۱۳۸۷ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

بیانیه تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین در مورد دستگیری های اخی

خبرنامه امیرکبیر: تشکل دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در بیانیه ای ضمن اعتراض به فشارها بر دانشجویان، به بی عملی احزاب اصلاح طلب در قبال برخوردها با دانشجویان اعتراض کرده و آن را ناشی از ماهیت غیر دموکراتیک آنان دانست. متن این بیانیه به شرح زیر است:

هراس من - باری - همه از مردن در سرزمینی ست

که مزد گورکن

از بهای آزادی آدمی

افزون باشد…

امروز نحوه ی رفتار حکومت با دانشگاه نمونه ی کوچک تر رفتار حکومت با ملت است. در حالی که مردم ایران این روزها شرایط بد اقتصادی و سیاسی را تجربه می کنند و روز به روز این تنگنا ها بیشتر می شود، جفاهای رفته بر دانشگاه، استاد و دانشجو نیز بیشترمی شود و هیچ نهاد حکومتی توضیحی در باب این مسئله نمی دهد و هیچ حزب اصلاح طلبی اعتراضی نسبت به این حق کشی ندارد بلکه سکوتی که پیش گرفته شده است که بیشتر در تأیید این سرکوب معنا می شود.

اگر ادعاهای دموکراتیک احزاب اصلاح طلب را در کنار عملش در دانشگاه ها بگذاریم، تناقضی حاصل خواهد شد که روح حاکم ایشان را درپیوند با روح حاکمین نشان خواهد داد. نتیجه مقایسه نیروهای حاکم و نیروهای اصلاح طلب در برخوردشان در قبال دانشگاه خبر از ماهیت غیر دموکراتیک اصلاح طلبان دارد، فریاد حقوق بشر کجا و دم بر نیاوردن در برابر لگد مال کردن دانشگاه کجا؟

این روزها دیگر خبر دستگیری گسترده دانشجویان کسی را تعجب زده نمی کند و شنیدن صدور احکام برای آنان نیز اخباری عادی تلقی می شود. دستگیری ۵ تن از دانشجویان زنجان، صدور حکم اعدام برای دانشجوی سنندجی، دستگیری دانشجویان در تبریز، تنها موارد سرکوب جنبش دانشجویی نیست، بلکه احکام، احضارها و تعلیق ها و برخوردهای خصمانه ی کمیته های انضباطی با دانشجویان کماکان در امتداد اراده ی آگاهانه، برای کشتن جنبش دانشجویی ادامه دارد.

براستی گناه دانشجویان چیست که اینچنین باید هزینه های سنگین بپردازند ؟ آیا دانشجویان که در کنار تحصیل به نقد حاکمیت می پردازند سزاوار چنین جفاهایی هستند؟!

در طی چند ماه اخیر ضربات سنگینی بر پیکره جامعه ی روشنفکری و آزادی خواهان جامعه ایرانی نیز وارد آمده است. روز ۲ مرداد ماه دکتر حبیب بهمنی به همراه سما بهمنی دو فعال حقوق بشر که از بندر عباس عازم کردستان جهت تهیه گزارشی شده بودند به همراه ۳ معلم کرد دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات سنندج منتقل می شوند که ظرف چند روز گذشته به زندان مرکزی این شهر منتقل گشته اند. براستی دستگاه حاکمیت راچه شده که حتی اینچنین کسانی که کاملا به اقدامات مدنی پایبند بوده و به آن عمل نموده اند را بازداشت و در حبس نگه می دارند؟

در ایران ما همه ایرانیان از حقوق اجتماعی و آزادی در اهم معانی آن برخوردارند و فقط اکثریتی که دست بر قضا «خودی» نیستند و «دیگری» لقب گرفته اند نه آزادند و نه حقوق بشر دارند و نه حقوق اجتماعی و سیاسی و فرهنگی برای آنان قابل تصور است.

ما فرزندان این ملت ،‌چشمان بیدار حاکمیت، در این روزگار سخت دردمندانه فریاد می کشیم از قضاوت تاریخ غفلت نورزید، مظلوم بر جایگاه حق نشسته است تاریخ هم ما و هم شما را به یاد خواهد آورد تاریخ به یاد می آورد چه کسی را پاس بدارد از تاریخ عبرت بگیرید .

تشکل دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه امام خمینی قزوین ضمن تبریک به جنبش دانشجویی و خانواده سه دانشجوی امیر کبیر بابت آزادی آنان، اعتراض خود را به برخوردهای پی در پی با دانشجویان اعلام می دارد، همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط دو فعال حقوق بشر که انگیزه ای جز فعالیت های انسان دوستانه نداشته اند را دارد.

هیچ نظری موجود نیست: