۱۳۸۷ مهر ۲۲, دوشنبه

احضار چهار دانشجوی دانشگاه تبریز به کمیته انضباطی

در پی تجمع ۶ مهر دانشگاه تبریز در اعتراض به دستگیری‌های اخیر دانشجویان آذری ‌زبان در تابستان گذشته، چهار دانشجوی این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند. هم‌چنین حراست دانشگاه تبریز در تماس با خانواده‌های تعدادی از دانشجویان، آن‌ها را تهدید به بازداشت فزندان‌شان و برخورد خشن با ایشان کرده‌‌است.
مجتبی رزمی دانشجوی مهندسی برق مخابرات و عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده فنی و عضو شورای تحقیق انجمن اسلامی دانشگاه تبریز، نعیم احمدی دبیر انجمن اسلامی دانشکده علوم طبیعی، وحید دهقان دبیر انجمن اسلامی دانشکده فنی و آیدین تیموری مدیر مسئول نشریه دانشجویی تلنگر، چهار دانشجوی احضار شده به کمیته انضباطی هستند.
نعیم احمدی در پی تحصن‌های سه روزه دانشگاه تبریز در خرداد ۸۶، نیز به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌بود که ترم اول سال تحصیلی ۸۶-۸۷ را در محرومیت از تحصیل گذراند. حراست این دانشگاه پیش از این نیز چند بار در تماس‌های تلفنی خانواده نعیم احمدی را تهدید کرده‌بودند.
وحید دهقانی دانشجوی مهندسی مکانیک دیگر فعال دانشجویی نیز در ارتباط با تحصن‌های سال ۸۶ دانشگاه تبریز به یک ترم محرومیت معلق از تحصیل محکوم گشته‌بود. دهقانی نیز پیش از این چند بار از سوی حراست دانشگاه تبریز و با تماس‌های تلفنی تهدید شده‌بود.
مجتبی رزمی و آیدین تیموری دو فعال دانشجویی دیگر دانشگاه تبریز نیز در ارتباط با پرونده نشریه تلنگر به کمیته انضباطی احضار شده‌بودند که پرونده این نشریه هم‌چنان مفتوحه است. آیدین تیموری مدیر مسئول و مجتبی رزمی عضو شورای سردبیری تلنگر بودند.

هیچ نظری موجود نیست: