۱۳۸۷ آذر ۲۸, پنجشنبه

شکنجه روحی خانواده عبداله عباسی جوان توسط عوامل وزارت اطلاعات

در حالی که امروز 28 آذر , ششمين روز از اعتصاب غذای مهندس عبداله عباسی جوان, فعال سرشناس آذربایجانی و استاد دانشگاه رجایی تهران را پشت سر ميگذاريم ,هنوز هیچ خبری مبنی بر سلامت جسمانی وی حاصل نشده است.
اخبار رسیده حاکی از آن است که آقای یداله عباسی برادر مهندس جوان صبح روز دوشنبه با حضور در دایره امنیت شعبه 20 دادگاه انقلاب تهران و برای اطلاع یافتن از وضعیت نامعلوم برادر خود یک در خواست کتبی برای ملاقات حضوری با برادرش داده است. ولیکن کارکنان آن مرجع قضایی با نمایشی شرم آور منکر بازداشت مهندس جوان در بازداشتگاه های اداره اطلاعات تهران را شده اند.
با این حال لازم به توضیح است که پیشتر مهندس جوان نه تنها در یک مکالمه کوتاه تلفنی خبر از بازداشت خود در بند انفرادی 209 زندان اوین را داده بود بلکه دیگر فعالین تازه آزادشده از بازداشتگاه اوین نیز خبر اعتصاب غذای اورا تصدیق کرده اند . ضمنا در سه تماس جداگانه که با خانواده مهندس جوان از اداره اطلاعات تهران صورت پذیرفته 2 بار از آن تهدیدبه عدم پیگیری پرونده این فعال سر شناس آذربایجانی شده اند و یک بار ماشین توقیف شده وی به آنها برگردانده شده است.
خانواده عباسی جوان با ابراز نگرانی شدید از وضعیت پیش آمده براي اووهمچنین خواهرزاده بازداشتی او (حسین حسینی) از تمامی فعالین حقوق بشر برای آزادی دو عزیز در بند خود که از تاریخ 23/8/87 در وضعیت نا معلومی به سر مببرند در خواست کمک فوری کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: