۱۳۸۷ خرداد ۱۹, یکشنبه

توقيف نشريه دانشجويي كردزبان «تریفه» در دانشگاه مازندران

رسانه ها و روزنامه نگاران در حکومت ملايان و ضحاکان

نشریه دانشجويي دو زبانه کردی- فارسی «تریفه» در دانشگاه مازندران با شکایت استاندار مازندران توقیف دائم شد.


نشريه دو زبانه کردي- فارسي «تريفه» به مدير مسوولي رزگار خضري با شکايت استاندار مازندران توقيف شد. دليل توقيف اين نشريه درج مطلبي در محکوميت حمله ارتش ترکيه به کردستان عراق صورت گرفته است. شايان ذکر است حکم توقيف اين نشريه بدون حضور مدير مسوول نشريه در کميته ناظر بر نشريات صادر شده است.
رضا عرب، دبير انجمن اسلامي، دانشگاه مازندران شکايت استاندار مازندران عليه اين نشريه را فاقد وجاهت قانوني مي‌داند و مي‌گويد: « درج مطلبي در محکوميت حمله ترکيه به کردستان عراق جداي از هر مرام و انديشه‌اي، حق هر فرد به‌ويژه کردهاست و اين موضوع هيچ ربطي به استاندار استان شمالي ايران، مازندران ندارد.»

وي در مورد اين‌گونه دخالت‌ها در دانشگاه مازندران مي‌گويد: «مديريت بدون اقتدار دانشگاه، راه را براي دخالت‌هاي هر فرد و نهادي در دانشگاه باز گذاشته است که محدود به مقام اول استان نمي‌شود. نهادهاي جزيي همچون ستاد اجرايي امر به معروف مازندران هم در ماه‌هاي اخير در دانشگاه به انحاي مختلف دخالت و با حراست دانشگاه همکاري کرده است.»
عرب با مسوول دانستن شخص رييس حراست دانشگاه مازندران به علت وجود پرتعداد و ناموجه آمران به معروف در دانشگاه، توقف روندهاي ناصواب در عملکرد حراست را خواستار شده ومي‌افزايد: «رياست حراست دانشگاه فاقد تجربه مديريتي کافي براي اداره حراست است و جز با حمايت‌هاي نهادهاي بيرون دانشگاه رياست وي در اين مسند امکان‌پذير نيست. از نگاه انجمن اسلامي، شخصي که دانشجو را مشتي فاسد در لباس دانشگاهي بخواند، فاقد صلاحيت لازم براي حراست از دانشگاه و دانشجو است.»
نشريه کردي تريفه تنها تريبون دانشجويان کرد دانشگاه مازندران بود.

http://www.dastranj.ir/shownews.asp?NC=4489

هیچ نظری موجود نیست: