۱۳۸۷ شهریور ۱۸, دوشنبه

آخرین وضعیت پرونده حمید والایی

طبق اظهارت آقای نقی محمودی (وکیل حمید والائی)، پرونده اتهامی وی از طرف بازپرسی شعبه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

لازم به یادآوری است حمید والائی وکیل رد صلاحیت شده، نویسنده و فعال حقوق بشر آذربایجانی در تاریخ ۲۵ تیر ماه جاری (۲۵/۴/۱۳۸۷) بصورت غیرقانونی توسط اداره اطلاعات تبریز بازداشت شده و در مدت ۱۳ روز بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت شدیدترین فشارهای جسمی و روانی قرار گرفته و شدیداً شکنجه شده است.

وکیل حمید والائی (آقای محمودی) که چند روز پیش جهت مطالعه پرونده وی و همچنین اطلاع از آخرین وضعیت روند پرونده اتهامی موکل خود به بازپرسی شعبه ۴ مراجعه کرده بود از طرف بازپرسی فوق به وی اطلاع داده شد که پرونده اتهامی حمید والائی با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب تبریز ارجاع داده شده است و اتهام وی در این پرونده تبلیغ علیه نظام می باشد.

گفتنی است وکیل حمید والائی هنوز موفق به مطالعه محتوی پرونده وی نشده است. همچنین علیرغم گذشت بیش از یک ماه از تشکیل پرونده شکایت حمید والائی علیه اداره اطلاعات و بازجوی پرونده خود در خصوص اقدامات غیرقانونی اداره فوق در بازداشت و بازجویی های غیرقانونی و همچنین شکنجه ایشان در بازداشتگاه، هنوز پرونده شکایت وی معلق بوده و بنظر می رسد ارگانهای ذیربط درصدد سرپوشی گذاشتن به موضوع شکنجه آقای والائی هستند.

فعالان حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست: