۱۳۸۷ خرداد ۱۹, یکشنبه

انتقال 35 دانشجوی اعتصابی تربیت معلم به بیمارستان

روزنامه اعتماد: دانشجويان دانشگاه تربيت معلم کرج ديروز در شرايطي نهمين روز تجمع اعتراضي خود را پشت سر گذاشتند که هشت نفر از آنان به کميته انضباطي احضار شدند. بيش از هزار نفر از دانشجويان اين دانشگاه از پنجشنبه دو هفته قبل در اعتراض به وضعيت رفاهي، محدوديت هاي فرهنگي و تشديد احضارها به کميته هاي انضباطي در دانشگاه تربيت معلم پرديس کرج جمع شدند و بر رسيدگي فوري به مشکلات موجود و برکناري برخي از مسوولان دانشگاه تاکيد کردند اما خواسته هاي آنها نه تنها هنوز محقق نشده است، بلکه هشت نفر از دانشجويان احضار شده اند و به همين دليل تجمع آنان ادامه پيدا کرده است.

علاوه بر اين به گفته معاون دانشجويي تربيت معلم در گفت وگو با ايسنا جمعي از دانشجويان از خوردن امتناع کرده اند. يکي از دانشجويان در گفت وگو با اعتماد اظهار داشت ديروز 35 دانشجو به درمانگاه منتقل شده اند. در ميان دانشجويان بعضي از آنها چندين مرتبه تحت مداوا قرار گرفته اند، به طوري که طي يک هفته گذشته 88 مرتبه انتقال به درمانگاه صورت گرفته است.»

اعتراض دانشجويان دانشگاه تربيت معلم از غذاخوري آغاز شد. آنها در انتقاد به مشکلات صنفي و فرهنگي در محوطه دانشگاه جمع شدند. دانشجويان اسفند سال گذشته نيز تجمع مشابهي داشتند که بي نتيجه ماند ولي در مرحله جديد آنها اعلام کردند که تا حصول نتيجه، به اعتراض ادامه مي دهند. به دنبال اين موضع گيري دفتر تحکيم وحدت(طيف علامه) ، دانشجويان دانشگاه سهند تبريز، اميرکبير و علامه طباطبايي با صدور بيانيه هاي جداگانه يي از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم حمايت کردند.

روابط عمومي دفتر تحکيم وحدت(طيف علامه) در بيانيه خود عنوان کرد؛ «دانشجويان دانشگاه تربيت معلم در حالي به اعتراض پرداختند که قريب به سه ماه پيش طوماري هزار و پانصد امضايي به وزارت علوم ارسال داشتند و خواستار حل مشکلات شان شدند که درخواست آنها پاسخي نداشت. در اين ميان مسوولان به جاي آنکه به خواسته هاي اين دانشجويان توجه نمايند براي هشت تن از دانشجويان در ايام تعطيل و بدون تشکيل جلسه حکم تعليق از تحصيل صادر مي نمايند.»

هیچ نظری موجود نیست: