۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

بازداشتی های روز جهانی کارگر ممنوع الملاقات هستند

تغییر برای برابری - خانواده های بازداشت شدگان روز جهانی کارگر همچنان با جواب های ضد ونقیض مسئولین روبرو هستند. به گفته یکی از حاضران روبروی دادگاه انقلاب مسئولین به آنها اجازه ملاقات با مسئول پرونده ها را نمی دهند و فقط به دادن جواب های گمراه کننده اکتفا می کنند. او اضافه می کنند هر لحظه آنها را به تاریخ های نامعلوم ارجاع می دهند در حالی که بازجویی های بازداشت شدگان انجام شده و بازداشت بیش از این کاملا غیرقانونی است.

روزگذشته خانواده های بازداشت شدگان روز جهانی کارگر دو نامه تنظیم کردند یکی خطاب به قوه قضائیه و دیگری خطاب به دادسرای انقلاب اسلامی تهران. آنها در در نامه های خود ضمن رد هرگونه مجرم بودن اعضای خانواده شان خوستار آزادی بی قید وشرط آنها شدند. امروز هم جلوی دادستانی انقلاب جمع شدند و پلیس مجددا سعی کرد آنان را پراکنده کند و آنها را تهدید به بازداشت کرد. عده ای دیگر از آنهابرای ملاقات زنان بازداشتی - امروز روز ملاقات زندانیان زن بود -به اوین رفتند اما به آنها گفته شد به دستور قاضی حداد کلیه بازداشتی های روز کارگر ممنوع الملاقات هستند.

نیلوفر احمدپور همسر مسعود لقمان، روزنامه نگار ضمن اعتراض به بازداشت بی دلیل همسرش که او را روزنامه نگار و فعال فرهنگی معرفی می کند می گوید:همسرش وکیل ندارد ومسئولین هم تا آن لحظه به آنها هیچ پاسخ روشنی نداده اند. فقط می گویند خودمان با شما تماس می گیریم و حتی در مورد وثیقه هم صحبتی نکرده اند.

اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده می گوید: جواب مشخصی نمی دهند. اول گفتند وثیقه پنجاه میلیونی بیاورید. حالا می گویند بازجویی هاشون تکمیل نشده است. او اضافه می کند که همسرش و دیگران هیچ گناهی نکرده اند که بازداشت شوند و باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

مادر افسانه عظیم زاده یکی دیگر از بازداشت شدگان می گوید دخترش از بند عمومی زندان تماس گرفته و حالش هم خوب است. مسئولین پرونده هیچ پاسخی نمی دهند. حتی در مورد وثیقه هم صحبتی نکرده اند. او اضافه می کند پارک رفتن جرم نیست و بازداشت دخترش غیرقانونی است.

رزا فرج اللهی دختر مریم محسنی با تاکید بر اینکه مادرش حق تجمع در روز کارگر را به رسمیت می شناسد می گوید آنها مجرم نیستند بلکه از حقشان استفاده کرده اند. او اضافه می کند خانم منیژه محمدی وکیل خانم ها مریم محسنی و شاه نظری از بازداشت شدگان روز کارگر توانسته اند با مسئولین دادگاه انقلاب صحبت کنند. آنها قول داده اند تکلیف پرونده های همه بازداداشتی ها را روشن کنند اما الان به خانواده ها می گویند تا شنبه جوابی نمی دهیم و کسی هم آزاد نمی شود.

مادر امیر یعقوبعلی فعال دانشجویی و عضو کمپینضمن اعتراض به روند رسیدگی و عدم پاسخگویی مسئولین می گوید: در برخی سایت ها اعلام شده که پسرش عضو سندیکای شرکت واحد است در حالی که امیر دانشجو است و طبیعتا چون در این حرفه شاغل نیست نمی تواند عضو سندیکا باشد. اوبا اشاره به بی گناهی پسرش اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر آزاد شود.

هیچ نظری موجود نیست: