۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

بیانیه‌ تأسیس اتحادیه‌ دمكراتيک دانشجویان کرد ـ آذربایجان غربی

دانشگاه به عنوان محیطی جهت پرورش و بارور نمودن افکار، فضایی مناسب برای حضور در جریان فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. حضور دانشجویان به عنوان بخشی از نیروی فعال اجتماع در عرصه‌های گوناگون دانشگاه و جامعه نه تنها موجودیت پویای خود را استحکام می‌بخشد بلکه اصولاً فلسفه‌ی وجودی جریان دانشجویی با حضور در حوضه‌های مذبور شکل و معنا می‌يابد. همچنان که شکل‌گیری و بقای جریان‌ها، نهادها، کانون‌ها، اتحادیه‌ها و ... گامی مثبت در روند دمکراتیزه نمودن جامعه تلقی می‌گردد. جریان‌های دانشجویی نیز فضایی برای اشاعه‌ی مفاهیم نوین، تولید و گستراندن اندیشه‌های مدرن و تعامل و ارتباط با توده‌های مردم محسوب می‌شوند.

با علم به این‌که گسترش فعالیت‌ها در سطحی کلان و عرفی بودن آن در چهارچوبی جمعی، حضوری قانونمند در جریان‌های قانونی و مشروع با اهمیت تلقی می‌شود. در چند سال اخیر شاهد قوام گرفتن چنین نهادی به نام اتحادیه‌ی دانشجویان دمکراتیک کُرد بودیم. این اتحادیه با رویکردی علمی و گفتمانی عقلانی سعی در پیگیری اهدافی چون احقاق حقوق شهروندی برابر، توسعه‌ی فرهنگ بومی و ... دارد. به عنوان نهادی مستقل و مدنی با هویتی مشخص در تلاش برای سهیم بودن در پروسه‌ی دمکراتیزه کردن جامعه می‌باشد. با فضایی گسترده محیطی مناسب برای طلوع پتانسیل و پراکتیزه نمودن اندیشه‌های منطقی دانشجویان کُرد فراهم آورده است. اتحادیه با احترام به آزادی اندیشه در جهت توسعه‌ی گفتمان حقوق بشر گام بر می‌دارد.

با توجه به ضروری نمودن اشاعه‌ی این اتحادیه، ما جمعی از دانشجویان کُرد دانشگاه‌های سطح استان آذربایجان غربی تأسیس شاخه‌ی اتحادیه‌ی دانشجویان دمکراتیک کُرد را اعلام می‌داریم. تداوم و فعالیت کارای این اتحادیه در سایه‌ی فرهنگ تحمل و همکاری، احساس مسئولیت و عدم وجود دریچه‌های محدودیت دانشجویان کُرد دانشگاه‌های استان است.

اعضای هیئت مؤسس: ناصر پیروتی، محمد عبداللهی سنته، آرام محمدپور، جهانبخش پورخضر، افشین کریمی

انتخاب اعضای شورای موقت هماهنگی اتحاديه دمكراتيك دانشجويان كُرد مركز كرمانشاه

پس از اعلام تأسيس اتحاديه دمكراتيك دانشجويان كُرد مركز كرمانشاه در فروردين‌‌ماه امسال در نشستی كه هفته‌ی پيش با حضور اعضای اين اتحاديه در كرمانشاه برگزار شد آقايان رحمان سبزی، فواد مظفری، كيوان كمانگر، مسعود كرمی و وهاب دوستی به عنوان اعضای شورای موقت هماهنگی اتحاديه دمكراتيك دانشجويان كُرد مركز كرمانشاه تا برگزاری نخستين مجمع عمومی اين اتحاديه در سال جديد تحصيلی انتخاب شدند.

هیچ نظری موجود نیست: