۱۳۸۷ خرداد ۲۴, جمعه

فراخوان سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

فراخوان
به كميته هاي دفاع از كبودوند به پيونديد

وجدان هاي بيدار در جهان

محمدصديق كبودوند نماد وجدان و صلح خواهي و انسان دوستي كرد و بنيانگذار و رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان از 360 روز پيش، توسط دولت جمهوري اسلامي به جرم حمايت و دفاع از انسانيت و تشویق احترام به كرامت انساني و حقوق بشر دستگير و به روشي تحقيرآميز و شكنجه وار زنداني گرديده است. نگهداري 210 روزه آقاي كبودوند در سلول هاي انفرادي و اعمال شكنجه هاي مختلف تا به امروز، ايشان را به بيماري هاي گوناگون و مرموز و حتي بيماري قلبي مبتلا ساخته است. با توجه به اینكه سلامتي و جان بنيانگذار حقوق بشر كردستان در زندان با خطر جدي مواجه شده و اخيرا مورد حمله قلبي قرار گرفته و از آنجا كه عليرغم بيمار بودن آقاي كبودوند، دادگاه انقلاب، طي روزهاي اخير در يك جلسه كاملا غيرعلني و بسیار کوتاه، پشت درهاي بسته وي را به اصطلاح دادگاهي نموده است.

خانواده محترم آقاي كبودوند و اين سازمان ضمن ابراز نگراني شديد در خصوص تداوم بازداشت و بيماري و احتمال محكوميت غيرعادلانه ايشان از همه مدافعان حقوق بشر، وكلاي مدافع، فعالان سياسي مدني و اجتماعي و فرهنگي، فعالان كارگري و زنان، دانشجويان و روشنفكران و تمامي وجدان هاي بيدار را به دفاع از آقاي كبودوند فرا مي خوانند.

سازمان دفاع از حقوق بشر كردستان بر ضرورت و فوريت تشكيل كميته هاي دفاع از آقاي كبودوند در داخل كشور و در خارج از كشور اصرار و تاكيد دارد و از همگان دعوت مي كند با ايجاد و يا پيوستن به كميته هاي دفاع از كبودوند فرياد حقوق بشر خواهي و آزادي خواهي مردم كردستان و ايران را رساتر سازند. بديهي است پس از تشكيل كميته هاي دفاع هيات هاي اجرايي تعيين و برنامه هاي كميته ها تنظيم و اعلام خواهد شد.

اين سازمان با تاكيدی دوباره، همه وجدان هاي بيدار را به پيوستن به كميته هاي دفاع از كبودوند و حقوق بشر فرا مي خواند.

تهران: 24 خرداد 1387/13 جون 2008

هیچ نظری موجود نیست: