۱۳۸۷ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

شهروند سنندجی در آستانه اعدام

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

شورش مهدی خانی که از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام عضویت در یک گروه مذهبی و بمب گذاری از محاکمه ومحارب شناخته شده با خطر اجرای حکم اعدام روبرو است .

این شهروند سنندجی که در دهم اذر ماه 1386 بازداشت شده است مدتی را در بازداشتگاه های تهران و سنندج تحمل حبس نموده،حکم اعدام وی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج صادر شد و با تایید این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر و ارسال آن به شعبه 4 اجرای احکام در معرض اجرای حکم قرار گرفته است.

اجلال قوامی سخنگوی سازمان حقوق بشرکردستان با اظهار نگرانی نسبت به خطر اجرای حکم اعدام این شهروند سنندجی گفت: بعنوان یک نهاد حقوق بشری از مسئولان قضایی کشور میخواهیم که در حکم صادره تجدید نظر نمایند و پرونده نامبرده بار دیگر مورد دادرسی مجدد قرار گیرد .

وی با بیان اینکه وکلای پرونده اعاده دادرسی و اعمال ماده 18را خواستار شده اند ،افزود: با توجه به وضعیت خانوادگی این متهم امیدوارم ماده 18 در مورد وی اعمال شود.

قوامی در ادامه افزود :از ریاست قوه قضاییه خواستاریم که موجبات دادرسی مجدد را در خصوص این پرونده فراهم نمایند و همچنین از نهادهای بین المللی حقوق بشر میخواهیم که نسبت به خطراجرای این حکم بی تفاوت نباشند.

هیچ نظری موجود نیست: