۱۳۸۷ شهریور ۲۳, شنبه

سازمان عفو بین الملل از اعتصاب غذای فعالین کرد حمایت کرد


عفو بين الملل

کمیته حمایت از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کُرد:
روز گذشته سازمان عفو بین الملل با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، نگرانی خود را از وضعیت زندانیان سیاسی و مدنی کرد که در شرق کردستان و ایران به اعتصاب غذا دست زده اند، اعلام کرد. سازمان عفو بین الملل خواستار توقف شکنجه، فشار و رفتار غیرانسانی علیه این این زندانیان و آزادی بدون شرط تمام زندانیان عقیدتی شد.
در این بیانیه آمده است که سازمان عفو بین الملل از وضعیت بیش از 50 زندانی کرد که هم اینک در اعتراض به شکنجه، اعدام و نقض مستمر حقوق بشر دست به اعتصاب غذا زده اند، نگران است. این درحالی است که نگرانی ها درباره شرایط زندانیان که از 25 ماه گذشته شروع به اعتصاب غذا نموده اند، بیشتر می شود. بیانیه ی امنستی اینترناشنال به تعداد اعتصاب کنندگان که در زندانهای سنندج، ارومیه، سقز و تهران اشاره می کند و اضافه می کند که در میان آنها سه فعال زنان به نام های زینب بایزیدی، هانا عبدی و روناک صفازاده و هشت تن از زندانیانی که با صدور حکم اعدام مواجه شده اند، وجود دارند. بیانیه ادامه می دهد که تمام این زندانیان، زندانیان عقیدتی هستند و باید بی هیچ شرطی در اولین فرصت آزاد شوند.
عفو بین الملل به اهداف اعتصاب کنندگان اشاره و اعلام می نماید: اعتصاب کنندگان خواهان پایان دادن به شکنجه و رفتار غیرانسانی و توقف هرچه زودتر حکم اعدام هستند. همچنین خواهان بهتر شدن وضعیت زندان ها و دیدار نمایندگانی از سازمان های مستقل حقوق بشری بین المللی، پایان نگهداری در سلولهای انفرادی و بطور کلی پایان دادن به فشارهای حاکمیت بر کردها در ایران و علی الخصوص در زندانها، هستند. واضح و مبرهن است که مسئولین دولت ایران تاکنون به درخواست اعتصاب کنندگان هیچ اعتنایی نکرده اند.
امنستی اینترناشنال اعلام می کند که خواسته های اعتصاب کنندگان منعکس کننده ی مشکلات همیشگی ایران درباره کردها و تمام کسامی که در برابر سیاست های حاکمیت می ایستند و آن را نقد می کنند، می باشد.
سازمان عفو بین الملل در پایان خواهان لغو تمام احکام اعدام و در میان آنها اعتصاب کنندگان کرد: ارسلام اولیایی، انور حسین پناهی، حبیب الله لطیفی، فرهاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان و هرچه زودتر آزاد نمودن تمام زندانیان عقیدتی، پایان دادن به نقض حقوق بشر و فشار بر ملت کرد و تمام گروه های ملی و مذهبی است.
جمعه 22 شهریور 1387 برابر با 12 سپتامبر 2008

هیچ نظری موجود نیست: