۱۳۸۷ خرداد ۱۵, چهارشنبه

خوردن گوشت، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می ده

ایسکانیوز: دانشمندان به تازگی اعلام کردند، استفاده از رژیم های غذایی که دارای مقادیر بسیار زیاد گوشت قرمز هستند، احتمال ابتلا به سرطان پوست را در افراد بالا خواهند برد.


به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی NDTV کشور هند، محققان مرکز تحقیقاتی موسسه کوئینزلند به تازگی دریافتند، ابتلا به سرطان های پوست با مصرف مقادیر بسیار زیاد گوشت قرمز رابطه ای بسیار نزدیک دارد.

این نتایج حاصل بررسی رژیم های غذایی بیش از 1500 نفر داوطلب بود که هر یک به نوعی از بیماری های پوستی رنج می بردند.

در نهایت مشخص شد، استفاده از رژیم های غذایی پرچرب و شامل مقادیر بسیار زیاد گوشت مخصوصا گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان پوست را در حد بسیار چشمگیری افزایش می دهد.

پوست بزرگترین عضو بدن و وظیفه آن ذخیره چربی، خنک نگهداشتن بدن و ساختن ویتامین D در بدن است و بدن را از عفونت، نور، از دست رفتن آب و سایر مایعات و جراحت حفاظت می کند.

سرطان پوست بیماری است که در آن سلولهای بدخیم از بافت پوست نشات می‌گیرند و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و به طریقی از سیستم ایمنی و دفاعی بدن عبور می‌کنند بدون اینکه موجب عکس‌العمل تدافعی و تهاجمی در سیستم ایمنی بدن شوند. مهمترین عامل پیشتاز و مستعد سرطان پوست، جهش در DNA سلول بر اثر اشعه ماورای بنفش است که منجر به شروع تراریختی سلول و سرطانی شدن آن می‌شود.

با توجه به نوع سلول پوستی که دچار تراریختی و سرطان شده است اشکال مختلفی از سرطان پوست وجود دارد که هر کدام نشانه‌ها و عوارض خاص خود را دارند. شایع‌ترین اشکال سرطان پوست عبارتند از:

1 ـ سرطان سلولهای بنیانی یا پایه
2ـ سرطان سلولهای فلسی
3ـ سرطان سلولهای ملانوسیست ( ملانوما)

تظاهرات بالینی سرطان پوست در هر شخص متفاوت است از این رو تعیین درمان مناسب بستگی به سن، ‌وضعیت بدن، سابقه طبی بیمار، پیشرفت بیماری، ‌سازگاری بدن بیمار با دارو و الگوهای مختلف درمانی دارد.

هیچ نظری موجود نیست: