۱۳۸۷ مهر ۱۶, سه‌شنبه

اخبار نگران کننده از وضعیت سعید درخشندی در زندان اوین

خبرنامه امیرکبیر: سعید درخشندی عضو عضو سایق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد که از سال ۸۵ در زندان اوین در بازداشت به سر می برد و در این مدت متحمل شکنجه ها و فشارهای فراوانی شده است، در آخرین اقدام دستگاه امنیتی به سالن ۹ اندرزگاه ۸ منتقل شده است.

این انتقال در حالی صورت می گیرد که از انتقال وسایل شخصی و کتاب های وی ممانعت به عمل آمده است. انتقال درخشندی به چنین مکانی که تبعیدگاه زندان اوین محسوب می شود و محرومیت وی از به همراه داشتن وسایل شخصی در ادامه فشارهایی است که از شکنجه های روحی و جسمی تا ممانعت از ملاقات و مرخصی برای این فعال دانشجویی را در بر می گیرد.

سعید درخشندی مردادماه ۸۵ به اتهام واهی و مبهم تلاش برای براندازی بازداشت شد و در دادگاهی که روند عادلانه دادرسی را طی ننمود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از گذشت ۲ سال از حبس این فعال سابق جنبش دانشجویی، ۲ روز پیش مأموران امنیتی وی را به سالن ۹ اندرزگاه ۸ که محل نگهداری زندانیان معتاد و بیمار است منتقل نمودند.

بهانه انتقال درخشندی به سالن ۹ اندرزگاه ۸ پرونده سازی صورت گرفته در بند ۳۵۰ زندان اوین بود. در خلال بازرسی حفاظت از این بند این ادعای مضحک مطرح شد که در اتاق سعید درخشندی و محمد فلاحیه (فعال سیاسی و روزنامه نگار) نردبان و ابزار فرار پیدا شده است.

پس از این ادعا، بزرگ نیا مسئول بند ۳۵۰ که سال گذشته در جریان ضرب و شتم مجید توکلی و احمد قصابان در اندرزگاه ۸،حضور جدی داشته است با تهدیدهای مکرر و فشار به سعید درخشندی شرایط بسیار ناگواری برای این زندانی سیاسی ایجاد نمود و در نهایت شرایط این تبعید را فراهم آورد.

یکی از خطراتی که همواره زندانیان سیاسی اوین را تهدید می کند بحث انتقال آنها به زندان رجایی شهر کرج است، زندانی که فاقد استانداردهای اولیه است و وضع بهداشتی بسیار نامطلوبی دارد. زندانیان سیاسی زیادی در این زندان در کنار متهمین به قتل و شرارت و… نگهداری می شوند و از شرایط سخت و غیر انسانی رنج می برند. سعید درخشندی، ابوالفضل جهاندار و سایر زندانیان سیاسی و داشجویان زندانی در اوین بارها به انتقال به رجایی شهر تهدید شده اند.

سعید درخشندی در این ۲ سال از اعزام به مرخصی نیز محروم مانده و از هیچ یک از حقوق عادی سایر زندانیان بهره مند نیست. درخشندی در ۱ سال ابتدایی بازداشت، در بند امنیتی ۲۰۹ اوین تحت بازجویی های وزارت اطلاعات قرار داشت و در این مدت بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه بازجوها و نگهبانان این بند قرار گرفت که عوارض و ناراحتی های جسمی آن هنوز هم در وی باقیست.

هیچ نظری موجود نیست: