۱۳۸۷ خرداد ۲۶, یکشنبه

انتقاد یک نماینده به مرخصی طولانی سلطان شكر

یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم بررسی تذكر وی به وزیر دادگستری در مورد طولانی شدن مرخص یك متهم معروف به سلطان شكر انتقاد كرد.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی روز یكشنبه مجلس در تذكری آئین نامه‌ای با استناد به ماده 92 آئین نامه داخلی مجلس گفت: تذكری را برای غلامحسین الهام وزیر دادگستری تهیه كردم كه هیات رئیسه آن را به عنوان تذكر وارده قبول نكرد و به بنده ارجاع داد.

وی افزود: این تذكر در مورد مرخصی رفتن یك متهم كه معروف به سلطان شكر است كه وی از 25 اسفندماه سال گذشته مرخصی گرفته و هنوز به زندان بازنگشته است.

وی یادآور شد: در گذشته نیز چنین مشكلی وجود داشت. در تحقیق و تفحص از قوه قضائیه مشخص شده كه یك هزار و 276 نفر از مجرمان كه حكم داشته و محكوم به زندان‌های طویل‌المدت بودند، به مرخصی رفته و دیگر بازنگشته‌اند و بعضا در حین اتهام جرم دستگیر شده‌اند.

این نماینده مجلس تاكید كرد: اگر ما به وزیر دادگستری در رابطه با تخطی و ضعف از اجرای قانون در قوه قضائیه تذكر ندهیم، پس باید به چه كسی تذكر دهیم.

نادران افزود: این مسایل در كشور جاری است و مردم در این رابطه سوال دارند، ما در هر مورد نیز نمی‌توانیم اجازه تحقیق و تفحص بگیریم.

وی تاكید كرد:‌ وزیر دادگستری وزیر مسئول است، پس اگر وزیر مسئول نیست پست وزارت وی را حذف كنید و اعتراض و سوال‌های مجلس استماع نشود.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تفكر گفت:‌ براساس ماده 192 آئین نامه داخلی می‌توان به وزرا تذكر داد. ظاهرا این سنتی در مجلس هفتم بوده است.

وی افزود: این موضوع بررسی می‌شود و راه حلی را برای آن پیدا می‌كنیم، چرا كه وزیر دادگستری شرایط ویژه‌ای دارد و مانند سایر وزیران نیست و باید راه حلی را برای آن پیدا كرد.

هیچ نظری موجود نیست: