۱۳۸۷ بهمن ۲۵, جمعه

گزارشی از شکنجه سه متهم امنیتی در اطلاعات سنندج

فعالان حقوق بشر در ایران

دو شهروند کرد و یک تبعه عراقی مدت 92 روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج تحت شکنجه و بدرفتاری سپری نمودند، این افراد پس از انتقال به زندان همچنان از خدمات پزشکی محروم هستند.

جمشید رفیق دوست ، کاندیدای دوره هشتم مجلس از مریوان ، فوق لیسانس حسابداری ، مسئول سهام عدالت استان کردستان ، مدرس دانشگاه، حسابرس نظارت مالی سازمان امور اقتصادی و دارایی و پیمانکار پروژه های روستاهای شیان و هشمیز بنیاد مسکن یکی از سه بازداشت شده این پرونده می باشد. وی که به همراه دو متهم دیگر در تاریخ 15 آبان ماه بازداشت گردیده بود مدعی است با اعمال نفوذ یکی از رقبای انتخاباتی وی ، نامبرده مورد ضرب و شتم بلند مدت و مکرر در این بازداشتگاه قرار گرفته است. آقای رفیق دوست که مدت 92 روز را در سلول انفرادی به سر برده است به دلیل آسیب های وارده از ناحیه مفصلی پا دچار مشکل گشته است. همچنین چاپخانه هورام که متعلق به ایشان می باشد در طول زمان بازداشت ایشان پلمپ گردیده است.

دیگر متهم این پرونده "جمیل جمال سعید" اهل بخش خرمال حلبچه و تبعه عراق می باشد ، نامبرده که دارای همسری ایرانی می باشد در زمان بازداشت ساکن یکی از روستاهای مریوان بوده است .

در زمان بازداشت ، همسر ایشان به نام خانم "فراست باب" فرزند حسین بازداشت گردید . نیروهای امنیتی با نگهداری خانم باب در محلی نامتعارف و ضرب و شتم ایشان بر همسر ایشان فشارهای روانی وارد نمودند.

آقای جمال سعید ، توسط نیروهای امنیتی تهدید به تجاوز جنسی گردید و بصورت مستمر تحت بدرفتاری و شکنجه قرار گرفت بطوریکه بدن وی بوسیله آب جوش سوخته و از ناحیه کمر و مفاصل دچار ناراحتی گشته است ، این متهم در زمان بازجویی به دلیل شدت ضربات وارده دچار نارسائی کلیه گشته بود، ماموران امنیتی به دلیل وخاومت جسمی ناچار به انتقال ایشان به بیمارستان گردیدند. آقای جمال سعید مدعی است نیروهای امنیتی مبلغ دو میلیون تومان وجه نقد را نیز ار منزل ایشان ضبط نموده اند.

عبدالله مردوخی اهل مریوان دیگر متهم این پرونده می باشد که همچون سایر بازداشت شدگان مدت 92 روز را در سلول انفرادی و مستمر تحت بدرفتاری و شکنجه سپری نموده است. خانواده متهمان در طی مدت 92 روز حضور آنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات از سرنوشت این افراد بی اطلاع بوده اند.

این سه متهم علیرغم انتقال به زندان مرکزی سنندج در تاریخ 17 بهمن ماه کماکان از رسیدگی پزشکی محروم می باشند.

لازم به ذکر است اتهامات این افراد اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست: