۱۳۸۷ خرداد ۱۹, یکشنبه

درخواست بازداشت رفسنجانی و رضايی در عربستان

به گزارش سایت عصر ایران، مرکز «سیمون ویزنتال» (مسئول شناسايی و شکار جنایتکاران نازی) از پلیس بین الملل (اینترپل) درخواست کرد دو تن از مقامات جمهوری اسلامی را که هم اکنون در عربستان به سر می برند، بازداشت کند.

مجمع عمومی پلیس اینترپل در نشست ماه نوامبر گذشته در مراکش با صدور احکام جلب (اخطاریه قرمز) برای سه مقام و دو دیپلمات سابق جمهوری اسلامی به دلیل دست داشتن در انفجار سال 1994 آرژانتین موافقت کرده بود.

مدیر مرکز «سیمون ویزنتال» گفته است اینترپل اکنون در بهترین موقعیت قرار دارد تا مسئولان سعودی را در جریان این موضوع - که شاید از آن غافل باشند - قرار دهد که آنها تروریست های بین المللی را پناه داده اند و از این رو باید اقداماتی صورت دهند.

همچنین در اقدامی مشابه سرجیو ویدر نماینده آمریکای لاتین مرکز «سیمون ویزنتال» نیز از خورخه تایانا وزیر خارجه آرژانتین خواسته تا بازداشت فوری رضایی و رفسنجانی و انجام اقدامات لازم برای استرداد و محاکمه آنها در آرژانتین را از مقامات سعودی تقاضا کند.

داستان کل آرژانتین و مسئول رسیدگی کننده به پرونده انفجار آمیا نیز در اظهاراتی تایید کرد: درخواست آرژانتین از عربستان در مورد بازداشت دو مقام جمهوری اسلامی در دست اقدام قرار دارد.

در جریان بمب گذاری مرکز یهودیان بوئنس آیرس (آمیا) در هجدهم ‬ژوئیه 1994 بیش از 85 نفر جان باختند و بيش از دويست نفر مجروح شدند.

دادستان آرژانتین با ارایه مدارک اعلام کرد که رژیم تهران با کمک حزب الله لبنان این انفجار را انجام داده است.

هیچ نظری موجود نیست: