۱۳۸۷ مهر ۷, یکشنبه

قطعنامه جديد درباره فعاليتهاي هسته‌يي ايران به‌اتفاق آراء در شوراي امنيت به‌تصويب رسيد

شوراي امنيت
شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه از ساعاتي پيش براي بررسي پيش‌نويس قطعنامه‌يي جديد درباره فعاليتهاي هسته‌يي ايران تشكيل جلسه داده بود، پيش نويس مذكور را به‌اتفاق آراء به‌تصويب رساند. از پيش انتظار مي‌رفت شوراي امنيت از جمهوري اسلامي بخواهد خواسته پيشين آن شورا داير بر توقف غني‌سازي اورانيوم را برآورده كند. اعضاي گروه موسوم به 1+5 روز جمعه در نشستي غيرمنتظره بر سر پيش نويس قطعنامه‌يي جديد به‌توافق دست يافتند. در قطعنامه تازه مجازات تازه‌يي به مجازاتهاي پيشين عليه جمهوري اسلامي اضافه نشده است. شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون طي سه دور تحريم عليه ايران فروش تجهيزات هسته‌يي به‌جمهوري اسلامي و هم‌چنين مسافرت برخي مقامات ايراني را ممنوع اعلام كرده است.

تحصن اعتراضي دانشجويان دانشگاه تبريز

روز شنبه 6 مهر ماه ساعت 12:30 جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز به همراه اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه تحصنی را در اعتراض به بازداشت های دانشجویان هویت طلب دانشگاه تبریز در تابستان 87 برپا نمودند.
این تحصن که از مقابل دانشکده ی انسانی - دانشکده ی دانشجویان فراز زهتابی، آیدین خواجه ای و مقصود عهدی- شروع شد در طی مسیر هایی از خیابان های دانشگاه و حمل پلاکارد هایی از سوی دانشجویان به سمت دانشکده ی فنی ساختمان شماره ی 8 – دانشکده ی دانشجویان مهندس سجاد رادمهر، منصور امینیان و امیر مردانی- ادامه پیدا کرد.
در میان پلاکارد ها شعار های زیر به چشم می خوردند:
"دوستانمان را آزاد کنید:سجاد رادمهر، فراز زهتابی، آیدین خواجه ای، امیر مردانی، منصور امینیان، مقصود عهدی"،"قیزیلدان اولسا قفسیم، آزادلیقا وار هوسیم"،"خسته نشو ای من من، آخر جاده روشنه...."،"حرف را باید زد، درد را باید گفت"،" release our friend"و.....
بنا به گزارشات رسیده از تبریز دانشجویان معترض با حرکت به سمت ساختمان مرکزی دانشجویان درآن جا نیز تجمع نمودند و در نهایت با قرائت نامه ای خطاب به ریاست دانشگاه تجمع اعتراضی خود را به پایان رساندند.
متن نامه ی قرائت شده ی دانشجویان به این شرح است:
بسمه تعالی
ریاست محترم دانشگاه تبریز جناب آقای دکتر علوی
با سلام


همچنان که مستحضرید دانشجویان دانشگاه تبریز سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می کنند که 6 تن از دوستان و همکلاسی ها یشان در بازداشت به سر می برند. این دستگیری ها از روز 27 تیر ماه با بازداشت سجاد رادمهر- دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک، فراز زهتاب و آیدین خواجه ای-دانشجویان کارشناسی حقوق- آغاز شد و با بازداشت امیر مردانی-دانشجوی مهندسی برق-، مقصود عهدی-دانشجوی جغرافیا- و منصور امینیان-دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک- ادامه یافت و با توجه به طولانی بودن مدت زمان بازداشت این دانشجویان مهر ماه را از حضور در ساحت دانشگاه محروم مانده اند.

دانشگاه به عنوان قلب تپنده ی ظلم ستیزی، همواره طعم تلخ برخورد های قهر آمیز را چشیده با این حال هرگز تزلزلی در اراده ی حق خواهی خود راه نداده است. ادامه ی چنین برخوردهایی نیز نتیجه ای جز افزایش نارضایتی در میان اقشار مختلف جامعه نخواهد داشت.

در این میان بازداشت های اخیر با بی مهری و بی توجهی مسئولین دانشگاه همراه بوده است. بی شک در مقام حمایت بر آمدن از این دانشجویان نه کاری سترگ که حفظ شان و حیثیت دانشجو و دانشگاه است.

لذا از شما به عنوان مقام اول دانشگاه خواهشمندیم از تمامی توان و اختیارات خود برای آزادی هرچه سریعتر دانشجویان در بند استفاده نمایید.

با تشکر
رونوشت به:
نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز
ریاست دانشکده ی مهندسی کامپیوتر و برق
ریاست دانشکده ی علوم انسانی و اجتماعی
ریاست دانشکده ی فنی مهندسی مکانیک

فرشید آذرنیوش از فعالان صنفی دانشگاه قزوين از سوی کمیته انضباطی از ادامه تحصیل محروم شد

به گفته منابع اگاه در دانشگاه بین المللی قزوین، فرشید آذرنیوش از فعالان صنفی این دانشگاه از سوی کمیته انضباطی از ادامه تحصیل محروم شد. آذرنیوش دانشجوی رشته مدیریت صنعتی و رییس شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه است که سال گذشته پیگیر مطالبات معوق دانشجویان بود و در تحصن 10 ساعته این دانشگاه نقش فعالی داشت
آذرنيوش با نگارش مقاله در وبلاگ ها و سایت های دانشجویی خواستار وحدت صنفی دانشجویان شده بود. اما در روزهای ثبت نام دانشجویان برای آغاز سال تحصیلی جدید فایل ثبت نام وی بسته و وی به کمیته انضباطی فراخوانده شد و در آنجا به وی ابلاغ شده که تا اطلاع ثانوی از تحصیل محروم است.