۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

درگیریهای شدید در پارک ملت و بازداشت دست کم 50 نفر

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


تجمع مردمی که به دعوت یکی از تلویزیون های فارسی زبان لس آنجلس، در اعتراض به موج گرانی ها در ایران، قرار بود ساعت 11 صبح امروز در پارک ملت برگزار شود، با برخورد شدید نیروهای امنیتی سرکوب و حدود 50 نفر بازداشت شدند.

به گفته ی منابع خبری، ساعت 11:30 صبح امروز جمعیتی بالغ بر 1000 نفر قصد تجمع در پارک ملت را داشتند که با برخوردهای شدید نیروهای لباس شخصی و بسیجی مواجه شدند.

به گفته ی شاهدان عینی، این نیروها که از میلگرد و زنجیر استفاده می کردند، حاضران در محل را به شدت مورد ضرب و شتم قرارمی دادند. بطوریکه دست کم 50 تن از شرکت کنندگان در این مراسم دچار جراحت های شدید از ناحیه سر و صورت شده اند.

محمد.ش یکی از حاضران در پارک ملت می گوید که تاکنون چنین خشونتی را از نیروهای امنیتی در هیچ تجمعی مشاهده نکرده است. او می گوید، " دست کم 4 زن را دیده است که با سر و صورت خونین، بازداشت شده اند."

در این حال منابع خبری گزارش می دهند، که با وجود استقرار یگان ضدشورش در مسیرهای منتهی به پارک ملت، دخالت چندانی از سوی این نیروها در مقابله با مردم صورت نگرفته و برخوردهای انجام شده از سوی نیروهای لباس شخصی بوده است.

مطابق با اصل 27 قانون اساسی" برگزاری تجمع ها و راهیپیمایی ها، به شرطی که بدون حمل سلاح بوده و مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است."

با افزایش ناگهانی قیمت قند و چای، در دو هفته ی گذشته موج جدید گرانی ها در ایران آغاز شده است. در طی روزهای گذشته قیمت قند و چای با افزایش 30-40 درصدی روبرو بوده است و نگرانی عمومی نسبت به افزایش بیشتر قیمت ها موجب شد که در بسیاری از مناطق تهران، این دو جنس نایاب شود.

گفتنی است از آغاز سال جدید تاکنون قیمت بسیاری از اقلام غذایی و همچنین بهداشتی نزدیک به 100% افزایش یافته است. این درحالی است که میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال جدید نسبت به نرخ تورم، افزایش چشمگیری نداشته است.

***

حمله مزدوران رژیم به تظاهرکنندگان در پارک ملت تهران

عصرایران - به دنبال دعوت برخی شبکه های ماهواره ای از مردم برای تجمع در پارک ملت تهران در ساعت12 امروز تعدادی در این پارک تجمع کردند که با حضور ماموران انتظامی و امنیتی متفرق شدند.

مشاهدات خبرنگار عصرایران حاکی است تجمع کنندگان شعار هایی را در حمایت از عباس پالیزدار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کردند و ماموران نیز با گاز اشک اور و شوک الکتریکی سعی در کنترل اوضاع داشتند.

هم اکنون بوی شدید گاز اشک اور در فضای اطراف پارک ملت تهران به مشام میرسد و ماموران از خودرو های عبوری می خواهند ضمن بالا بردن شیشه خودرو از توقف خودداری کنند در غیر این صورت پلاک خودرو کنده میشود!

گفته می شود از ساعت 12 تعدادی از تجمع کنندگان توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند.

هم اکنون اوضاع در کنترل است و تجمع کنندگان نیز متفرق شده اند اما همچنان ترافیک شدیدی در خیابان ولی عصر تهران مشاهده می شود و ماموران انتظامی و لباس شخصی نیز کنترل اوضاع را در دست دارند.

***

بازداشت شماری از مردم در پارک ملت تهران

خبرگزاري حکومتی فارس نزدیک به دولت پاسدار احمدی نژاد: "تعدادي از اراذل و اوباش پيش از ظهر امروز به دعوت شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضد انقلاب و لس آنجلسي در مقابل پارك ملت تجمع غيرقانوني برگزار كردند. تجمع‌كنندگان كه پيش از ظهر امروز بدون مجوز قانوني و در مقابل پارك ملت اقدام به برگزاري تجمع كرده بودند با دخالت نيروي انتظامي و بازداشت تعدادي از اين افراد، در حال متفرق شدن هستند. برخي تجمع كنندگان درباره چگونگي اطلاع از برگزاري اين تجمع غيرقانوني گفتند كه از طريق ايميل و شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان بيگانه از اين تجمع مطلع شده بودند. تجمع كنندگان همچنين خواستار آزادي عباس پاليزدار متهم به برخي مسائل مالي و نشر دروغ و اكاذيب شدند."

***

تظاهرات و درگیری در شهر مشهد

گزارش دریافتی: امروز جمعه 43/3/87 تظاهرات چند هزار نفری در بولوار وکیل اباد و پارک ملت مشهد بر علیه جمهوری اسلامی برگزار شد که در ساعت یک بعداظهر در گیری شدیدی بین مردم و عمال رژیم ایجاد شد که طی ان شماری از هموطنانمان به خاک و خون کشیده شدند و تعدادی نیز دستگیر شدند.

***

صدای مردم به جان آمده خاموش نخواهد شد

ایمیل یکی از خوانندگان از تهران: خبرگزاری مزدورفارس ملت بزرگ ایران را اراذل واوباش نامید!!!! نیروهای سرکوبگر رژیم دزدان وچپاولگران ارازل واوباش هستند که زن وشوهرمیانسالی را آنچنان زده بودند که توان راه رفتن نداشتند. روزی خواهد رسید که ملت بزرگ ایران از شما مزدوران نامرد انتقام خواهند گرفت صدای مردم به جان آمده خاموش نخواهد شد. خامنه ای دیکتاتور بترس ازخشم ملت بزرگ ایران آن روز دیر نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: