۱۳۸۷ خرداد ۱۶, پنجشنبه

سولانا: در سفر به ایران انتظار معجزه ندارم..........

انرژى هسته اى و تحریمها
شهاب‌نیوز ـ خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته تایید کرد که حدود ده روز دیگر یعنی ۲۶ خردادماه (14 ژوئن) عازم ایران می‌شود تا بسته پیشنهادی کشورهای گروه ۱+۵ را تقدیم مقامات جمهوری اسلامی کند.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز به نقل از فرانس‌پرس، سولانا با تاکید بر این که ۲۶ خردادماه (14 ژوئن) عازم ایران می‌شود، در عین حال یادآور شد که «چندان» به نتایج این سفر خوش‌بین‌ نیست.

سولانا در توضیح دلایل این سفر آن هم با وجود عدم خوش‌بینی خود گفت: «من البته انتظار معجزه ندارم، اما فکر می‌کنم این مهم است که دست خود را دراز کنیم».

گروه ۱+۵ اوایل ماه گذشته در نشست لندن توافق کرد بسته مشوق‌هایی که سال 2006 به ایران ارایه شده بود را «به روز» کند و با هدف حل مناقشه هسته‌ای ایران این بسته را بار دیگر به مقامات جمهوری اسلامی تقدیم نماید.

این بسته همچنان بر تعلیق غنی‌سازی به عنوان پیش‌شرط مذاکرات با ایران و تعلیق تحریم‌های شورای امنیت تاکید دارد. مقامات ایران چندی قبل تاکید کرده بودند با هیچ کشور یا نهادی به غیر از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حقوق هسته‌ای ایران مذاکره نخواهند کرد. تهران همچنین تصریح کرده هر پیشنهادی که حاوی «تعلیق» غنی‌سازی باشد را پیشاپیش رد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: