۱۳۸۷ مرداد ۳۰, چهارشنبه

شيرين عبادي: اگر ترور شوم كيهان قاتل من است!

شيرين عبادي: اگر ترور شوم كيهان قاتل من است!
وي در اين نشست مطبوعاتي به جاي پاسخ به پرسش هاي خبرنگاران گفت كه پشت صحنه نامه هاي تهديدآميزي كه دريافت مي كند، «كيهان » قرار دارد و اگر به قتل برسد، اين رسانه مسئول است!!!

Shirin Ebadi *1947

کیهان: اظهارات شيرين عبادي، دبيركانون(غيرقانوني) مدافعان حقوق بشر، كه روز دوشنبه 28 مردادماه 1387 در يك نشست فوق العاده مطبوعاتي تحت نام «اتهامات وارده» عنوان شد، در رسانه هاي خبري بازتاب نيافت!

شيرين عبادي در اين نشست ادعاهاي مضحكي را به زبان آورد كه با اعتراضات برخي از روزنامه نگاران حاضر در جلسه و خبرنگاران مستقل روبرو شد.

عبادي با بيان اينكه اگر به قتل برسد، روزنامه كيهان از متهمان به قتل او است، قصد داشت تا يك جنجال رسانه اي جديد به راه اندازد، اما خبرنگاران از او خواستند تا براي اين ادعاها، استدلال هاي مستند و اقناع كننده بياورد.

خبرنگاران رسانه هاي گروهي در اين نشست به برنده صلح نوبل اعتراض كردند كه چرا هر بار، با طرح مسائلي جعلي نظير «نامه هاي تهديد به قتل» و... به دنبال راه انداختن يك جنگ رواني جديد است؟!

شيرين عبادي در اين نشست به سبب اظهاراتش در راديو دويچه وله (راديو آلمان) نيز با پرسش هاي متعدد روبرو بود. وي در اين نشست مطبوعاتي به جاي پاسخ به پرسش هاي خبرنگاران گفت كه پشت صحنه نامه هاي تهديدآميزي كه دريافت مي كند، «كيهان » قرار دارد و اگر به قتل برسد، اين رسانه مسئول است!!!

در اين جلسه، برخي از روزنامه نگاران اصلاح طلب به كتاب هاي منتشر شده از سوي «دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان» اشاره كردند و مدعي شدند كه اين آثار سنديت ندارند!!! اين گفتارها سبب شد تا خبرنگاران حاضر در نشست از اين افراد سند و ماخذ بخواهند و توضيح دهند كه بر چه مبنايي چنين ادعاهايي را طرح مي كنند.

سه تن از خبرنگاران مستقل نيز پس از اين اظهارات به پشت تريبون رفتند و با تجليل از خدمات موسسه كيهان و مجموعه كتاب هاي نيمه پنهان، حاضران را دعوت به ارزيابي اين كتاب ها كردند.

فضاي انتقادي اين نشست مطبوعاتي نسبت به عملكرد غرب پسندانه شيرين عبادي و كانون (غيرقانوني) مدافعان حقوق بشر سبب شد تا رسانه هاي خارجي و داخلي كه اغلب چنين نشست هايي را با آب و تاب پوشش مي دهند، از كنار آن با سكوت بگذرند. و حتي از درج بيانيه اين كانون غيرقانوني خودداري كردند.

هیچ نظری موجود نیست: