۱۳۸۷ خرداد ۱۹, یکشنبه

نگرانی از اعلام آمار واقعی اعتياد دانش آموزان در ایران.....

اعتياد-موادمخدر و قاچاق در حکومت ضحاکان

روزنامه سرمایه: بر اساس اعلام وب سايت رسمي مجلس 65 درصد جمعيت معتادان كشور را افراد زير 35 سال تشكيل مي دهند. آمار دانش آموزان معتاد 20 هزار نفر و درصد معتادان زير 20 سال كشور 8/15 درصد از كل جمعيت هستند.

با اين كه بارها آماري چون 20 و 30 هزار نفر براي تعداد دانش آموزان معتاد اعلام شده است وزارت آموزش و پرورش از در دسترس نبودن آمار به دليل انجام نشدن پژوهش در اين زمينه سخن مي گويد. در اين كشمكش وزارتخانه ها و سازمان هاي مربوط به سلامت و آموزش همواره ديگري را به سهل انگاري در اين باره متهم مي كنند.

به گفته هومن نارنجي ها محقق و معاون موسسه تحقيقات اعتياد داريوش در سال هاي اخير ميانگين سني اعتياد در كشور يك تا 1/5 سال كاهش يافته و دليل آن فعاليت سودجويان مواد مخدر است. او معتقد است بسياري از نتايج و تحقيقات كه جالب نيستند، اعلام نشد و بايد با توجه بيش تر به امور پژوهشي و تحقيقاتي در اين زمينه سطح اطلاعات را ارتقا دهيم.

سال گذشته سوال اكبر اعلمي از فرشيدي درباره اعتياد دانش آموزان بي جواب ماند، اكنون نيز وزير جديد، عليرضا علي احمدي ارايه آمار را موجب نگراني والدين مي داند: «در بين مدارس كشور دانش آموز معتاد در بحث هاي آسيب شناسي وجود دارد، اما اين آمار بايد از طريق وزارت بهداشت اعلام شود ضمن اينكه ارائه آمار مستند و انتشار آن باعث ايجاد نگراني در والدين مي شود كه اين امر درست نيست.

براساس پژوهشي كه اخیرا انجام شده مصرف مواد مخدر و وابستگي به آن پديده اي مزمن و عود كننده است كه با صدمه اي جدي جسماني، مالي، خانوادگي و اجتماعي همراه است و در حال حاضر در ميان نوجوانان و جوانان افزايش چشمگيري يافته است.

هیچ نظری موجود نیست: