۱۳۸۷ خرداد ۱۸, شنبه

دانشجویان تربیت معلم: تا رسیدن به خواسته هایمان به اعتصاب ادامه می دهیم

اعتصابات و اعتراضات مردمى در حکومت آخوندى ضحاکی

تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج روز جمعه وارد هشتمین روز خود شد. تعدادی از دانشجویان این دانشگاه ۶ روز است در اعتصاب غذا بسر می برند.

تا بعدازظهر روز جمعه حدود ۱۰۶ تن از دانشجویان این دانشگاه در اعتصاب غذا بسر می بردند.

این در حالی است که فشارهای نیروهای امنیتی و مسوولان دانشگاه بر دانشجویان متحصن بیشتر شده است.

یکی از دانشجویان حاضر در تحصن دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با رادیو فردا درباره آخرین وضعیت جسمی دانشجویان متحصن می گوید: “شب پنجشنبه حدود ۲۰ تن از اعتصاب غذا کنندگان به بهداری دانشگاه منتقل شدند. تا ظهر جمعه ۱۰۶ تن از دانشجویان دست به اعتصاب غذا زده اند. تعدادی از دانشجویانی که برای تعطیلات خوابگاه دانشگاه را ترک کرده بودند و اکنون برای امتحانات بازگشته اند و به تعداد اعتصاب کنندگان افزوده شده است.”

این فعال دانشجویی همچنین می افزاید: «صبح جمعه نیز ۴ یا ۵ تن از دانشجویان به بهداری دانشگاه منتقل شدند. وضعیت یکی از دختران دانشجو وخیم اعلام شده و دچار تشنج شده است.»

علاوه بر فشارهای روانی که در این هشت روز از سوی مسوولان دانشگاه بر دانشجویان وارد شده بود، نیروهای امنیتی نیز در این روزها حضوری چشم گیر در میان متحصنین داشته اند.

یک فعال دانشجویی حاضر در دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج به رادیو فردا می گوید که فضای دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج تحت شرایط شدید کنترل امنیتی قرار دارد.

او می افزاید: «ماشین های نیروهای امنیتی مرتب مشغول گشت زدن در محوطه دانشگاه هستند. نیروهای امنیتی به طور منظم شیفت خود را عوض کرده و با حراست دانشگاه کاملا هماهنگ هستند. حراست دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج از دانشگاه تربیت معلم واحد تهران به اندازه یک مینی بوس نیروی امنیتی وارد این دانشگاه کرده است. محوطه بیرونی دانشگاه هم تحت کنترل نیروهای امنیتی است. در مقابل سردر اصلی دانشگاه ماشین های نیروهای انتظامی به تعداد زیاد توقف کرده و مانع تجمع در این نقطه می شوند.»

دانشجویان اعلام کرده اند تا زمان رسیدن به خواسته هایشان به تحصن و اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

یک فعال دانشجویی حاضر در دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج در این باره می گوید: «روحیه دانشجویان متحصن بسیار عالی است و همچنان خواستار رسیدن به حداکثر مطالباتشان هستند. هیچ نشانه ای از پس روی و ضعف در روحیه آنها دیده نمی شود و همچنان می گویند تا زمانی که به حداکثر مطالباتشان نرسند، به تحصن و اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.»

دانشجویان متحصن می گویند مقامات دانشگاه هنوز پاسخی رسمی به مطالباتشان نداده اند.

یکی از فعالان دانشجویی حاضر در دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج در این باره به رادیو فردا می گوید: «رییس دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج پنج شنبه شب وارد دانشگاه شد و درمیان جمعی ۵۰ نفری متشکل از کارکنان دانشگاه و دانشجویان بسیجی سخنرانی کرد. وی حاضر نشد در تریبون آزاد دانشجویان متحصن حاضر شده و به مطالبات دانشجویان پاسخ دهد. دانشجویان اعلام کرده اند حاضر به مذاکره با رییس دانشگاه نیستند.»

وی همچنین می افزاید: «به گفته دانشجویان حاضر در سخنرانی رییس دانشگاه، وی از دانشجویان متحصن خواسته است که در سخنرانی وی شرکت کنند. دانشجویان متحصن هم اعلام کردند اگر رییس دانشگاه حاضر به امضای مطالبات دانشجویان شود و این مطالبات را به آنها بدهد، پس از ده روز حاضر خواهند بود، امتحانات پایان ترم را برگزار کنند. در غیر این صورت حاضر به شرکت در جلسه امتحانات نیستند.»

از روز سه شنبه مسوولان دانشگاه آب خوابگاه ها و برخی از نقاطی که دانشجویان در آن تحصن کرده بودند را قطع کرده بودند. این فعال دانشجویی در گفت و گو با رادیو فردا می گوید که آب دانشگاه در مناطقی که دانشجویان تحصن کرده اند هنوز قطع است و می افزاید: «آب داخل خوابگاه وصل شده است اما در ساختمان ریاست که دانشجویان در آنجا تحصن کرده اند، کاملا قطع است.»

به گفته فعالان دانشجویی ارتباط اینترنتی نیز در دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج قطع است و موبایل ها به شدت کنترل می شود. همچنین به گفته فعالان دانشجویی، دانشجویانی که در تحصن شرکت کرده اند، حق ترک کردن دانشگاه را ندارند.

این دانشجوی حاضر در دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با رادیو فردا درباره هشتمین روز تحصن و ششمین روز اعتصاب غذای دانشجویان این دانشگاه می گوید: «شب پنج شنبه تعدادی از دانشجویان بسیجی وارد تریبون آزاد دانشجویان متحصن شدند و اعلام کردند که با متحصنین همسو و هم عقیده هستند. اما زمانی که به آنها فرصت صحبت کردن داده شد، مشخص شد که آنها با برنامه ای از پیش تعیین شده قصد داشته اند دانشجویان متحصن و اعتصاب کننده را دلسرد کرده و از ادامه اعتصاب بازدارند.»

حمایت از دانشجویان متحصن تربیت معلم

روز جمعه دانشگاه علامه طباطبایی از دانشجویان متحصن دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج حمایت کردند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیز با صدور بیانیه ای از تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج حمایت کردند.

در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان امیرکبیر آمده است: «انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر ضمن ابراز همبستگی با دانشجویان متحصن تربیت معلم پردیس کرج، حمایت از مطالبات بر حقشان و تحسین استقامت و پایداری دانشجویان، برخوردهای تهدید آمیز مسوولان دانشگاه با دانشجویان را محکوم کرده و تاکید می کند که ادامه فشار بر دانشجویان و سیاست های سرکوب گرانه ای که به قصد ارعاب و خاموش کردن هر گونه ندای منتقد در دانشگاه ها اعمال می شود، در کنار باقی ماندن روسای انتصابی و مدیران بی لیاقت در دانشگاه های نتیجه ای جز افزایش پتانسیل اعتراضی دانشجویان نخواهد داشت. »

این بیانیه در ادامه می افزاید: «تحصن های دانشگاه های شیراز، سهند، تربیت معلم و غیره اولین نبوده و آخرین آنها نیز نخواهد بود.»

دانشجویان دانشگاه سهند نیز که چهل روز پیش دست به اعتصاب غذا و تحصن زده بودند و موفق به رسیدن به تمام خواسته هایشان شدند، در حمایت از دانشجویان تربیت معلم پردیس کرج بیانیه ای صادر کردند.

فرین عاصمی

رادیو فردا http://www.autnews.eu/archives/1387,03,0009765

هیچ نظری موجود نیست: