۱۳۸۷ خرداد ۲۳, پنجشنبه

اعتصاب سراسری در بند 500 ويژه روحانيت در زندان اوين

فعالان حقوق بشر در ايران

طي روزهاي گذشته تلفنهاي بند 500 ويژه روحانيت در زندان اوين قطع گرديده بود، شب گذشته مورخه 22 خرداد، تلفنهاي اين بند وصل گرديد و چند تن از زندانيان طي تماس با خانواده‌هاي خود اعلام نمودند که از روز 20 خرداد (دو روز قبل) تمامي زندانيان بند 500، بصورت دسته جمعي اعتصاب غذا کرده‌اند ، ساعتي قبل، مامورين گارد زندان با باتوم وارد بند گرديدند و تمامي زندانيان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بنابر آخرين گزارشات دريافتي ، نيروهاي امنيتي در طي اين درگيري در داخل بند از گاز اشک‌آور نيز استفاده کردند و آخر شب نيز مجدداً درگيريهائي بوجود آمد که منجر به مصدوم و مجروح شدن عده‌اي از زندانيان و بستري شدن آنها در درمانگاه داخل زندان شد.

شايان ذکر است از سرشناس ترين زندانيان سياسي اين بند آيت الله کاظميني بروجردي ميباشد که در اين تهاجم، بيماري تنفسي و قلبي ايشان به گونه‌اي تشديد شد که ايشان از هوش رفته و بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند. اين در حاليست که ايشان اخيرا از ناحيه بينائي نيز آسيب جدي ديده اند.

اعتصاب کنندگان خواسته هاي خود را اعتراض به سيستم مديريت و تاکيد بر حق برخورداري از حقوق اوليه انساني و همچنين امکان ملاقات با نمايندگان تشکلات مدافع حقوق بشري و بازديد آنان از اين بند اعلام نموده اند.

هیچ نظری موجود نیست: