توماني به فروش مي‌رفتند به يك باره به ‌٣٠٠ تومان افزايش پيدا كردند.

سيگار
قيمت سيگار در انواع آن با افزايش حداقل ‌٢٠ درصدي مواجه بوده و سيگارهاي ‌١٠٠٠ توماني از اواخر سال گذشته به قيمت‌هاي ‌١٢٠٠ تا ‌١٣٠٠ تومان افزايش پيدا كرده است.
ارزان‌ترين نوع سيگار پاكتي ‌٢٥٠ تومان و گران‌ترين نوع آن با ‌٢٦٠٠ تا ‌٢٧٠٠ تومان به فروش مي‌رسد، اما تمامي آن‌ها حداقل ‌٢٠ تا ‌٤٠ درصد افزايش قيمت داشته‌اند.
با وجود تمام تاكيدي كه بر مضرات استفاده از سيگار مي‌شود اما اين كالا از بازار مخصوص به خود و مشتريان ويژه‌اش برخوردار است و افزايش قيمت آن بر قدرت خريد طبقات پايين تاثيرگذار است.

آدامس
قيمت آدامس‌هاي داخلي از ‌٥٠ و ‌٧٥ تومان به ‌١٠٠ تومان و قيمت آدامس‌هاي بسته‌اي خارجي از ‌٣٥٠ تا ‌٤٠٠ تومان به ‌٥٠٠ تومان افزايش يافته است.
عمده آدامس‌هاي خارجي از مسير قاچاق به كشور وارد مي‌شوند و افزايش قيمت‌ آن‌ها به تبع گران شدن آدامس‌هاي توليد داخل بوده است، در واقع واردكنندگان قانوني و قاچاقچيان قيمت‌هاي خود را بر اساس توليدات داخلي تعيين مي‌كنند.

دوغ و نوشابه
بنا به مصوبه‌اي كه در اواخر سال ‌٨٥ به تصويب نمايندگان مجلس رسيد ‌٦٠ درصد در‌آمد حاصله از افزايش قيمت نوشابه‌هاي گازدار به منظور پيشگيري، آموزش، تغيير زندگي و غربالگري بيماران ديابتي و كمك به هزينه‌هاي درماني اين بيماران و انجمن‌هاي غيردولتي مرتبط با ديابت در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار گيرد كه اين موضوع افزايش قيمت نوشابه را در پي داشت.
روند صعودي قيمت نوشابه كه از ابتداي سال گذشته آغاز شده بود ادامه دارد و در حال حاضر انواع نوشابه‌هاي خانواده با قيمت ‌٧٥٠ تا ‌٨٠٠ تومان به فروش مي‌رسد.
قيمت ماء‌الشعير‌هاي شيشه‌اي هم كه سال گذشته ‌١٥٠ تومان بود امسال به ‌٢٠٠ تومان افزايش پيدا كرده است.
قيمت دوغ ‌٥/١ ليتري از اواخر سال گذشته با افزايش زيادي مواجه بود و از قيمت‌هاي ‌٤٥٠ تا ‌٥٥٠ تومان به ‌٧٥٠ تومان افزايش يافته است؛ اين گراني در ادامه افزايش قيمت لبنيات پس از خارج شدن اين محصولات از شمول قيمت‌گذاري‌هاي دولتي است كه نمونه آن را در قيمت خامه، پنير و خامه شكلاتي هم شاهد بوده‌ايم؛ مثلا قيمت خامه شكلاتي از ‌٦٠٠ به ‌١٠٠٠ تومن يعني افزايش يافته است.

بيسكوئيت
قيمت بيسكوئيت‌هاي ويفر با افزايش ‌٥٠ درصدي از ‌١٠٠ تومان به ‌١٥٠ تومان افزايش يافته است. انواع ديگر بيسكوئيت هم به خاطر افزايش نسبي قيمت آرد با رشد ‌٢٠ تا ‌٥٠ درصدي قيمت روبرو بوده‌اند.
قيمت تي‌تاپ‌هاي ‌٥٠ و ‌٧٥ توماني هم امسال يكدست شده و انواع تي‌تاپ با قيمت ‌١٠٠ تومان به بالا عرضه مي‌شود.

مربا و ترشي‌جات
قيمت انواع مربا‌هاي ‌١٦٠ سي‌سي از ‌٣٠٠ تومان در سال گذشته به ‌٤٠٠ تومان افزايش يافته و ترشي‌هاي ‌٧٥٠ سي سي هم از قيمت ‌٨٥٠ تا ‌٩٠٠ تومان به ‌١٠٠٠ تومان رسيده‌اند.

بستني
قيمت انواع بستني‌هاي عروسكي كه در تابستان سال گذشته ‌٢٥٠ تومان بود امسال به ‌٤٠٠ تومان افزايش يافته و قيمت بستني‌هاي كاكائويي موسوم به "مگنوم" هم كه سال گذشته ‌٣٥٠ تومان بود به ‌٥٠٠ تا ‌٥٥٠ تومان رسيده است.
قيمت انواع بستني‌هاي دستي در بستني‌فروشي‌ها هم با افزايش قيمت روبرو بوده است و با اين كه نرخ مصوب اتحاديه براي بستني ممتاز كيلويي ‌٣٥٠٠ تومان، بستني درجه يك سه هزار تومان و بستني درجه دو ‌٢٥٠٠ تومان اعلام شده است ولي بستني فروش‌ها كار خود را مي‌كنند و قيمت‌هاي خود را تعيين مي‌كنند، به طور مثال قيمت بسياري از بستني‌هايي كه سال گذشته در بستني‌فروشي‌هاي جلوي پارك‌ها ‌٥٠٠ تومان بود امسال به ‌٧٥٠ تا ‌٨٠٠ تومان افزايش يافته است و اگر واحد صنفي‌ هم نرخ‌هاي مصوب اتحاديه را رعايت كند بستني باكيفيت و خوشمزه‌اي در اختيار مردم نمي‌گذارد.
علاوه بر اين بحث غير بهداشتي بودن اين بستني‌ها كه در واحدهاي صنفي زنجيره‌اي به فروش مي‌رسد هم مطرح است و به گفته‌ يكي از بازرسان اتحاديه وضعيت بهداشت برخي از اين واحدها اسف‌بار است و با توجه به اين كه رعايت موارد بهداشتي براي توليد بستني با توجه به مصرف شير در آن بسيار مهم است غفلت از اين موارد مي‌تواند منجر به صدمات جبران‌ناپذير براي مشتريان شود.
بستني‌هايي هم كه اين روزها به عنوان بستني خارجي به فروش مي‌رسند داراي مشكلات مشابهي هستند چون امكان اين كه بستني خارجي وارداتي با قيمت هر كيلو ‌١٢ هزار تومان به فروش برسد وجود ندارد چون قيمت آن بسيار بالاتر از اين‌هاست؛ بنا به گفته مسئولان اتحاديه اين بستني‌ها در داخل و با رنگ‌هاي شيميايي توليد و به اسم بستني خارجي به فروش مي‌رسد!

رب گوجه‌فرنگي
با وجود كاهش قيمت صيفي گوجه‌فرنگي و فرارسيدن فصل برداشت محصول، قيمت رب گوجه‌فرنگي در بازار عمده‌فروشي با افزايش شديد روبرو شده و در بسياري از واحدهاي صنفي خرده‌فروشي رب كمياب است.
قيمت عمده‌فروشي رب گوجه‌فرنگي در يك ماهه اخير ‌٩٥٠ تا ‌١٠٠٠تومان به ‌١٥٠٠ تا ‌١٦٠٠ تومان افزايش يافته است.
خرده‌فروش‌هايي كه به تازگي در بازار خريد كرده‌اند آن را با قيمت ‌١٨٠٠ تا دو هزار تومان به فروش مي‌رسانند و اين در حالي است كه قيمت رب يك كيلويي پس از عيد ‌١٢٠٠ تا ‌١٣٠٠ تومان بوده است و سال گذشته در همين ايام قيمت رب گوجه‌فرنگي يك كيلويي ‌٩٠٠ تا ‌١٠٠٠ تومان بود.

تن ماهي
قيمت تن ماهي نسبت به يك سال گذشته با جهش خيره‌كننده‌اي روبه رو بوده است به گونه‌اي كه قيمت برخي از برند‌هاي آن از ‌٧٥٠ تومان در سال گذشته به دو هزار تومان در اوايل امسال رسيد كه اين موضوع باعث واكنش سازمان تعزيرات حكومتي شد و مديرعامل يك شركت توليد تن ماهي در تهران به اتهام گران‌فروشي و اجحاف در حق مصرف‌كنندگان به پرداخت جزاي نقدي يك ميليارد و ‌٢٥٠ ميليون ريال محكوم شد.
بنا به اعلام سازمان تعزيرات حكومتي ارقام محاسبه شده اين شركت بالاتراز حداكثر سود مجاز عوامل عمده و خرده‌فروشي اعلامي در بخشنامه سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان است و قيمت مندرج در فاكتورهاي صادر شده توسط شركت كه مستقيماً در اختيار خرده‌فروش قرار مي‌گيرد نشانگر حاشيه سود بالا براي خرده‌فروشان بوده است.http://www.dastranj.ir/shownews.asp?NC=4514

وضعیت اشتغال در کرمانشاه بحرانیست

بيکاران و کارگران در حکومت آخوندى ضحاکی

خشکسالی و کمبود بارندگی با از بین بردن بیش از 50 درصد کشاورزی استان, میزان بیکاری را به حد قابل توجهی افزوده است.


وضعیت اشتغال و بیکاری در استان کرمانشاه بدلیل نبود طرح ها و برنامه های عملی اشتغال زا در مراحل بغرنج و خطرناکی قرار گرفته است.
"جواد اکبری" فعال کارگری در کرمانشاه با بیان این مطلب به دسترنج گفت: طرح های اشتغال زائی که چندی قبل با نام بنگاههای کوچک زودبازده به درمان صنعت و اقتصاد صدمه دیده استان آمده بود؛ تنها به میزان20 درصد موفق بوده و جوابگوی موج فزاینده بیکاری استان نیست.
اکبری با اشاره به اینکه خشکسالی و کمبود بارندگی با از بین بردن بیش از 50 درصد کشاورزی استان, میزان بیکاری را به حد قابل توجهی افزوده است، گفت: در شرایط بحرانی کنونی دولت باید سرمایه ها را در جهت بهسازی صنایع دارای بحران کنونی، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال مادر بکار گیرد.

حسینیه دراویش نعمت اللهی کرج در آستانه تخریب

سياسى,اجتماعى و اقتصادى در حکومت ضحاکان

تعدادی از کلاه کج های شهرداری کرج به سمت حسینیه دراویش نعمت الهی گنابادی کرج رفتند.
به نقل از شاهدان عینی یک ماشین با آرم اجرائیات شهرداری کرج حاوی چند تن از ماموران کلاه کج نظامی ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز به سمت حسینیه دراویش نعمت الهی گنابادی رفتند.
این ماموران با ماشین گشت در اطراف حسینیه می چرخیدند و زنگهای حسینه را بصدا درآوردند و بعد از اینکه با کسی روبرو نشدند؛ بازگشتند.
شهردار کرج این امر را تایید کرده است اما در خصوص تصویب تخریب هنوز خبری به گوش نرسیده است ولی ظواهر امر نشان می دهد که بار دیگر حسینیه کرج در معرض تخریب قرار دارد.http://www.dastranj.ir/shownews.asp?NC=4516

محمد فدایی، بهنود شجاعی و سعید جزی، سه نوجوان، تا ۴۸ ساعت آینده اعدام می شوند

زندگى- حقوق آن و نقض آن در ایران و جهان

خبرنامه امیرکبیر: در حالیکه پیش از این اعلام شده بود ۱۱ نفر در صبح روز چهارشنبه اعدام خواهند شد، منابع مختلف خبری گزارش دادند که در این میان محمد فدایی، بهنود شجاعی و سعید جزی سه نوجوان که در هنگام ارتکاب به جرم کمتر از ۱۸ سال داشته اند، جزو نفرات اعدامی خواهند بود و ظرف ۴۸ ساعت آینده به پای چوبه دار فرستاده خواهند شد.

فعالان حقوق بشر در ایران خبر دادند که محمد فدایی و بهنود شجاعی پس از طی نمودن پروسه پرابهام و پرتناقض قضائی خود و محکوم شدن به مرگ توسط دادگاههای نوجوانان و علیرغم تلاشهای تشکلات حقوق بشری برای نجات جان آنان جهت اجرای حکم اعدام در تاریخ چهارشنبه مورخه ۲۲/۳/۸۷ ساعاتی قبل از زندان رجایی شهر کرج به سلولهای انفرادی واحد ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند. محکومین به مرگ طبق قاعده از ۴۸ ساعت قبل از اعدام در اینگونه سلولها نگهداری میشوند.

همچنین کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر خبر دادند سعید جزی، محمد فدایی و بهنود شجاعی، سه نوجوان محکوم به اعدام، از زندان رجایی شهر کرج به قرنطینه زندان اوین انتقال یافته و قرار است ساعت ۴ صبح روز چهارشنبه، به محل اجرای حکم اعدام برده شوند.

تاریخ اجرای حکم اعدام این سه نوجوان، که در سنین زیر ۱۸ سال مرتکب جرم شده اند، از سوی دادگاه روز ۲۲ خردادماه مقرر شده است.

قرار است عده ای از فعالان حقوق بشر و وکلای پیگیر در این زمینه، فردا با حضور در برابر زندان اوین ضمن اعتراض به صدور و اجرای حکم اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال که مطابق با اسناد بین المللی “کودک” محسوب می شوند، خواهان توقف اجرای حکم این سه محکوم شوند.

در همین زمینه:

نامه وکیل نوجوانان در آستانه اعدام

۳edam.JPG

ترديد مالزي براي سرمايه‌گذاري در عسلويه

اخبار مرتبط داخلی و خارجی ایران

رئيس شركت پتروناس مالزي، از به تأخير افتادن تصميم نهايي اين شركت براي سرمايه‌گذاري در پروژه چند ميليارد دلاري پارس جنوبي خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «رويترز»، محمد حسن ماريكان افزود: افزايش هزينه‌هاي توسعه ميدان گازي پارس جنوبي و همچنين افزايش قيمت جهاني آهن و فولاد، علت اصلي به تأخير افتادن تصميم شركت پتروناس درباره اين پروژه است. افزايش هزينه‌ها، مدل تجاري و اقتصادي پروژه را به طور كلي تغيير داده است و بايد بار ديگر درباره اقتصادي بودن پروژه تحقيق و بررسي كنيم.

بنا بر توافق اوليه، پتروناس مالزي 10 درصد سهام پروژه توسعه بخشهايي از ميدان گازي پارس جنوبي را در اختيار دارد و سهم شركت توتال فرانسه نيز 40 درصد است. ايران زمان خاصي را براي اعلام نظر نهايي اين دو شركت براي مشاركت و سرمايه‌گذاري در اين پروژه تعيين كرده است.

وي تصريح كرد: واقعا بسيار مشكل است كه زمان خاصي را تعيين كنيم. مسائل و عوامل زيادي در تصميم‌گيري نهايي پتروناس مؤثر و دخيل است. اين مسأله، تنها به شركت ما بستگي ندارد بلكه بخشي نيز به كشور ميزبان مربوط است. همه اين مسائل، نياز به وقت و زمان دارد و ما قصد داريم به مذاكرات خود ادامه دهيم.http://www.tabnak.ir/pages/?cid=12055

محروميت غيرمنتظره كشاورزان نمونه از ديدار با رئيس‌جمهو

دولت-مجلس-قضاوت و رهبر در حکومت ضحاکان
خبرنگار «تابناك» گزارش داد: برنامه از پيش تعيين‌شده براي ملاقات صد كشاورز نمونه و نمايندگان شش هزار تعاوني روستايي با رئيس‌جمهور در مصلاي تهران كه قرار بود فردا انجام شود، امروز به صورت غير منتظره لغو شد.

بنا بر اين گزارش، به اين منظور هزاران تن از فعالان بخش كشاورزي و روستايي از اقصا نقاط كشور به تهران آمده و اسكان داده شده بودند تا امسال در مراسمي گسترده‌تر در مصلاي تهران و با حضور عالي‌ترين مقام اجرايي كشور، از آنها تقدير شود.

بر اساس شنيده‌ها، صبح امروز گفته شده مراسم مصلي لغو و فردا عصر صرفا 96 كشاورز نمونه براي ديدار با دكتر احمدي‌نژاد به رياست جمهوري بروند.

با اين حال، اين برنامه نيز عصر امروز لغو شده و به افرادي كه با هزينه‌اي سنگين به پايتخت آورده شده بودند، گفته شده به روستاهاي خود بازگشته و يكشنبه بعد مراجعت كنند.

مشخص نيست علت اين ناهماهنگي كه موجب اتلاف هزينه سنگين و نيز ناراحتي ارزشمندترين اقشار كشور شده، چه موضوع مهمي بوده است؟
مدير روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي با تاييد تغيير اين برنامه به «تابناك» گفت: اساسا مشكل خاصي پيش نيامده و ما فردا برنامه تقدير وزير جهاد كشاورزي از اين عزيزان را برگزار مي‌كنيم و هفته بعد تنها 2 ساعت برخي از اين افراد با رييس‌جمهور ملاقات مي‌كنند تا وقت ايشان كمتر گرفته شود.
وي با تاييد اين كه هزينه رفت‌وآمد و اسكان افراد مذكور با اين وزارتخانه است، افزود: چون اكثر كشاورزان نمونه ساكن تهران يا نقاط افراد تهران نظير قزوين و شهرهاي شمالي هستند، چندان مشكلي براي رفت و برگشت يا ماندن آنان تا هفته آينده پيش نخواهد آمد.

تصویر: اقدام عجيب هتل جلفاي اصفهان براي ارتقاي امنيت اخلاقی !!!

اختصاصی پارسینه
تصویر: اقدام عجيب هتل جلفاي اصفهان براي ارتقاي امنيت اخلاقي
هتل جلفاي اصفهان در اقدامي عجيب و بي سابقه براي آنچه که ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي ناميده، تخفيف ويژه اي براي ميهمانان با پوشش کامل اسلامی خود در نظر گرفته است.

بازداشت یک شاعر جوان در آمل

آسمان دیلی نیوز: ایمان رضایی، عضو انجمن شعر جوانان آمل و فعال حقوق بشر، روز یکشنبه 12 خردادماه، توسط نیروهای اطلاعات در منزلش بازداشت و به زندان آمل انتقال یافت.

وی که در جریان مراسم سالگرد اکبرمحمدی، به دلیل ایراد سخنانی اعتراضی نسبت به مسئولان حکومت، دستگیر و به اتهام ایجاد "اغتشاش و توهین به رهبری" به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، با تأیید حکمش از سوی دادگاه تجدیدنظر روانه زندان شد.

این شاعر جوان که چندی پیش نیز کتاب شعری با عنوان " اندوهی از روی متانت" به چاپ رسانده بود، هم اکنون در زندان آمل نگهداری می شود. زندانی که محل نگهداری مجرمان با جرایمی چون قاچاق، مواد مخدر و.. است.

اکونومیست: نرخ تورم امسال به 25 درصد می رسد

واحد اطلاعات اكونوميست با افزايش بسيار زياد پيش‌بيني قبلي خود، اعلام كرد كه امسال نرخ تورم در ايران به 25 درصد خواهد رسيد.

به گزارش ايسنا، اكونوميست در گزارش ماه مي خود نرخ تورم ايران در سال گذشته را 17.1 درصد برآورد و اعلام كرد كه اين شاخص در سال جاري به 25 درصد مي‌رسد كه بالاترين ميزان طي دهه كنوني بوده و خواهد بود.

اكونوميست در گزارش پيشين خود نرخ تورم ايران را براي سال جاري 19 درصد پيش‌بيني كرده بود.

گزارش‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه قيمت اقلام و خدمات ضروري در ايران افزايش زيادي يافته و هزينه‌هاي وارداتي هم در حال رشد است. با توجه به اينكه احتمال دارد سياست مالي دولت همچنان توسعه‌اي باقي بماند، انتظار مي‌رود فشارهاي تورمي طي سال‌هاي آينده افزايش يابد و قيمت كالاها به صعود خود ادامه دهد.

بنابر اين اكونوميست پيش‌بيني مي‌كند كه نرم تورم در سال جاري به 25 درصد افزايش يافته و اين شاخص با اندكي كاهش در سال آينده به 22.8 درصد برسد.

تداوم روند نزولي نرخ تورم ايران در سال 89 را به 21 درصد خواهد رساند كه اين شاخص طي سال‌هاي 1390 و 91 معادل 19.5 درصد خواهد بود.

اين در حالي است كه روز گذشته ميزان تورم در 12 منتهي به ارديبهشت ماه سال 1387 نسبت به 12 ماه منتهي به ارديبهشت ماه سال 1386 معادل 19.8 درصد اعلام شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزي خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران بر اساس سال پايه 100= 1383 (359 قلم کالا و خدمت) در ارديبهشت ماه 1387 به شرح ذيل است: شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در ارديبهشت ماه سال 1387 نسبت به ماه قبل 1.7 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 25.3 درصد افزايش يافت.

پیشنهاد نظارت بر بازار توسط بسیج

کارگزاران: روزنامه رسالت كه در محافل سیاسی به‌عنوان ارگان راست سنتی و جریان بازار شناخته می‌شود، دیروز در سرمقاله خود پیشنهاد «نظارت بر بازار توسط نیروهای بسیج» را مطرح كرد. این روزنامه با چاپ یادداشتی با اشاره به گرانی و احتكار برخی كالاها در روزهای اخیر نوشت: كشور نیازمند «طرح ارتقای امنیت اقتصادی» است. دولت می‌تواند با بسیج نیروها در وزارتخانه‌های مختلف و حتی استمداد از نیروهای داوطلب بسیجی ضعف‌ها و كمبودهای سامانه نظارتی خود را جبران كند تا دست سودجویان كوتاه گردد.

گزارشهای شنيداری و ديداری

افشای فساد اقتصادی برخی از سران نظام توسط عضو هیات تحقیق و تفحص از قوه قضاییه

افشاگرى ضحاکان زمانه

افشای فساد اقتصادی برخی از

سران نظام توسط عضو هیات تحقیق

و تفحص از قوه قضاییه

picture۳.JPG

خبرنامه امیرکبیر: عباس پالیزدار دبیر هیات تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در سخنانی در دانشگاه همدان و شیراز موارد فساد اقتصادی بسیاری از سران نظام را فاش ساخت.

پالیزدار که ریاست “دفتر مطالعات زیربنایی” در “مرکز پژوهش‌های مجلس” را نیز پیش از بر عهده داشته است در سخنان خود در روزهای چهاردهم اردیبهشت در دانشگاه بوعلی سینا همدان و هفتم خرداد در دانشکده حقوق دانشگاه شیراز فساد اقتصادی افرادی همچون محمد یزدی (عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان، دبیر جامعه مدرسین حوزه ‏علمیه قم و رئیس سابق قوه قضاییه)، محمد امامی کاشانی (عضو شورای ‏نگهبان و امام‌جمعه تهران)، علی‌اکبر ناطق نوری (رییس بازرسی ویژه دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت ‏نظام)، واعظ طبسی (تولیت آستان قدس رضوی) به همراه فرزندش ناصر واعظ طبسی، معزی (معاون رئیس دفتر رهبری)، حبیب الله ‏عسگراولادی (دبیرکل موتلفه اسلامی)، محسن رفیقدوست (رییس سابق بنیاد مستضعفان) و فرزندان هاشمی رفسنجانی را فاش ساخته است.

در حالی که هنوز ۲ روز از انتشار فیلم مربوط به سخنان پالیزدار در دانشگاه همدان نگذشته است، این سخنان با واکنش های گسترده ای روبرو شده است. سایت تابناک متعلق به محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، طی واکنشی به انتشار این فیلم نوشت: “این فرد همچنین اتهامات زننده‌ای را متوجه برخی از چهره‌های نظام از جمله آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری و … کرده و مدعی شده که دادمان، وزیر راه دولت خاتمی و شهید کاظمی، فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه، ترور شده‌اند که همه مطالب آمده پیش از این در تلویزیون‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اپوزیسیون طرح شده بود و اکنون با کمال تعجب، در چهارچوب حمایت از دولت، تکرار شده است!” سایت رجانیوز متعلق به نزدیکان احمدی نژاد بلافاصله به مطلب سایت تابناک واکنش داده و این سایت را “سایت اینترنتی وابسته به محافل بدنام اقتصادی که سابقه لوث کردن پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی را نیز در کارنامه دارد” دانست. همچینن سعید ابوطالب یکی از نمایندگان مجلس هفتم نیز در واکنش به پخش این فیلم خواستار برخورد قضایی با عباس پالیزدار شده است.

فیلم مربوط به سخنان عباس پالیزدار را در این لینک می توانید ببینید.

سایت روز متن کامل سخنان عباس پالیزدار را از فیلم آن منتشر کرده است که در ذیل می آید. لازم به ذکر است که در متن زیر، هر ‏کجا که اظهارات پالیزدار قابل فهم نبوده ، از علامت […] استفاده شده است:‏

متن کامل سخنان اخیر درباره نقش برخی از سران نظام در مفاسد اقتصادی‎‎

‏[…] چرا ما نمی توانیم با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم چون سران بزرگ مملکت در این رابطه دخیل هستند و در ‏حال حاضر دولت به تنهایی به مبارزه با این مفاسد برخاسته که فکر می کم نتواند موفق باشد. اگر بخواهم فقط چند ‏پرونده کوچک مفاسد اقتصادی را بگویم آنوقت می بینید که چه مصیبتی کشور را گرفته که داد رهبر را هم ‏درآورده و به خاطر بعضی مسایل رهبر باید به صورت سربسته به مردم بگوید که در کشور چه خبر است. ‏

کسانی که به عنوان مفسد اقتصادی در کشور در حال فعالیت هستند تحت حمایت شاهرودی رئیس قوه قضاییه قرار ‏دارند. وقتی طی ۱۶ سال گذشته پرونده هایی از مفاسد اقتصادی بررسی شده و مدیران به دادگاه معرفی و دادگاه ‏حکم ۵ ریال ۱۰ ریال برای متهمان داده، ببینید چه مصیبتی بر سر کشور آمده است. ‏

پرونده شهرام جزایری هم که مطرح شد، مانند هزاران پرونده مفاسد اقتصادی دیگر است، ولی چون شهرام ‏جزایری اسامی یکسری مفاسد اقتصادی و افراد وابسته را اعلام کرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت چرا که منافع ‏بسیاری از علما و سران به خطر افتاده بود.‏

در حال حاضر ۱۲۳ پرونده مفاسد اقتصادی کشور در کمیته تحقیق و تفحص مجلس در دست بررسی است ولی ‏اگر بخواهیم پرونده واقعی مفاسد اقتصادی را بیان کنیم، اصلاً نمی توانیم باور کنیم.‏

‏[مجلس خواست از خود قوه قضاییه تحقیق و تفحص کنند، که مخالفت کردند و نگذاشتند] به رهبر انقلاب متوسل ‏شدند. مقام معظم رهبری نوشتند که آقای شاهرودی، همانند دیگر دستگاه‌ها در تحقیق و تفحص عمل گردد. ‏کمیته‌بندی‌ها صورت گرفت و در دستگاه قضایی کمیته‌بندی شد و هر کمیته‌ای در یکی از دستگاه‌ها مستقر شد. ‏برای مسائل اجرایی این تفحص هم، ما مستقر شدیم در سازمان بازرسی کل کشور. ‏

نامه‌نگاری کردیم، اما برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری، با وجود نامه‌هایی که ما زدیم و نامه‌هایی که […] مثلا ‏ما گفتیم مسئله فروش سؤال‌های کنکور چه بود؟ پرونده‌اش را بدهید که چه کسی [در این کار] دست داشت. اینها ‏پرونده‌های اصلی را نمی‌دادند که ببینیم چه کسی دست داشت، پرونده‌های فرعی را می‌دادند. خلاصه ما هم دست ‏پیدا کردیم به کدهایی […] به جاهایی که رسیدیم، مرخصی‌ها شروع شد […] خلاصه ما فجایعی که اتفاق افتاده در ‏جمهوری اسلامی را دیدیم. خدا را شاهد می‌گیرم که شبها خوابم نمی‌برد. گریه‌ام می‌گرفت که ما این‌همه شهید ‏دادیم، این‌همه مصیبت‌ها مردم کشیدند. حالا بدون توجه به این‌همه فقر و مصیبت‌ها و مشکلاتی که مردم دارند، ‏کسانی که مردم پشت سرشان نماز می‌خوانند، رفته‌اند این کارها را کرده‌اند؟ خدا شاهد است خوابم نمی‌برد، هفته‌ها ‏خوابم نمی‌برد، روزها خوابم نمی‌برد.‏

خلاصه دیدم که یک آقایی آمده و نامه زده که پسرش معلول جسمی است. گفته می‌خواهم یک مؤسسه توانبخشی بزنم ‏که پسرم هم برود در آن مؤسسه توانبخشی، دم دست خودم باشد. ۱۰۰ تا، ۲۰۰ تا، ۳۰۰ تا معلول را نگهداری ‏کنیم در آنجا، پسرم هم مسئول آنها باشد. گفتند: باشد، خدا پدرت را بیامرزد. مؤسسه را که ثبت کرده و کارش را ‏استارت زده، نامه زده به آقای […] گفته که من ساپورت نیاز دارم، نمی‌توانم خرج کنم که، باید نظام به ما کمک ‏کند. چه‌کار کنیم؟ فلان معدن را، معدن سنگ دهبید فارس را بدهید به این آقا. آقا این سنگ مرمر بهترین سنگ ‏مرمر دنیاست، از منابع انفال جمهوری اسلامی است. بدهیم به شما؟ بله، بدهیدش به من. معامله انجام شد و این ‏معدن را به این آقا واگذار کردند. دوباره بعد از یک مدت گفت آقا این معدن کافی نیست، معدن […] زنجان را هم ‏بدهید به ما. چهار تا را که ما پیدا کردیم، چهار تا معدن را یک آقایی از علما گرفته، که مردم هم پشتش نماز ‏می‌خوانند متأسفانه. ‏

‏[یکی از حاضر خواستار اعلام اسم فرد می‌شود] اگر اجازه بدهید، اسم نبرم. شاید بعضی‌ها خدای نکرده … [تعداد ‏بیشتری خواستار اعلام اسم فرد مورد اشاره می‌شوند] خب بعضی‌ها معتقدند که اگر اسم بیاورید مردم نسبت به ‏مذهبشان بی‌اعتقاد می‌شوند. من این اعتقاد را ندارم ها… مردم ما مذهبشان پایه و اساسش وصل نیست به علما، ‏ولیکن بعضی‌ها چون این اعتقاد را دارند من مراعات می‌کنم… [اعتراض جمعی. یکی از دانشجویان می‌گوید ‏بگویید تا پشت سرش نماز نخوانیم.] نه دیگر، اگر بنا باشد ما بگوییم و شما نماز نخوانید که نمی‌شود… [ادامه ‏همهمه] باشد، من چند موردی را اسامی‌اش را می‌گویم. این یکی که عرض کردم، آقای امامی کاشانی است. استاد ‏اخلاق و چه و چه و از این مسائل.‏

عرض شود خدمتتان که، یک دانشکده‌ای را رفته‌اند از مقام معظم رهبری اجازه‌اش را گرفته‌اند که برای خواهران ‏دانشکده علوم قضایی می‌خواهیم بزنیم در قم. چیز خوبی است که خواهران هم در آن فضا حضور داشته باشند، اگر ‏متهمی از خواهران [بود] از او بازجویی کنند و از این حرفهای اینطوری. خلاصه نظر آقا را گرفتند که این ‏دانشکده تأسیس شود. آقا استقبال کردند و مجوز صدور دانشکده را دستورش را دادند. مؤسسه این دانشکده بلافاصله ‏بعد از گرفتن مجوز رفتند دنبال ساپورت‌های مالی‌اش. [نوشتند:] جناب آقای نعمت‌زاده، محبت فرمایید در جهت ‏حمایت از تأسیس این دانشکده، کارخانه لاستیک دنا را کارشناسی کنید جهت این دانشکده. آورند کارشناسی رسمی ‏دادگستری را، چون آقایانی که این مؤسسه را تأسیس کرده بودند در دستکاه قضایی هم بودند، آن کارشناسان رسمی ‏دادگستری هم می‌ترسیدند که قیمتی تعیین کنند که به اینها بر بخورد، حتما باید قیمتی می‌گفتد که خوش به حال اینها ‏بشود. زدند ۱۲۶ میلیارد. در صورتی که ما معتقدیم ۶۰۰ میلیارد هم بالاتر بود. تازه، ۱۲۶ میلیارد که ویلاهایش ‏در شمال را نزده‌اند، اصلا در آمار نیاورده‌اند، زمین‌های شیرازش را در آمار نیاورده‌اند، پول نقد موجود در ‏حسابش را هم در آمار نیاورده‌اند، این طوری به ۱۲۶ میلیارد واگذاری کردند. ‏

آن آقا نامه نوشتند که آقای نعمت زاده: محبت کنید تخفیف منظور فرمایید. آقای نعمت‌زاده هم نوشتند ۵۰ درصد ‏تخفیف [خنده حضار] از مال بابایش می‌خواست ببخشد. دوباره نوشتند که محبت کنید تخفیف دیگری منظور ‏بفرمایید. خلاصه پنج بار نامه‌نگاری انجام شده، معدن ۱۲۶ میلیاردی به ۱۰ میلیارد واگذار شد. بعد از آن دوباره ‏نوشتند که ما حالا امکان پرداخت این پول را نداریم، ترتیباتی فراهم نمایید تا امکان پرداخت این پول برای ما فراهم ‏شود. نوشتند که ۸۰ درصدش را اقساط بلندمدت و ۲۰ درصد یعنی ۲ میلیاردش را هم نقدی پرداخت کنید. گفتند ما ‏آن ۲ میلیارد را هم نداریم نقدی بدهیم، ما بررسی کرده‌ایم که اموال کارخانه لاستیک دنا به این مقدار می‌رسد، از ‏شما مهلت می‌خواهیم که اینها را بفروشیم تا بتوانیم این پول را بدهیم. گفتند که باشد، سفته‌ای ارائه بدهید به مدت ۹ ‏ماه و ما این را نقد از شما می‌پذیریم. گفتند آقا پول هم نداریم که سفته بخریم! نوشت که آقای محمدتقی بانکی، ‏مدیرعامل سازمان صنایع ملی ایران، ۲۳ میلیون تومان از صندوق سازمان صنایع ملی ایران برداشت کنید و سفته ‏بخرید، بروید آیت‌الله فلانی و فلانی امضا کنند و کارخانه را تحویلشان بدهید. و بعد از چند وقت دیدیم که کارخانه ‏هم در بورس فروخته شد و واگذار شد که به آن پشت پرده‌ای‌هایی که اینها را هدایت می‌کنند. اینها آلوده دست آنها ‏شده‌اند، [کسانی] مثل آقای گنجی. نه، آن گنجی سیاسی را نمی‌گویم، آن آقای گنجی [را می گویم] که صاحب ‏کارخانه مهرام است و تمام کارخانه‌های سرایه‌گذاری بانک ملت و سرمایه‌گذاری‌های بانک صادرات و چه و چه. ‏واگذار شد به آنها و رفت، چند میلیارد هم زدند به جیب و رفتند. این که عرض کردم لاستیک دنا، مال آقای یزدی ‏بود - آقای محمد یزدی رئیس قوه قضاییه - در زمان ریاستش و آقای محمدعلی شرعی نماینده خبرگان استان قم.‏

مجددا آقای یزدی برمی‌دارد می نویسد که جناب آقای فروزش، حمید ما بیکار است! ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ‏جنگل‌های شمال جهت صادرات چوب بهره‌مند گردد. آقای حمید یزدی، پسر آقای یزدی، مدیرکل حوزه ریاست قوه ‏قضاییه بود در آن مقطع. و متأسفانه جنگل‌های شمال را [این طوری] به تاراج بردند و رفتند. یعنی طوری شده بود ‏که در این پرونده من دیدم که یکسری مردم بیچاره شمال که حق قانونی‌شان بود، و به اندازه هیزمشان و به اندازه ‏مصرفشان چوب انبار کرده بودند، یا شاید یک خورده بیشتر مصرف کرده بودند یا حتی برده بودند و فروخته بودند ‏یا انبار کرده بودند یا هرچی، [آنها را] گرفته بودند بازداشت و پاسگاه و بگیرد و بنند، که خانواده شهدا ریخته ‏بودند جلوی زندان. علت آنکه این پرونده هم ثبت شده بود، این بود که کسی به اینها را گفته بود که آقای حمید یزدی ‏چطور اینهمه چوب را به تاراج می‌برد و ما که یکی دو تا یا چند تا هیزم و چوب برداشت کرده‌ایم، شما ما را به ‏عنوان متهم گرفته‌اید؟ بعد از آن بود که دیدند دارد مشکل می‌شود، آنها را آزاد کردند. اسنادش هست، به موقعش ‏اگر لازم باشد و یک موقع دوستان اطلاعات به ما نگویند که آقا اسناد محرمانه را چرا به مردم نشان دادی و اینها ‏طبقه‌بندی دارد و چه و چه، اسنادش را هم داریم.‏

آقای یزدی از این دست کارها در کارهای قضایی می‌کند، حالا یک وقتی بر اثر فشار مردم [عقب نشینی هایی ‏صورت می گیرد] چطوری است فشار مردم؟ اینطوری [که بالا گفتیم]…‏

هر کارخانه‌ای ضایعات دارد، ضایعات صنعت خودرو یک چیزی نیست که بریزند بیرون یا بخواهند بازسازی‌اش ‏کنند. مثلا جک آن شکسته یا درش خط افتاده یا چراغش شکسته یا از این دست چیزها. اینها را قانون می‌گوید ‏‏”ماشین‌های کارشناسی” است و به صورت صفر کیلومتر طبق مزایده به مردم واگذار می‌شود […] ‏

ایران خودرو می‌آید به دستگاه قضایی اعلام می‌کند که ما به همه قاضی‌ها ماشین [کارشناسی] می‌دهیم، ماشین ‏پرشیا می‌دهیم و زیر قیمت. خب چجوری؟ این ماشین کارشناسی است، ما هم تشخیص می‌دهیم که اینها را ۸ ‏تومان، ۹ تومان بدهیم. دیدیم که کارخانه ایران خودرو بدون هیچ ضابطه‌ای به قضات قوه قضاییه ماشین پرشیا به ‏نصف قیمت داده، بقیه‌اش را هم به اقساط، خیلی‌ها هم که ماشین به نامشان شد قسط‌ها را هم نپرداختند. همین بذل و ‏بخشش‌ها باعث شد صدای خیلی‌های دیگر در بیاید، از همین نهادها و بنیادها. مثلا “بنیاد نهج‌البلاغه”، [که گفتند] ‏‏۵۰۰ دستگاه به‌اش بدهید آقا! دید که بدش نمی‌آید، گفت ۵۱۷ تا دیگر هم بدهید. بنیاد نهج البلاغه کی هست؟ علی ‏اکبر ناطق نوری، حسین دین‌پرور، معزی، عسگراولادی، رفیق دوست… یا مثلا می‌آیند می‌دهند به باشگاه ‏پرسپولیس. باشگاه پرسپولیس کیست؟ آقای عابدینی. ۲۰۰۰ دستگاه بهشان بدهید. بنیاد دیگری به نام “همگرایی ‏اندیشه”، کیست این بنیاد؟ آقای فلاحیان، آقای علم الهدی، آقای ‏X‏ و ‏Y، تعاونی وزارت کشور، ۲۰۰۰ دستگاه ‏‏[گرفتند آنها هم] … [یا] صنایع هوافضای وزارت دفاع، فلان قدر. موشک کروز، فلان قدر. حوصله خواندن ‏همه‌اش را ندارم، یک لیست ۳۰ تایی از اینها هستند که این ماشین‌ها را زیر قیمت به آنها واگذار کردند. کدام ‏ماشین‌ها؟ ماشین کارشناسی؟ نه، به اسم کارشناسی. شروعش با ماشین کارشناسی وارد شد، بعد ماشین صفر ‏کیلومتر می‌آوردند می‌دادند به آقایان، به اسم کارشناسی. جالب است که آن ۹-۸ میلیون را هم پول نقد نمی‌گرفتند ‏ها، از دم قسط. باز جالب است بدانید که چون اینها هم کار سرشان می‌شد، دو سه قسط را می‌دادند و بقیه‌اش را ‏نمی‌دادند.‏

‏[این طور بود که] مردم صدایشان درآمد، چطوری صدایشان درآمد؟ وقتی که ماشین‌های کارشناسی خواستند به ‏مردم بدهند. ماشین‌های دیگر را که به نام کارشناسی داده‌اند و رفته، چطوری به مردم بگویند ما هنوز ماشین ‏کارشناسی داریم[؟] نمی‌توانند بگویند. حالا ماشین کارشناسی و ماشین خراب را به عنوان صفر به مردم ‏می‌فروشند. حتما برای بعضی از شماها هم اتفاق افتاده که ماشین صفر خریده‌اید، اما هنوز راه نیفتاده‌اید اتفاقی ‏برای ماشین افتاده. نگاه می‌کنید می‌بینید داخلش چیزی شکسته یا بدنه‌اش آسیب دیده یا خط افتاده، ولی به آنها، ‏رئیس دفتر آقای ادبی، رئیس اداره فروش ایران خودرو، در بازرسی کل کشور اعتراف کرده بود که بله، آقای ‏ادبی ساعت ۸ شب به بنده گفته بود که این پرشیای صفر را ببر بده به آقای ‏X‏ معاون سازمان بازرسی کل کشور. ‏بعد صدایم کرده که یک برف‌پاک‌کن آن را بشکن، به عنوان ماشین کارشناسی می‌خواهد بدهد دیگر، یک برف‌پاک‌کن ‏نو هم بگذار در ماشینش.‏

ببینید با مردم چطوری بازی می‌کنند. فساد اقتصادی تا کجا، اینقدر جسارت پیدا می‌کنند، با مردم بازی می‌کنند، تا ‏هرجا که دلشان می‌خواهد. مردم سر و صدایشان درآمد. حدود هزار و سیصد و خورده‌ای از این ماشین‌ها - که ‏آدمهایش آدمهایی بودند که پیگیر مطالباتشان بودند - می‌روند شکایت می‌کنند که به بازرسی کل کشور. سازمان ‏بازرسی کل کشور می‌گوید اهه، این همان‌هاست که ما گند زده‌ایم، حالا چکارش کنیم، پرونده را نه می‌توانیم بازش ‏بکنیم، نه می‌توانیم ببندیمش و بگوییم به ما ربطی ندارد. نمی‌شود، یکی دو تا نیستند که، حدود هزار وسید چهارصد ‏تا آدم ریخته‌اند آنجا. مجبور می‌شوند که پرونده را ادامه بدهند. آن کارشناس‌هایی که وسط کار بودند چیزی بهشان ‏نرسیده بود دیگر، نمی‌دانستند که قصه چیست. آنها پرونده را ادامه می‌دهند و می‌روند جلو و نهایتا به جایی ‏می‌رسد که همه مسائل رو می‌شود. تا به جایی می‌رسند که پرونده ماستمالی می‌شود و می‌رود.‏

من در مقابل شهید باکری ها و شهید همت‌ها و شهید زین‌الدین‌ها و… مجبورم، نمی‌توانم سکوت کنم. [تشویق ‏حضار] آنها رفقای من بودند… به ما می‌‌گفتند راه شهدا را ادامه دهید، امام را هوایش را داشته باشید، نگذارید امام ‏تنها شود. ما چطوری می‌توانیم اینها را ببینیم و ساکت باشیم؟

بخواهم وقت شما را با این موارد بگیرم، زیاد است. مثلا معدن ذغال سنگ طبس، دوازده تا از معادن در استان ‏خراسان توسط آقای واعظ طبسی. پرونده المکاسب مال پسر آقای واعظ طبسی [است].‏

اینها همان‌طور که جناب آقای احمدی نژاد گفتند در طول ۱۶ سال گذشته، البته نمی‌خواهم بگویم در آن ۱۰ سال ‏اول نبوده، چون شواهد نشان می‌دهد که آن موقع هم اتفاقاتی افتاده، ولی عمده اتفاقات در ۱۶ سال دولت آقای ‏هاشمی و خاتمی بوده، و آقای احمدی نژاد گفتند اینها در این ۱۶ شانزده سال یک شبکه مافیایی فامیلی ایجاد کرده‌اند ‏و تنیده‌اند در هم، که پاره کردن این شبکه مفاسد خیلی سخت شده است.‏

از هر زاویه ای بخواهیم به مفاسد اقتصادی بنگریم مصیبت بیشتری را خواهیم دید. اما رئیس جمهور در برخورد ‏با مفاسد اقتصادی با هیچ کس تعارف ندارد. وقتی گزارش‌هایی مبنی بر تخلف برادر ریس جمهور به عنوان ‏بازرس ویژه به رئیس جمهور می رسد، احمدی نژاد فوراً او را برکنار می‌کند که بعداً مشخص می‌شود این ‏گزارش‌ها بی‌پایه و اساس بوده است، که این اقدام رئیس‌جمهور می تواند امتیاز بزرگی برای ملت ایران باشد.‏

احمدی نژاد می خواهد دست مفاسد اقتصادی را از امکانات دولتی کوتاه کند. در حال حاضر دولت به تنهایی به ‏مبارزه مفاسد اقتصادی برخاسته و هیچ کس دولت را حمایت نمی کند.‏

در پرونده قاچاق کالا از فرودگاه پیام، قاچاقچی بزرگ فرودگاه پیام هزار و صد پرونده قاچاق کالا دارد، اما هنوز ‏موفق به بازداشتش نمی‌شویم، چرا که تحت‌الحمایه آقای ناطق نوری است. در مورد سلطان شکر و مافیای شکر هم ‏باید بگویم که آقای مدلل، داماد یکی از علمای بزرگ بوده است. مدلل با همکاری شخصی به نام محمدرضا یوسفی ‏اقدام به این کار می‌کردند که پس از رو شدن فعالیتشان حاضر شده بودند ۷۰۰ میلیارد تومان برای مختومه شدن ‏این پرونده بپردازند.‏

در مورد قاچاق سیگار، اساسا تولید و قاچاق سیگار تولید توتون ایران را فلج کرده و کارگران این کارخانه‌ها را ‏بیکار کرده. ‏

‏[در پاسخ به سؤالی درباره سقوط هواپیمای شهید کاظمی] این پرونده را من بررسی نکرده‌ام، اما طبق آنچه از ‏شواهد پیداست، می‌توان ماجرا را عمدی داشت و دست یکی از سران وقت سپاه در آن دخیل بود. ما دو سقوط ‏هواپیما داشتیم. یکی شهید کاظمی و دیگری شهید دادمان. در مورد دادمان ماجرا عمدی بود، پرونده‌ای هزار ‏صفحه‌ای این را می‌گوید.‏

البته تصادف و کشته شدن کریمی وزیر دادگستری سابق یک حادثه طبیعی بود. کریمی از جمله کسانی بود که در ‏مبارزه با مفاسد جدی بود اما در بعضی موارد خیلی زیاده‌روی می‌کرد، به طوری که در قضیه خاک سرخ جزیره ‏هرمز بدون دلیل معدن را متوقف کرد به خاطر اینکه اعلام کردند این معدن وابسته به آیت الله خزعلی است که ‏مشخص شد چنین چیزی در کار نیست.‏

درباره مفاسد اقتصادی آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش هم، آن قدر مفاسد اقتصادی این خانواده زیاد است که ‏اصلاً قابل گفتن نیست. اما یکی از مفاسد اقتصادی این خانواده که میلیاردها دلار [بوده] از محل عدم پرداخت ‏عوارض به دولت [بوده و] پول را بالا کشیدند، واردات خودروی دِوو بود. یک سوم جزیره کیش، پارک جنگلی در ‏شمال [؟] را هم باید از دیگر مفاسد اقتصادی خانواده هاشمی بیان کرد.‏

در حال حاضر اسطبل اسب های دختر هاشمی فقط روزی ۱۰۰ هزار تومان پول هندوانه‌هایی است که برای ‏اسب‌ها می ریزند. شرکت نفتی این خانواده به همراه عمه خانم یعنی خواهر هاشمی در کانادا هم که دیگر قابل ‏گفتن نیست.‏

پسر وسطی هاشمی به نام مهدی که در سازمان مدیریت بهینه سوخت مدیریت می‌کرد، با استخدام زیباترین ‏دختران از آنها چه سوء استفاده‌هایی که نمی‌کرد و بعداً که فیلم از اتاق او کشف شد عمق کثیف‌کاری‌های او ‏مشخص شد…

مصاحبه رادیو فردا با عباس پالیزدار

یکی از مشاوران کم شهرت کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم که در شمار نزدیکان محمود احمدی نژاد قرار دارد با دو سخنرانی جنجالی در دانشگاه همدان و شیراز بار دیگر توجه افکار عمومی و رسانه های غیر رسمی ایران را به فساد اقتصادی و اداری مقامات ارشد جمهوری اسلامی جلب کرده است.

عباس پالیزدار که از وی به عنوان دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه نام برده می شود، طی دو سخنرانی در روزهای ۱۴ اردیبهشت در دانشگاه بوعلی همدان و هفتم خرداد در دانشکده حقوق دانشگاه شیراز دستکم ۵۰ تن از مقامات ارشد و روحانیان با نفوذ جمهوری اسلامی را با ذکر نام به «فساد اقتصادی»، «رانت خواری» و در برخی موارد به «فساد اخلاقی» متهم کرده است.

آقای پالیزدار در گفت و گو با رادیو فردا سخنرانی های خود در دانشگاه های همدان و شیراز و متن منتشره از سخنان خود در اینترنت را تایید کرد.

عباس پالیزدار در دو سخنرانی خود بیش از ۵۰ تن از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران را با اسم و اعلام سمت های آنها، متهم به «رانت خواری» و ارتباط داشتن با «مافیای اقتصادی» کرده است.

از جمله مقام هایی که وی در سخنرانی های خود از آنها نام برده است می توان به افراد زیر اشاره کرد: عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی به همراه فرزندش ناصر واعظ طبسی، آیت الله محمد امامی کاشانی، عضو سابق شورای ‏نگهبان و امام جمعه تهران، محمد یزدی از اعضای سابق شورای نگهبان، مجلس خبرگان، و دبیر جامعه مدرسین حوزه ‏علمیه قم و رییس سابق قوه قضاییه و فرزندش حمید یزدی، ابوالقاسم خزعلی، عضو جامعه مدرسین و عضو سابق فقهای شورای ‏نگهبان، علی اکبر ناطق نوری، رییس بازرسی ویژه دفتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، حجت الاسلام معزی، معاون دفتر رهبر جمهوری اسلامی، محسن رفیقدوست، رییس سابق بنیاد مستضعفان و از بنیانگذاران سپاه پاسداران، حبیب الله ‏عسگراولادی، دبیرکل موتلفه اسلامی، علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات و علی اکبر هاشمی رفسنجانی به اتفاق فرزندانش.

آقای پالیزدار همچنین علی لاریجانی، رییس مجلس هشتم را نیز به شدت مورد حمله قرار داده و در صلاحیت وی برای ریاست مجلس هشتم تردید کرده است.

علاوه بر این، وی از یحیی رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران به عنوان کسی نام برده که «احتمالا در سقوط هواپیمای حامل فرماندهان سپاه و از جمله احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران نقش داشته است.»

عباس پالیزدار از جمله نامزدهای ستاد حامیان مردمی محمود احمدی نژاد در انتخابات دور سوم شورای شهر است که چون اغلب دیگر حامیان دولت در آذر ۸۵ شکست سنگینی را در کارنامه خود ثبت کردند.

وی که از پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز به شمار می رود همچنین وعده داده که به سایر استان های کشور سفر خواهد کرد و شرح فساد مقامات حکومتی را به گوش مردم خواهد رساند.

همزمان خبرگزاری فارس گزارش داده که جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان که میزبان اولین سخنرانی عباس پالیزدار بوده از سوی وزارت علوم به مدت سه ماه تعلیق شده است.

جامعه اسلامی دانشجویان تشکلی دانشجویی است که در سال ۱۳۶۶ و به موازات انجمن های اسلامی دانشگاه ها، از سوی جناح راست حاکمیت جمهوری اسلامی تاسیس شد.

این تشکل در زمان تاسیس و تا سال ها موتلفه اسلامی، جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تشکل های همسو با آن ها را در دانشگاه ها نمایندگی می کرد.

با این حال به نظر می رسد که تغییر بلوک بندی قدرت در ایران طی سال های اخیر در تغییر گرایش های جامعه اسلامی دانشجویان نیز تاثیر گذار بوده و به دلیل حضور مهدی احمدی نژاد یکی از فرزندان رییس جمهوری اسلامی در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور این تشکل در جدال میان محافظه کاران سنتی و نومحافظه کاران ایرانی به جانب نومحافظه کاران هدایت شده است.

مرتضی قائمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در خصوص تعلیق فعالیت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه گفته است: «در اتهام، اعلام شده که پالیزدار حرمت اشخاص را نگه نداشته است.»

وی همچنین اعلام کرد: «پالیزدار قبل از اینکه حکمی در دادگاه علیه کسی صادر شده باشد و ادعای تخلفات نام برده اثبات شده باشد، افراد را به عنوان متخلف و با اسم های خاص معرفی کرده است.»

آقای پالیزدار در خصوص ارتباطات خود با مقامات ارشد جمهوری اسلامی سکوت کرده است.

همزمان با وی، عبدالله شهبازی یکی دیگر از همکاران سه دهه گذشته وزارت اطلاعات که اخیرا در شیراز علیه آیت الله حائری شیرازی، امام جمعه شیراز، عبدالعلی نجفی، فرمانده سپاه انصار المهدی و روح الله حسینیان از دوستان سعید امامی و از چهره های امنیتی مدرسه حقانی دست به «افشاگری» زده و آنان را به «فساد اقتصادی» و «زمین خواری» متهم کرده است.

وی به صراحت در سایت شخصی خود اعلام کرده که در هماهنگی با بازرسی ویژه ریاست جمهوری که ریاست آن بر عهده داوود احمدی نژاد، برادر رییس جمهوری اسلامی است، اقدام به این کار کرده است.

«سران نظام در فساد اقتصادی سهیم هستند»

فیلم سخنرانی پالیزدار در جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان از سوی این تشکل در اختیار تمامی نمایندگی های آن در سایر شهرهای کشور قرار گرفته است.

جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی همچنین بخش هایی از متن سخنرانی پالیزدار را ابتدا در وبلاگ خود منتشر کرد اما با گسترش بازتاب های این سخنرانی در رسانه های غیر رسمی و سایت ها اقدام به حذف آن کرد.

به رغم شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی محمود احمدی نژاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و تکرار وعده «افشاگری مافیای اقتصادی» در سخنرانی های سه سال اخیر محمود احمدی نژاد، در فیلم منتشر شده از سخنرانی ۱۴ اردیبهشت در دانشگاه همدان، عباس پالیزدار با طرح این سئوال که «چرا ما نمی توانیم با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم» تاکید کرده است: «چون سران بزرگ مملکت در این رابطه دخیل هستند و در ‏حال حاضر دولت به تنهایی به مبارزه با این مفاسد برخاسته که فکر می کنم نتواند موفق باشد.»

وی گفته است: «اگر بخواهم فقط چند ‏پرونده کوچک مفاسد اقتصادی را بگویم آن وقت می بینید که چه مصیبتی کشور را گرفته که داد رهبر را هم ‏درآورده و به خاطر بعضی مسایل، رهبر باید به صورت سربسته به مردم بگوید که در کشور چه خبر است.»

آقای پالیزدار می گوید: «کسانی که به عنوان مفسد اقتصادی در کشور در حال فعالیت هستند تحت حمایت شاهرودی، رییس قوه قضاییه قرار ‏دارند. وقتی طی ۱۶ سال گذشته پرونده هایی از مفاسد اقتصادی بررسی شده و مدیران به دادگاه معرفی و دادگاه ‏حکم پنج ریال، ۱۰ ریال برای متهمان داده، ببینید چه مصیبتی بر سر کشور آمده است.»

وی در ادامه گفته است: «در حال حاضر ۱۲۳ پرونده مفاسد اقتصادی کشور در کمیته تحقیق و تفحص مجلس در دست بررسی است ولی ‏اگر بخواهیم پرونده واقعی مفاسد اقتصادی را بیان کنیم، اصلاً نمی توانیم باور کنیم.»

‏آقای پالیزدار در ادامه شرحی از موانع ایجاد شده برای تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را بیان کرده و گفته است: «پس از بارها نامه نگاری… تحقیق و تفحص پس از دستیابی به کدهایی به جاهایی رسیده و فجایعی را که اتفاق افتاده در ‏جمهوری اسلامی دیدیم. خدا را شاهد می برم که شبها خوابم نمی برد. گریه ام می گرفت که ما این همه شهید ‏دادیم، این همه مصیبت ها مردم کشیدند. حالا بدون توجه به این همه فقر و مصیبت ها و مشکلاتی که مردم دارند، ‏کسانی که مردم پشت سرشان نماز می خوانند، رفته اند این کارها را کرده اند.»

عباس پالیزدار در ادامه سخنرانیش، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه تهران را به عنوان کسی معرفی کرده که «معادن سنگ های تزئینی کشور را تصاحب کرده» و گفته است: «دیدم که یک آقایی آمده و نامه زده که پسرش معلول جسمی است. گفته می خواهم یک مؤسسه توانبخشی بزنم ‏که پسرم هم برود در آن مؤسسه توانبخشی، دم دست خودم باشد. ۱۰۰ تا، ۲۰۰ تا، ۳۰۰ تا معلول را نگهداری ‏کنیم در آنجا، پسرم هم مسئول آنها باشد. گفتند: باشد، خدا پدرت را بیامرزد. مؤسسه را که ثبت کرده و کارش را ‏استارت زده، نامه زده به آقای … گفته که من ساپورت نیاز دارم، نمی توانم خرج کنم که، باید نظام به ما کمک ‏کند. چه کار کنیم؟ فلان معدن را، معدن سنگ ده بید فارس را بدهید به این آقا. آقا این سنگ مرمر بهترین سنگ ‏مرمر دنیاست. از منابع انفال جمهوری اسلامی است. بدهیم به شما؟ بله، بدهیدش به من. معامله انجام شد و این ‏معدن را به این آقا واگذار کردند.»

وی افزود: «دوباره بعد از یک مدت گفت آقا این معدن کافی نیست، معدن زنجان را هم ‏بدهید به ما. چهار تا را که ما پیدا کردیم، چهار تا معدن را یک آقایی از علما گرفته، که مردم هم پشتش نماز ‏می خوانند متأسفانه. این یکی که عرض کردم، آقای امامی کاشانی است. استاد ‏اخلاق و چه و چه و از این مسائل.»

دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه در ادامه سخنان خود آیت الله محمد یزدی، رییس سابق قوه قضاییه را نیز به فساد مالی متهم کرد و گفت: «یک دانشکده ای را رفته اند از مقام معظم رهبری اجازه اش را گرفته اند که برای خواهران، ‏دانشکده علوم قضایی می خواهیم بزنیم در قم. چیز خوبی است که خواهران هم در آن فضا حضور داشته باشند… خلاصه نظر آقا را گرفتند که این ‏دانشکده تأسیس شود. آقا استقبال کردند و مجوز صدور دانشکده را دادند. مؤسسین این دانشکده بلافاصله ‏بعد از گرفتن مجوز رفتند دنبال ساپورت های مالی اش. جناب آقای نعمت زاده! محبت فرمایید در جهت ‏حمایت از تأسیس این دانشکده، کارخانه لاستیک دنا را کارشناسی کنید جهت این دانشکده. کارشناسی رسمی ‏دادگستری را } آوردند { ، چون آقایانی که این مؤسسه را تأسیس کرده بودند در دستگاه قضایی هم بودند. آن کارشناسان رسمی ‏دادگستری هم می ترسیدند قیمتی تعیین کنند که به اینها بر بخورد، حتما باید قیمتی می گفتند که خوش به حال اینها ‏بشود. زدند ۱۲۶ میلیارد (تومان). در صورتی که ما معتقدیم ۶۰۰ میلیارد (تومان) هم بالاتر بود. تازه، ۱۲۶ میلیارد که ویلاهایش ‏در شمال را نزده اند، اصلا در آمار نیاورده اند، زمین های شیرازش را در آمار نیاورده اند، پول نقد موجود در ‏حسابش را هم در آمار نیاورده اند، این طوری به ۱۲۶ میلیارد واگذار کردند.»

عباس پالیزدار افزود: «‏آن آقا نامه نوشت که آقای نعمت زاده: محبت کنید تخفیف منظور فرمایید. آقای نعمت زاده هم نوشتند ۵۰ درصد ‏تخفیف، از مال بابایش می خواست ببخشد. دوباره نوشتند که محبت کنید تخفیف دیگری منظور ‏بفرمایید. خلاصه پنج بار نامه نگاری انجام شده، معدن ۱۲۶ میلیاردی به ۱۰ میلیارد واگذار شد. بعد از آن دوباره ‏نوشتند که ما حالا امکان پرداخت این پول را نداریم، ترتیباتی فراهم نمایید تا امکان پرداخت این پول برای ما فراهم ‏شود. نوشتند که ۸۰ درصدش را اقساط بلند مدت و ۲۰ درصد یعنی دو میلیاردش را هم نقدی پرداخت کنید. گفتند ما ‏آن دو میلیارد را هم نداریم نقدی بدهیم، ما بررسی کرده ایم که اموال کارخانه لاستیک دنا به این مقدار می رسد، از ‏شما مهلت می خواهیم که اینها را بفروشیم تا بتوانیم این پول را بدهیم. گفتند که باشد، سفته ای ارائه بدهید به مدت نه ‏ماه و ما این را نقد از شما می پذیریم.»

وی اظهار داشت: «گفتند آقا پول هم نداریم که سفته بخریم! نوشت که آقای محمد تقی بانکی، ‏مدیر عامل سازمان صنایع ملی ایران، ۲۳ میلیون تومان از صندوق سازمان صنایع ملی ایران برداشت کنید و سفته ‏بخرید، بروید آیت الله فلانی و فلانی امضاء کنند و کارخانه را تحویل شان بدهید. و بعد از چند وقت دیدیم که کارخانه ‏هم در بورس فروخته شد و واگذار شد که به آن پشت پرده ای ها که اینها را هدایت می کنند. اینها آلوده دست آنها ‏شده اند… این که عرض کردم لاستیک دنا، مال آقای یزدی ‏بود، آقای محمد یزدی، رییس قوه قضاییه؛ در زمان ریاست اش … آقای یزدی بر می دارد می نویسد که جناب آقای فروزش، حمید (حمید یزدی) ما بیکار است، ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ‏جنگل های شمال جهت صادرات چوب بهره مند گردد. آقای حمید یزدی، پسر آقای یزدی، مدیرکل حوزه ریاست قوه ‏قضاییه بود در آن مقطع. و متأسفانه جنگل های شمال را به تاراج بردند و رفتند.»

عباس پالیزدار در بخشی دیگر از سخنان مفصل خود به موضوع واگذاری خودروهای شرکت ایران خودرو با قیمت پایین به قضات دادگستری اشاره کرده و گفته است: «ایران خودرو می آید به دستگاه قضایی اعلام می کند که ما به همه قاضی ها ماشین می دهیم، ماشین ‏پرشیا می دهیم و زیر قیمت. خب چه جوری؟ این ماشین کارشناسی است، ما هم تشخیص می دهیم که اینها را هشت ‏(میلیون) تومان، نه (میلیون) تومان بدهیم. دیدیم که کارخانه ایران خودرو بدون هیچ ضابطه ای به قضات قوه قضاییه ماشین پرشیا به ‏نصف قیمت داده، بقیه اش را هم به اقساط، خیلی ها هم که ماشین به نامشان شد قسط ها را هم نپرداختند. همین بذل و ‏بخشش ها باعث شد صدای خیلی های دیگر در بیاید، از همین نهادها و بنیادها. مثلا بنیاد نهج البلاغه، ‏‏۵۰۰ دستگاه بهش بدهید آقا! دید که بدش نمی آید، گفت ۵۱۷ تا دیگر هم بدهید. بنیاد نهج البلاغه کی هست؟ علی ‏اکبر ناطق نوری، حسین دین پرور، معزی، عسگراولادی، رفیق دوست.»

وی ادعا کرد که محمود احمدی نژاد از مقام هایی است که برای «مبارزه با فساد اقتصادی» تلاش می کند و افزود: «همانطور که جناب آقای احمدی نژاد گفتند در طول ۱۶ سال گذشته، البته نمی خواهم بگویم در آن ۱۰ سال ‏اول نبوده، چون شواهد نشان می دهد که آن موقع هم اتفاقاتی افتاده، ولی عمده اتفاقات در ۱۶ سال دولت آقای ‏هاشمی و خاتمی بوده، و آقای احمدی نژاد گفتند اینها در این ۱۶ شانزده سال یک شبکه مافیایی فامیلی ایجاد کرده اند ‏و تنیده اند در هم، که پاره کردن این شبکه مفاسد خیلی سخت شده است. از هر زاویه ای بخواهیم به مفاسد اقتصادی بنگریم مصیبت بیشتری را خواهیم دید. اما رییس جمهوری در برخورد ‏با مفاسد اقتصادی با هیچ کس تعارف ندارد.»

آقای پالیزدار می گوید: «احمدی نژاد می خواهد دست مفاسد اقتصادی را از امکانات دولتی کوتاه کند. در حال حاضر دولت به تنهایی به ‏مبارزه مفاسد اقتصادی برخاسته و هیچ کس دولت را حمایت نمی کند. در پرونده قاچاق کالا از فرودگاه پیام، قاچاقچی بزرگ فرودگاه پیام هزار و صد پرونده قاچاق کالا دارد، اما هنوز ‏موفق به بازداشتش نمی شویم، چرا که تحت الحمایه آقای ناطق نوری است. در مورد سلطان شکر و مافیای شکر هم ‏باید بگویم که آقای مدلل، داماد یکی از علمای بزرگ بوده است. مدلل با همکاری شخصی به نام محمدرضا یوسفی ‏اقدام به این کار می کردند که پس از رو شدن فعالیت شان حاضر شده بودند ۷۰۰ میلیارد تومان برای مختومه شدن ‏این پرونده بپرداز‏د. در مورد قاچاق سیگار، اساسا تولید و قاچاق سیگار تولید توتون ایران را فلج کرده و کارگران این کارخانه ها را ‏بیکار کرده است.»

وی اظهار داشت: «در مورد هواپیمای شهید کاظمی این پرونده را من بررسی نکرده ام، اما طبق آنچه از ‏شواهد پیداست، می توان ماجرا را عمدی دانست و دست یکی از سران وقت سپاه در آن دخیل بود. ما دو سقوط ‏هواپیما داشتیم. یکی شهید کاظمی و دیگری شهید دادمان. در مورد دادمان ماجرا عمدی بود، پرونده هزار ‏صفحه ای این را می گوید. البته تصادف و کشته شدن کریمی راد، وزیر دادگستری سابق یک حادثه طبیعی بود. کریمی راد از جمله کسانی بود که در ‏مبارزه با مفاسد جدی بود اما در بعضی موارد خیلی زیاده روی می کرد، به طوری که در قضیه خاک سرخ جزیره ‏هرمز بدون دلیل معدن را متوقف کرد به خاطر اینکه اعلام کردند این معدن وابسته به آیت الله خزعلی است که ‏مشخص شد چنین چیزی در کار نیست.»

دبیر کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه به آنچه که «مفاسد اقتصادی آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده اش» نامید نیز اشاره کرد و گفت: «آن قدر مفاسد اقتصادی این خانواده زیاد است که ‏اصلاً قابل گفتن نیست. اما یکی از مفاسد اقتصادی این خانواده که میلیاردها دلار از محل عدم پرداخت ‏عوارض به دولت را بالا کشیدند، واردات خودروی دوو بود. یک سوم جزیره کیش، پارک جنگلی در ‏شمال را هم باید از دیگر مفاسد اقتصادی خانواده هاشمی بیان کرد. در حال حاضر در اسطبل اسب های دختر هاشمی فقط روزی ۱۰۰ هزار تومان پول هندوانه هایی است که برای ‏اسب ها می ریزند. شرکت نفتی این خانواده به همراه عمه خانم یعنی خواهر هاشمی در کانادا هم که دیگر قابل ‏گفتن نیست. پسر وسطی هاشمی به نام مهدی که در سازمان مدیریت بهینه سوخت مدیریت می کرد، با استخدام زیباترین ‏دختران از آنها چه سوء استفاده هایی که نمی کرد و بعداً که فیلم از اتاق او کشف شد عمق کثیف کاری های او ‏مشخص شد.»

سخنرانی دوم شیراز؛ «تهدید به عدم افشاگری»

عباس پالیزدار در ۷ خرداد ۸۷ نیز مهمان جامعه اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه شیراز بود. اگرچه فیلم سخنرانی دوم تاکنون انتشار نیافته، اما بخش هایی از سخنان وی در شیراز از سوی وبلاگ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز انتشار یافت.

آقای پالیزدار در این سخنرانی گفته است: «پس از سخنرانی در دانشگاه های قبل مرا تهدید کرده اند که اگر به این کار ادامه دهم از ادامه کارم جلوگیری به عمل می آید. باور کنید من از جان خودم نمی ترسم بلکه از این می ترسم که قبل از اینکه حرفم را در تمام ایران بزنم و اکثر مردم حرفم را بشنوند دهانم بسته شود. بنابر این با احتیاط بیشتری صحبت می کنم.»

وی گفته است: «دستگاه قضایی خود از فاسدترین دستگاهها است و به این نتیجه رسیده ایم که با این دستگاه پر فساد نمی توان جامعه را اصلاح کرد. در یک مورد که یکی از مسئولین تخلف کرده بود، هاشمی شاهرودی به او نامه نوشت که کار خود را اصلاح کند و او کار خود را اصلاح نکرد و هاشمی شاهرودی هم از قضیه مطلع بود.این امر دو حالت بیشتر ندارد؛ یا هاشمی شاهرودی عرضه ندارد و یا با آن فرد مفسد همدست است.»

بیژن یگانه