۱۳۸۷ خرداد ۱۶, پنجشنبه

اسامی دست اندرکاران برنامه هسته ای رژیم

انرژى هسته اى و تحریمها
دکتر حسین پور یک دانشمند ممتاز و بارز بود. وی 35 مقاله علمی برشته تحریر درآورده و منتشر ساخته است و چند اختراع نیز به نام وی ثبت گردیده است.

دکتر حسین پور در سال 2004 برندۀ جایزه ای در زمینه پژوهش علمی- نظامی شده و در سال 2006 به کسب جایزه خوارزمی در همایش بین المللی علوم نائل گردیده است. وی جزو افرادی بود که سانتریفیوژ های پروژه هسته ای را برنامه ریزی کرده اند وهمچنین جزو دانشمندانی بود که در یو.سی. اف در اصفهان کار میکردند، و در همانجا بود که طبق اظهارات منابع رسمی در نتیجه تماس با مواد خطرناک صدمه دید. (در رابطه با یو.سی.اف، در مقالات گذشته مفصلاً شرح داده ایم).

دکتر حسین پور به مدیریت 12 پروژه نظامی از مرحله تئوری تا مرحله عملی اشتغال داشت که از میان آنها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
برنامه ریزی موتور موشک شهاب 3،
رنگ ضد رادار که میتواند امواج الکترومغناطیسی را جذب و دریافت نماید.

دکتر حسین پور عضو پرسنل علمی دانشگاه مالک اشتر در زمینه علمی- نظامی نیز بود، و همچنین در احداث چند آزمایشگاه و انستیتو پژوهشی منحصر به فرد در دانشگاه های شیراز و مالک اشتر(برای مثال مرکز تحقیقات امواج اکترومغناطیسی) مشارکت داشته است. وی در زمان فوتش بعنوان استاد در دانشگاه شیراز نیز به کار اشتغال داشت.

دکتر حسین پور در سال 1341 متولد شد. وی دارای درجۀ مهندسی الکترونیک بود و در ادامه تحصیلاتش به کسب درجۀ دکترا در زمینه هسته ای نائل آمد.
مرگ دکتر حسین پور یک فقدان بزرگ برای برنامه هسته ای ایران میباشد، اما اینطور که به نظر میرسد، سرنوشت اکثردانشمندان در ایران با سرنوشت وی چندان متفاوت نخواهد بود.http://anucleardisaster.blogspot.com/

هیچ نظری موجود نیست: