۱۳۸۷ مهر ۲۲, دوشنبه

تایید حکم دو سال حبس تعلیقی دانشجوی پلی تکنیک

خبرنامه امیرکبیر: حکم دو سال حبس تعلیقی آرمان صداقتی عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک در دادگاه تجدید نظر تأیید شد.

شعبه ۲۱ دادگاه انقلاب با رد اعتراض صداقتی به اشکالات وارد بر دادرسی حکم دو سال حبس تعلیقی وی را تایید کرد.

آرمان صداقتی عضو دوره قبل شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک، عضو سابق هیئت رئیسه شورای صنفی دانشگاه و مدیرمسئول نشریه دانشجویی “جرس” آبان ماه سال گذشته پس از شرکت در تجمع دانشجویان در دانشگاه علامه، که در اعتراض به صدور احکام سنگین حبس برای سه دانشجوی در بند دانشگاه امیرکبیر و محرومیت دانشجویان از حق تحصیل برگزار شده بود، دستگیر و مدت ۱۰ روز را در زندان اوین در سلولهای انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ گذراند .

روز سه شنبه ۲۰ فروردین امسال، پس ار مراجعه این عضو انجمن اسلامی امیرکبیر به دادگاه انقلاب که بر خلاف روند قانونی به صورت تلفنی احضار شده بود، قاضی شعبه ۲۸ بلافاصله با فراخواندن متین راسخ، نماینده دادستان، دادگاه را بدون حضور وکیل متهم تشکیل داد و به درخواست استمهال وی نیز توجهی نکرد. دادگاه با چند سوال و جواب کوتاه و پس از گذشت چند دقیقه به پایان رسید و بلافاصله حکم دو سال حبس تعلیقی به آرمان صداقتی ابلاغ شد.

امسال دادگاه انقلاب وی را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد و مدت زمان تعلیق حکم را نیز دو سال اعلام نمود.

روند دادرسی بسیار عجیب وی (بطوریکه کل مراحل از تشکیل دادگاه تا ابلاغ حکم کمتر از ۳۰ دقیقه طول کشید) به وضوح فرمایشی بودن دادگاه و صدور حکم از پیش را آشکار می سازد.

در حکم دادگاه تجدید نظر بر خلاف قانون، مدت زمان تعلیق حبس وی ذکر نشده است.

لازم به ذکر است صداقتی در کمیته انضباطی وزارت علوم (به درخواست کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر) به سه ترم تعلیق (به صورت معلق تا پایان تحصیل) محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست: