۱۳۸۷ مرداد ۲۹, سه‌شنبه

دفن اجساد حیوانات در محوطه دانشگاه علوم پزشکی

بازپرس جنایی تهران از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران خواست تا درخصوص دفن غیر اصولی کیسه حاوی حیوانات آزمایشگاهی توضیح لازم را بدهند.

به گزارش فارس، عصر روز پنج‌شنبه ۲۴ مـرداد سـال‌جاری عده‌ای از شهروندان طی برقراری تماس با ماموران مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ مدعی شدند از درون یک محوطه بوی تعفن به مشام می‌رسد. ماموران با حضور در صحنه واقع در حاشیه اتوبان همت جنب دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافتند از داخل یک چاه با کاربری نـامـشـخـص بـوی تـعـفـن بسیار شدیدی به مشام می‌رسد.

اصغرزاده بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران در خصـوص ایـن پـرونـده گفـت: بـا کمک ماموران آتش نشانی، یک کیسه گونی شکل خون آلود از داخل این چاه به بیرون کشیده شد که پیش از باز شدن آن احتمال وجود یک جسد در آن قوت گرفت. وی ادامه داد: گونی مورد نظر باز شد اما مشخص شد درون آن تعداد زیادی خوکچه هندی، موش و خرگوش مرده وجود دارد که به طور نامشخص و بی‌دلیل در این محل رها شده است. اصغرزاده گفت: با بررسی بیشتر مشخص شد این حیوانات متعلق به آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده و بدون رعایت اصول بهداشتی در این محل رها شده‌اند.

وی ادامـه داد: در حـال حـاضـر تحقیقات برای آنکه مشخص شود این نوع دفن ،کار همیشگی این افراد بوده و یا صرفاً این بار برای فرار از دادن عوارض مربوط به دفن زباله‌های غیر بهداشتی، دست به این‌گونه دفن این حیوانات زده‌اند ادامه دارد. بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران باید پاسخگو باشند که به عنوان مرجعی برای مبارزه با بیماری، خود به انتشار بـیـماری اقدام کرده‌اند و اقدامشان مغایر اصول بهداشت عمومی بوده است.

روزنامه آفتاب یزد

هیچ نظری موجود نیست: