۱۳۸۷ خرداد ۲۰, دوشنبه

به دنبال سنگ‌اندازي به سمت خودروهاي انتظامي و آتش زدن سه خودرو و چند حلقه لاستک...

اعتصابات و اعتراضات مردمى در حکومت آخوندى ضحاکی

به دنبال سنگ‌اندازي به سمت خودروهاي انتظامي و آتش زدن سه خودرو و

چند حلقه لاستيك، نيروهاي ضد شورش و انتظامي، وارد صحنه شده و با

تيراندازي‌هاي هوايي، آنان را متفرق كردند‏.

شعارنويسي‌هاي تحريك‌آميز در شام شهادت حضرت زهرا(س) و واكنش افراطي عده‌اي در يكي از محله‌هاي غرب زاهدان، به اغتشاش انجاميد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، برخي خودروها با شعار «لعنت بر قاتل حضرت زهرا(س)» منجر به تحريك طرف مقابل شدند كه در اين ميان، برخي افراد افراطي، سه خودرو را به آتش كشيده و اقدام به سنگ‌اندازي به برخي خودروهاي عبوري از جمله خودروهاي «ناجا» كردند كه منجر به اغتشاش شد.

عجيب آن‌كه اين شعارنويسي‌ها در حوالي ميدان كوثر و انتهاي خيابان سعدي زاهدان رخ داد كه طبيعي بود با توجه به تراكم بالاي جمعيت اين منطقه كه بافت غالب آن را بلوچ‌هاي اهل سنت تشكيل مي‌دهند و ازدحام مردمي پيرامون اين ميدان كه به بازار مشترك زاهدان مشهور است، واكنش طرف مقابل را به همراه داشته باشد.

به دنبال سنگ‌اندازي به سمت خودروهاي انتظامي و آتش زدن سه خودرو و چند حلقه لاستيك، نيروهاي ضد شورش و انتظامي، وارد صحنه شده و با تيراندازي‌هاي هوايي، آنان را متفرق كردند‏.

بنا بر اين گزارش، اكنون با كنترل منطقه و خيابان‌ها و كوچه‌هاي منتهي به محل درگيري توسط پليس ضد شورش و مأموران انتظامي، از روز گذشته آرامش در اين منطقه برقرار است‏.

هرچند برخلاف اظهارات امام جمعه موقت مسجد مكي اهل سنت زاهدان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته و طرح اين ادعا كه حضرت زهرا(س) وفات كرده‌اند، منابع معتبر اهل سنت درباره شهادت دختر رسول خدا(ص) مدارك متعدد ارايه داده‌اند، اما سيره علوي و فاطمي، همواره تأكيد بر وحدت مسلمانان داشته و سكوت 25 ساله و اندوهبار اميرمؤمنان(ع) نيز صرفا با هدف جلوگيري از ضربه خوردن به جامعه اسلامي پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) بوده است.

بنا بر همان ضرورت‌ها، زيستن در مناطقي چون شهر زاهدان كه برادران شيعه و سني در كنار هم زندگي مي‌كنند، ضرورت‌هايي دارد كه بي‌توجهي به آنها، موجب تنش‌هاي پرهزينه، به زحمت افتادن مأموران امنيتي و انتظامي آن هم در مقطعي كه برخي تحركات براي ناامن كردن كشور انجام مي‌شود، خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: