۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

گزارش يک مستند ساز از تجمع روز جمعه تهران

به دنبال تجمع های مدنی و صنفی اخیرمردم ایران ، تهرانی ها امروز جمعه 24/03/1387 از حدود ساعت 11 ظهر به وقت تهران در مقابل پارک ملت گرد هم جمع شده تا مطالبات مدنی ، اجتماعی و اقتصادی خود را از حاکمان جمهوری اسلامی ایران بخواهند .

بنابراین گزارش : جمع فراوانی از زنان و مردان در دسته ها و گروههای مختلف از حدود ساعت 11 ظهر در حواشی پارک ملت و خیابانهای اطراف مشغول آماده شدن و سازماندهی خود برای آغاز این تجمع بودند . پلیس نیز از ساعتها پیش ، در محدوده ی میدان ونک تا انتهای پارک ملت نیروهای گروه ضربت ، پلیس ضد شورش ، گشتهای ارشاد و پلیس های زن خود را مستقر کرده بود . نکته قابل توجه ورود نیروهای لباس شخصی بسیج و اطلاعاتی در بین مردم بود که با ظاهری مردمی خود را در میان معترضین قرار داده بودند .

حدود ساعت 45 : 11 که تعداد مردم در اعتراف ورودیه پارک ملت رفته رفته زیاد می شد نیروهای لباس شخصی باتوم ها و چماقهای خود را آشکار ساختند و به شکلی حیوانی به مردم حمله کردند پس از این لحظه شعارهای مردم آغاز شد که با فریاد می گفتند : ایرانی ایرانی ، اتحاد اتحاد و در لحظاتی عاملان جمهوری اسلامی به شکلی وحشیانه مردم بی دفاع و مخصوصا زنان و جوانان را مورد ضرب و شتم قرار می دادند ، مردم شعار می دادند : ما هستیم .... ما هستم ... رفته رفته جعمیت مردم بیشتر می شد که تخمین زده می شود فقط در محوطه پارک ملت چیزی در حدود 5 یا 6 هزار نفر گرد هم آمده بودند .

با افزایش مردم تعداد نیروهای لباس شخصی نیز لحظه به لحظه افزایش پیدا می کرد و با عملیاتهای گوناگونی دست به سرکوب و متلاشی کردن دسته های مردم می پرداختند . حمله به زنان و مردانی که اعتراض خود را به وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز ایران اعلام می کردند ، دستگیری افرادی که ازاین صحنه ها با موبایل خود تصویربرداری می کردند ، شکستن شیشه های اتوموبیلهای در حال حرکت که با بوق زدن اعتراض خود را به رفتار پلیس و لباس شخصی ها اعلام می کردند ، پاشیدن اسپری خردل و فلفل به چشم زنان و مردانی که شعار می دادنند ، شلیک گلوله از تفنگهای بادی به صفوف تظاهرکنندگان ، ضرب و تشتم به وسیله باتوم ، کابل برق و چوب تنها گوشه ای از وحشیگری نیروی انتظامی و مخصوصا لباس شخصی ها به مردمی بود که فقط خواهان مطالبات مدنی و اجتماعی از دولت جمهوری اسلامی ایران بودند .

منابع مردمی که هم اکنون ( حدود ساعت 7 عصر ) در محوطه پارک ملت و خیابانهای اطراف مستقر هستند ازحضور بیشتر مردم و تشدید سرکوب مردم به دست نیروهای لباس شخصی و پلیس خبر می دهند .

هدايت خالقي
تهران

هیچ نظری موجود نیست: